МЕНЕДЖЕР Іван Суков змушений змінити свого мобільного оператора. До цього він користувався корпоративним телефоном, однак його фірма змушена відмовитися від оплати мобільного зв'язку співробітникам з метою економії. І якщо раніше Іван про тарифи не замислювався, то зараз скрупульозно вивчає їх. Через зменшення зарплати йому доводиться заощаджувати й на телефонних розмовах. Та хоч який варіант вибере менеджер у наступному році, йому доведеться платити більше за зв'язок. Оператори готуються підвищувати розцінки на свої послуги
Долар ударив по зв'язку
Донедавна вартість розмов по мобільному телефону в Україні тільки знижувалася. Висока конкуренція на ринку змушувала операторів боротися за абонентів за будь-яку ціну в буквальному розумінні. У результаті з'явилися пропозиції з безкоштовними дзвінками й навіть дзвінками нижче собівартості.
При цьому оператори умудрялися отримувати стабільні доходи. Ще восени кожний абонент у середньому приносив їм по $ 8 щомісяця. "Тепер ця сума суттєво зменшилася", - стверджує член Національної комісії з регулювання зв'язку (НКРЗ) Володимир Олійник.
Абоненти починають заощаджувати на зв'язку. Першими споживання послуг скоротили корпоративні користувачі, які якщо не відмовилися від мобільного зв'язку, то дуже зменшили видатки. Але бізнес-клієнти, хоч і найприбутковіші, становлять менш 10% абонентської бази. Від решти 90% користувачів значних кроків убік економії оператори не сподіваються, на їх думку, для населення мобільний зв'язок давно став обов'язковою послугою.
Але навіть якщо приватні абоненти й надалі платитимуть за розмови по мобільному телефону ті ж гроші, оператори отримуватимуть усе менше доходів. Девальвація гривні стала найважливішою причиною занепокоєння операторів мобільного зв'язку, оскільки їхні тарифи визначаються у національній грошовій одиниці. Водночас компанії беруть кредити в доларах, за них же купують устаткування, і до цієї ж валюти прив'язані зарплати співробітників.
Наприклад, компанія "Астеліт" (ТМ life ), за словами її гендиректора Танса Єена, у своєму фінансовому плані на наступний рік ураховувала курс долара на рівні 6 грн/$ . У середині листопада пан Єен також казав, що підвищення тарифів можливе у випадку, якщо долар коштуватиме більше 7 грн. Уже через кілька тижнів після його заяви за долар давали 7,5 грн. А сьогодні його вартість перевищила 10 грн.
Мобільні ігри на підвищення
"Найбільших втрат зараз зазнають великі оператори, тому саме вони більше схиляються до зміни цін. Менші компанії не мають можливості підвищувати ціни - підуть клієнти", - прокоментував Антон Володькін, директор з маркетингу компанії "Українські радіосистеми" (ТМ Beeline).
Перші випадки подорожчання зв'язку були вже восени. У листопаді в більшості своїх популярних тарифних планів МТС підвищила вартість відправлення SMS- повідомлень на 7 копійок, а за місяць до цього компанія підвищила вартість міжнародних дзвінків для абонентів передплаченого зв'язку на 5-13%. "Київстар" і собі підвищила вартість перерахування грошей у своїй мережі.
Але на значне підвищення розцінок великі оператори поки не зважуються - конкуренція на ринку залишається високою. Підвищивши тарифи, компанії ризикують втратити абонентів. "Зараз на ринку навряд чи хтось зможе точно спрогнозувати, чи підвищать саме тарифи", - констатує пан Володькін.
Підвищити прибутковість без збільшення розцінок можна за рахунок стимулювання абонентів споживати більше послуг. Однак і тут в операторів уже мало простору для маневрів. За словами пана Володькіна, в Україні немає недоспоживання послуг мобільного зв'язку. "Сумніваюся, що маркетинговими способами можна змусити абонентів споживати мобільний зв'язок у 1,5-2 рази інтенсивніше", - каже він.
Читайте дрібний шрифт
У такій ситуації, як погоджуються експерти, компанії все частіше йтимуть на різні хитрощі. Наприклад, оператори, які раніше намагалися не стягувати плату за таку "послугу", як з'єднання (ПЗЗ), робитимуть це частіше. Цей платіж можна приховати за дорогою першою хвилиною і дешевшими наступними.
"ПЗЗ - це дражливе питання, - погоджується пан Олійник. - Цілком можливо, що оператори захочуть її підвищити". Він також не виключає збільшення кількості тарифних планів із похвилинною тарифікацією. Незважаючи на те, що, відповідно до законодавства, тарифікація в Україні щосекундна, оператори все-таки знаходять способи обґрунтовувати свої нововведення.
За словами консультанта компанії Netton Романа Химича, використання ПЗЗ і "похвилинки" дозволяють підвищити прибутковість з абонента на 20%.
Подібні нововведення уже містяться у низці тарифних планів Beeline і life, а в НКРЗ обіцяють до них придивитися.
А втім, порозумнішав і споживач. "Абоненти почали більше уваги звертати на цінові характеристики операторів і відповідність їхніх заяв ціновій реальності", - стверджує гендиректор "МТС-Україна" Андрій Дубовсков.
Його компанія шукає способи збільшення прибутковості, не пов'язані з підвищенням тарифів. Одним з них стала маркетингова акція, у якій ті, хто надіслав SMS вартістю 5 грн., мали шанс виграти автомобіль. Схожу лотерею запустив і life. Ще один популярний варіант - просування різного розважального контента, у тому числі й еротичного. Оскільки від нього не застраховані навіть маловікові абоненти, це змусить батьків купувати свої дітям спеціальні, "дитячі" тарифи.
"До подібних маніпуляцій операторів може змусити вдатися небажання чесно заявити про необхідність підвищення тарифів. Бо перший, хто про це повідомить, буде звинувачений у грабежі", - припускає Романа Химич. Хоча, на його думку, великі оператори все-таки зможуть зважитися на подібні кроки вже найближчим часом. "У такому випадку їх, якщо й покине частина абонентів, то найбільш малоприбуткова", - пояснює експерт. n
http://weekly.com.ua/ukr/?art=1230123033
Долар ударив по зв'язку
Донедавна вартість розмов по мобільному телефону в Україні тільки знижувалася. Висока конкуренція на ринку змушувала операторів боротися за абонентів за будь-яку ціну в буквальному розумінні. У результаті з'явилися пропозиції з безкоштовними дзвінками й навіть дзвінками нижче собівартості.
При цьому оператори умудрялися отримувати стабільні доходи. Ще восени кожний абонент у середньому приносив їм по $ 8 щомісяця. "Тепер ця сума суттєво зменшилася", - стверджує член Національної комісії з регулювання зв'язку (НКРЗ) Володимир Олійник.
Абоненти починають заощаджувати на зв'язку. Першими споживання послуг скоротили корпоративні користувачі, які якщо не відмовилися від мобільного зв'язку, то дуже зменшили видатки. Але бізнес-клієнти, хоч і найприбутковіші, становлять менш 10% абонентської бази. Від решти 90% користувачів значних кроків убік економії оператори не сподіваються, на їх думку, для населення мобільний зв'язок давно став обов'язковою послугою.
Але навіть якщо приватні абоненти й надалі платитимуть за розмови по мобільному телефону ті ж гроші, оператори отримуватимуть усе менше доходів. Девальвація гривні стала найважливішою причиною занепокоєння операторів мобільного зв'язку, оскільки їхні тарифи визначаються у національній грошовій одиниці. Водночас компанії беруть кредити в доларах, за них же купують устаткування, і до цієї ж валюти прив'язані зарплати співробітників.
Наприклад, компанія "Астеліт" (ТМ life ), за словами її гендиректора Танса Єена, у своєму фінансовому плані на наступний рік ураховувала курс долара на рівні 6 грн/$ . У середині листопада пан Єен також казав, що підвищення тарифів можливе у випадку, якщо долар коштуватиме більше 7 грн. Уже через кілька тижнів після його заяви за долар давали 7,5 грн. А сьогодні його вартість перевищила 10 грн.
Мобільні ігри на підвищення
"Найбільших втрат зараз зазнають великі оператори, тому саме вони більше схиляються до зміни цін. Менші компанії не мають можливості підвищувати ціни - підуть клієнти", - прокоментував Антон Володькін, директор з маркетингу компанії "Українські радіосистеми" (ТМ Beeline).
Перші випадки подорожчання зв'язку були вже восени. У листопаді в більшості своїх популярних тарифних планів МТС підвищила вартість відправлення SMS- повідомлень на 7 копійок, а за місяць до цього компанія підвищила вартість міжнародних дзвінків для абонентів передплаченого зв'язку на 5-13%. "Київстар" і собі підвищила вартість перерахування грошей у своїй мережі.
Але на значне підвищення розцінок великі оператори поки не зважуються - конкуренція на ринку залишається високою. Підвищивши тарифи, компанії ризикують втратити абонентів. "Зараз на ринку навряд чи хтось зможе точно спрогнозувати, чи підвищать саме тарифи", - констатує пан Володькін.
Підвищити прибутковість без збільшення розцінок можна за рахунок стимулювання абонентів споживати більше послуг. Однак і тут в операторів уже мало простору для маневрів. За словами пана Володькіна, в Україні немає недоспоживання послуг мобільного зв'язку. "Сумніваюся, що маркетинговими способами можна змусити абонентів споживати мобільний зв'язок у 1,5-2 рази інтенсивніше", - каже він.
Читайте дрібний шрифт
У такій ситуації, як погоджуються експерти, компанії все частіше йтимуть на різні хитрощі. Наприклад, оператори, які раніше намагалися не стягувати плату за таку "послугу", як з'єднання (ПЗЗ), робитимуть це частіше. Цей платіж можна приховати за дорогою першою хвилиною і дешевшими наступними.
"ПЗЗ - це дражливе питання, - погоджується пан Олійник. - Цілком можливо, що оператори захочуть її підвищити". Він також не виключає збільшення кількості тарифних планів із похвилинною тарифікацією. Незважаючи на те, що, відповідно до законодавства, тарифікація в Україні щосекундна, оператори все-таки знаходять способи обґрунтовувати свої нововведення.
За словами консультанта компанії Netton Романа Химича, використання ПЗЗ і "похвилинки" дозволяють підвищити прибутковість з абонента на 20%.
Подібні нововведення уже містяться у низці тарифних планів Beeline і life, а в НКРЗ обіцяють до них придивитися.
А втім, порозумнішав і споживач. "Абоненти почали більше уваги звертати на цінові характеристики операторів і відповідність їхніх заяв ціновій реальності", - стверджує гендиректор "МТС-Україна" Андрій Дубовсков.
Його компанія шукає способи збільшення прибутковості, не пов'язані з підвищенням тарифів. Одним з них стала маркетингова акція, у якій ті, хто надіслав SMS вартістю 5 грн., мали шанс виграти автомобіль. Схожу лотерею запустив і life. Ще один популярний варіант - просування різного розважального контента, у тому числі й еротичного. Оскільки від нього не застраховані навіть маловікові абоненти, це змусить батьків купувати свої дітям спеціальні, "дитячі" тарифи.
"До подібних маніпуляцій операторів може змусити вдатися небажання чесно заявити про необхідність підвищення тарифів. Бо перший, хто про це повідомить, буде звинувачений у грабежі", - припускає Романа Химич. Хоча, на його думку, великі оператори все-таки зможуть зважитися на подібні кроки вже найближчим часом. "У такому випадку їх, якщо й покине частина абонентів, то найбільш малоприбуткова", - пояснює експерт. n
http://weekly.com.ua/ukr/?art=1230123033