Ваше звернення від 25.07.2013 на урядову телефонну „гарячу лінію" щодо незгоди із зміною тарифного плану, направлене державною установою „Урядовий контактний центр" на розгляд до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації (далі - НКРЗІ), повідомляємо наступне.
Згідно з частиною другою статті 66 Закону України „Про телекомунікації"" (далі - Закон) державному регулюванню шляхом встановлення граничних або фіксованих тарифів підлягають: 1) тарифи на загальнодоступні послуги; 2) тарифи на надання в користування каналів електрозв'язку операторів телекомунікацій, з істотною ринковою перевагою на ринках певних телекомунікаційних послуг; 3) розрахункові такси за послуги пропуску трафіка до телекомунікаційних мереж операторів телекомунікацій з істотною ринковою перевагою на ринках певних телекомунікаційних послуг; 4) тарифи на надання в користування кабельної каналізації електрозв'язку операторів телекомунікацій. Відповідно, тарифи на послуги рухомого (мобільного) зв'язку не підлягають державному регулюванню і встановлюються операторами, провайдерами самостійно.
Відповідно до пунктів 5, 6 частини першої статті 32 Закону споживачі під час замовлення та/або отримання телекомунікаційних послуг мають право на вибір виду та кількості телекомунікаційних послуг та безоплатне отримання від оператора, провайдера телекомунікацій вичерпної інформації щодо змісту, якості, вартості та порядку надання телекомунікаційних послуг.
Порядок надання споживачеві інформації про послуги визначено у пунктах 49-51 Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2012 р. № 295 (далі - Правила).
Зокрема, відповідно до підпунктів 1 і 2 пункту 49 Правил оператор, провайдер зобов'язаний безоплатно доводити до відома абонента вичерпну інформацію про зміни умов надання послуг та зміни тарифів, тарифних планів на послуги (пакети послуг), що надаються споживачеві, відповідно до пункту 59 Правил. У таких випадках абонентові надсилається повідомлення, в якому зазначається інформація про зміни, дату і строк їх запровадження з посиланням на веб-сайт та/або номер телефону чи інше доступне споживачеві джерело інформації.
Відповідно до пункту 59 Правил оператор, провайдер у разі зміни тарифів, тарифних планів, які він встановлює самостійно, не пізніше ніж за сім календарних днів до їх зміни зобов'язаний оприлюднити змінені тарифи, тарифні плани у засобах масової інформації та/або на своєму веб-сайті (за його наявності) та повідомити абонентові про зміну тарифів, тарифних планів на послуги, Л,о йому надаються.
Відповідно до підпункту 22 пункту 35 Правил споживачі під час замовлення та/або отримання послуг мають право на вибір тарифу, тарифного плану, встановленого оператором, провайдером з урахуванням пункту 58 Правил.
Згідно з пунктом 58 Правил, зокрема, оператор, провайдер встановлює та пропонує на вибір споживача тарифи на окремі послуги та/або тарифні плани на визначений ним перелік (пакет) послуг, а також строк їх дії (граничний та/або мінімальний).
Слід зазначити, що пунктом 16 частини першої статті 32 Закону встановлено, зокрема, що телекомунікаційні послуги, які надаються знеособлено (анонімно), розшифровці не підлягають.
Для розгляду Вашого звернення з урахуванням законодавства про телекомунікації та в межах повноважень, до оператора телекомунікацій ПрАТ „Київстар" (далі - оператор) було направлено відповідний запит.
Оператор повідомив, що послуги рухомого (мобільного) зв'язку на номер телефону +38097..надаються знеособлено (анонімно), без оформлення письмового договору. Наразі у оператора немає підстав для визначення саме Вас абонентом зазначеного номеру телефону.
Згідно з інформацією оператора, зміна з 01.08.2013 тарифних планів „Прорив" за деякими абонентськими номерами телефонів послуги передплаченого зв'язку DJUICE на умови тарифного плану „Діджус стайл" здійснюється оператором після завчасного інформування абонентів шляхом надсилання SMS-повідомлень. При цьому, на момент впровадження змін та в термін до 30.11.2013 абонент номеру телефону +38097... має можливість безкоштовно змінити тарифний план на „Легкий". Можливість змінити діючий тарифний план на тарифний план „Прорив" у абонентів послуги передплаченого зв'язку DJUICE, наразі, відсутня.
Слід зазначити, що відповідно до пунктів 4 та 13 частини першої статті 32 Закону споживачі під час замовлення та/або отримання телекомунікаційних послуг мають право на вибір оператора, провайдера телекомунікацій, а також на оскарження неправомірних дій операторів, провайдерів телекомунікацій, зокрема, шляхом звернення до суду.