Планують три варіанти видачі документу, які запроваджуватимуть у три етапи, каже Дмитро Черниш.
Перший – з 1 липня – через Дію. Застосунок для цього підтягуватиме інформацію з системи eHealth.
"Це все інформація з електронної медкартки пацієнта. Вона існує в рамках eHealth. Ця картка наповнюється електронними записами про пацієнта: кожне відвідування лікаря, консультація, процедура, результати тестів/аналізів, зроблене щеплення. Лікар вказує інформацію про вакцину – виробник, назва, серія, яка це доза – перша чи друга. І система автоматично буде підтягувати дані", – пояснює директор департаменту НСЗУ.
Але перед цим користувач, який просить в Дії видати сертифікат, має підписати згоду на передачу своїх же даних з електронної системи охорони здоров’я Дії.
Якщо вся необхідна інформація є в eHealth (щеплення/історія хвороби/результат ПЛР), людині не доведеться контактувати зі своїм сімейним лікарем.
Користувач отримує свій документ, він є в Дії і там автоматично розраховано його термін придатності.
Але якщо лікар забув внести, наприклад, інформацію про вакцинацію, доведеться звернутися до нього і все з’ясувати. Бо Дія видаватиме помилку, каже Черниш.
Другий варіант отримання сертифікату – через сімейного лікаря. Його хочуть запровадити у серпні-вересні 2021 року.
"Тоді людина звертається до свого сімейного лікаря і той, затвердивши підписом пацієнта, формує сертифікат і направляє або на електронну пошту, або на месенджер. Якщо кнопковий телефон – можна буде просто роздрукувати сертифікат", – пояснює директор департаменту НСЗУ.
Третій варіант – можливість сформувати сертифікат через центри надання адміністративних послуг (ЦНАП). Але це, якщо впроваджуватимуть, то восени.
COVID-сертифікати, які помилково називають COVID-паспортами, активують з 1 липня, але умови використання будуть різні
life.liga.net