[Передмова]Грудень22, на піку ринку, купив геморатор. Можна сказати, пощастило "по місцю", через пару вулиць. Чоловік купив п'ятикіловатного дизелька, а звичайного алюмінєвого китайця на 2кВт (купленого задовго до війни і
небита-некрашена-пробіг_не_скручений з невеликим напрацюванням) продавав. Стан чудовий, працює (наче) норм. Поворожив по свічці - трохи богатить суміш, але в межах допустимого.[/Передмова]
Поміняв олійку, заодно свічку, додав лічильник мотогодин-тахометр та "вольт-ампер-ватт-таінше-метр", відрегулювати карб - забИв. Працює та й хай працює.
Трохи тюнінгу напілінгу генератора.
Поставив "безконтактний" лічильник мотогодин (ну і тахометр за сумісництвом) - щоб не думати "а скільки ж він напрацював і коли робити ТО" (зафіксував до рами стяжками).
А також "врізав" у вільне місце на панельку "вольт-ампер-ватт-ватт*годин метер". Єдине, що не зовсім сподобалося - екран при погляді "зверху" погано читається.
Майже не користувався (тотальні блекаути обійшли стороною). Нещодавно були два аварійні відключення, одне з них на 8 годин. Помітив трохи дивну річ. На навантаженнях до 1кВт все ок. Свої 2кВт номіналу теж тримає, але звук двигуна не зовсім подобається. Саме противне - якшо
вимикається (так, саме вимикається - бо увімкнення відпрацьовується без просадки) потужне навантаження, йде короткий "всплеск" напруги до 270-275В. Вхідне реле напруги в електрощитку це бєзобразіє відсікає, але така робота не є норм.
Почав шукати причину. Пам'ятаю про багату суміш. AVR робоче, положені 230В тримає стабільно (за виключенням тих моментних всплесків). Подивився на оберти та частоту струму - от тут біда на навантаженнях, просідає до 1400rpm та 46Гц. За рецептами ютуберів перевірив центробіжний регулятор. Підрегулював карб (гвинтик "якості" суміші холостого ходу та гвинтик "кількості" положення дросельної заслонки), виставив центробіжним регулятором 50Гц-1500rpm на максимальному навантаженні (без навантаження виходить 53Гц, причому частота двигуна та струму регулюється тільки ним, а не карбом), перевірив хвилин 30, підключивши хату - "всьо чьотко". І при навантаженні двигун працює рівно та приємно, і оті кляті всплески напруги пропали, і нагар на свічці правильного-приємного кольору.
Судячи з отих інторнетів, невідрегульований геморатор (який наче і нормально працює, але не на всі 100% нормально) доволі поширене явище.