Одесити відмовляються від проводового радіо
27.09.2018
За 4 роки 80% абонентів проводового радіо в Одесі відмовились від цієї послуги. Враховуючи цю тенденцію, Укртелеком прийняв рішення про припинення надання послуги проводового мовлення в місті з 1 січня 2019 року.
Протягом останніх років кількість користувачів проводового мовлення в Одесі стрімко зменшується. Якщо у 2014 році їх було 15 тисяч, то зараз у мільйонному місті – трохи більше 2 тисяч, або 0,2% містян. Переважна більшість одеситів обирають сучасні засоби комунікацій, зокрема, інтернет-ресурси, телебачення, ефірне радіо та інші, в тому числі безкоштовні, канали отримання інформації.
Водночас в Укртелекому, що забезпечує громадян сигналом проводового радіо, затрати на підтримання мережі суттєво збільшуються. Через незначну кількість абонентів проводового радіо та подорожання матеріальних ресурсів, що використовуються для підтримки мережі в працездатному стані, надання послуги є збитковим для компанії.
Погіршує ситуацію фізично і морально застаріле обладнання, що потребує постійного ремонту, та небажання власників приміщень, де розміщено обладнання Укртелекому з радіофікації, подовжувати термін оренди. Примусове виселення з цих приміщень та пошук нового приміщення призводять до припинення роботи фрагментів мережі. Зважаючи на таку ситуацію в Одесі, Укртелеком прийняв рішення припинити надання цієї застарілої непопулярної сьогодні послуги з 1 січня 2019 року.
Відключення мережі проводового мовлення в місті Одеса не вплине на роботу послуги проводового мовлення та не порушить технологічний процес подання сигналу до короткохвильових передавачів у Одеській області. Канал УР-1, що транслюється через проводове мовлення в Одесі, також доступний в ефірному мовленні по всій території міста.
Для соціально незахищених осіб, осіб з особливими потребами Укртелеком передбачив можливість отримання від компанії ефірного радіоприймача.
«Світ змінюється, технології розвиваються, пропонуючи нові сучасні сервіси. Проводове радіо принципово програє усім новітнім телекомунікаційним засобам передачі інформації. Тому не дивно, що люди відмовляються від нього, обираючи сучасні канали комунікацій, які, до речі, значно дешевші або безкоштовні. Це вибір користувачів. І ми повинні його враховувати», – зазначив директор департаменту корпоративних комунікацій Михайло Шуранов.
Як свідчить статистика, кількість абонентів проводового радіо в Україні швидко скорочується. За наявності безплатної альтернативи у вигляді ефірного мовлення та інших сучасних джерел доступу до інформації кількість користувачів проводового мовлення за останні 5 років скоротилась більш ніж втричі – з 1,7 млн до 600 тис. Останнім часом від послуги проводового мовлення в цілому по країні відмовляється понад 100 тисяч користувачів щорічно.