life:) становится lifecell

  • Автор теми kaev
  • Дата створення
Реєстрація
14.08.11
Місто
Дніпро-Запоріжжя
Телефон
Galaxy S9
Не потрібно загравати з абонентами – Бурак Ерсой, СЕО lifecell



Новий виконавчий директор lifecell (раніше – life:)) Бурак Ерсой до переїзду в Україну зі своїх 25 років трудового стажу 10 пропрацював у Turkcell – найбільшому стільниковому операторі Туреччини.

Він отримав різноманітний досвід у різних підрозділах компанії, від продажів і роздрібної торгівлі до взаємодії з корпоративним сегментом. До Turkcell Ерсой працював у галузях маркетингу та фінансів.

Порівнюючи ринки двох країн, керівник lifecell відзначив, що в Україні практично відсутня успішна практика з управління клієнтським досвідом. Накопичені в Туреччині знання він має намір використати на посаді керівника стільникового оператора №3 для того, щоби збільшити абонбазу та нарешті вивести компанію на прибутковість.

- Який досвід Ви принесли в Україну? Що Ви плануєте запровадити тут? Чи є якісь речі з Туреччини, які Ви запровадите у нас?


- Якщо говорити про телеком-галузь, то у Туреччині ми проводили масштабну трансформацію роздрібних продажів: від зміни дизайну магазинів до споживацького досвіду. Ми перемістили працівників магазинів з-за прилавків у відкриті зони магазинів. Для того, щоби вони змогли вільно обслуговувати клієнтів, а покупці мали вільний доступ до гаджетів і будь-якої інформації. Я керував цим напрямком від плану та стратегії до його цілковитого завершення.

В Україні відсутній сам досвід. Українські користувачі все, що бачать, оцінюють доволі високо. Але коли я порівнюю досвід з Туреччиною чи іншими країнами, то стає очевидним, що ми можемо створювати найкращі умови для абонента, можемо викликати сильніші почуття та обслуговувати його краще.

- У нас 3G вже існує близько року. Як змінився ринок з того часу? Ваші конкуренти почали розгортати свої 3G-мережі з міст, де в них найбільші ринкові частки за абонентами. Наприклад, історично, на заході України переважає Київстар, а на сході – Vodafone Україна. Отже, якою є стратегія lifecell щодо розгортання 3G-мережі?

- Ця технологія в Україну прийшла із великим запізненням. В Україні вже існував добре розвинений фіксований доступ до всесвітньої мережі. Мобільний 3G інтернет став дуже вдалим доповненням і сьогодні надає справжню свободу.

Ми розгортаємо свою 3G+ мережу за принципом смарт-покриття. Ми плануємо покриття регіонів та міст, виходячи з кількості наших абонентів: у першу чергу йдемо туди, де їх найбільше. Передусім ми звертаємо увагу на ті міста, де спостерігаємо суттєве споживання дата-трафіку, і відповідно, попит на високу швидкість мобільного інтернету. До кінця липня цього року ми плануємо модернізувати 4 тисячі базових станцій і надати доступ до 3G+ мережі переважній більшості населення країни.

- Чи можете ви назвати проникнення за населенням на кінець липня, коли компанія модернізує 4 тисячі базових станцій?


- Найвірогідніше, ми прокриємо 3G+ мережею 80% населення країни.

- Наскільки змінює поведінку ваших абонентів поява 3G-мережі? Як ці тенденції та цифри зміняться на кінець 2016?

- Хоча технологія 3G прийшла в Україну із запізненням, та в цьому є і користь. Адже за час відсутності в країні «третього покоління» широко розвиваються інші технології доступу до інтернету, зокрема – фіксований. Завдяки цьому українці привчилися та звикли споживати великі обсяги інтернет-трафіку. Тому сьогодні 3G виступає технологією, яка забезпечує споживачам доступ до інтернету будь-де і будь-коли. Саме це зумовило сьогоднішню високу зацікавленість українців у 3G-технології. Наприклад, у нашій мережі на кінець лютого 2016 року 2,2 мільйони абонентів постійно користувалися 3G-послугами. Ми плануємо подвоїти цю кількість до кінця року. Звичайно, втілення цього плану потребує також смартфонизації абонентської бази. Сьогодні проникнення «розумних телефонів» у нашій мережі становить 47%, і у наших планах – сприяти збільшенню цього показника.

- Як саме?

- Наш план, можливо, виглядає незвичайно для цього ринку, адже ми плануємо налагодити сильний канал продажів. Я бачу, що українці прагнуть користуватися найсучаснішими гаджетами, але їх обмежують у цьому фінансові можливості. Але бажання людей бути технологічними – це дуже позитивний тренд. Для нас це знак того, що настав час для розвитку термінального бізнесу. Я працюю в телеком-бізнесі останні 10 років, знаю всі нюанси розвитку цієї страви в Туреччині та розумію, як застосувати цей досвід в Україні. До того ж, материнська компанія – Turkcell – має величезний досвід у реалізації масштабних проектів. Ми вміємо залучати дистриб'юторів через канали роздрібної торгівлі, домовлятися із виробниками телефонів та різноманітними фінансовими установами про найкращі ціни для абонентів. Ми націлені перенести досвід Туреччини сюди та побудувати сильний канал продажів смартфонів, що, зрештою, збільшить відсоток їхнього проникнення.

- Як це може виглядати? І коли може бути реалізовано?


- Ми розглядаємо усі канали продажів, не лише наші магазини lifecell. І насправді раді всім, хто виявить бажання співпрацювати з нами. З продажами терміналів ми будемо готові стартувати за кілька тижнів.

- Це можуть бути брендовані телефони?

- Так, у тому числі, але це вже питання не тижнів, а радше місяців. Turkcell збирається запускати новий брендований смартфон у травні-червні цього року. Зі свого боку, ми плануємо його адаптувати та продавати українським клієнтам під своїм брендом. Звичайно, ми будемо прагнути запуститися майже одночасно з нашою материнською компанією.

- Скільки таких телефонів lifecell має намір продати до кінця року?

- Наші мрії неосяжні! Моя команда націлена на мільйони проданих одиниць до кінця року. Але, якщо серйозно, то нам ще потрібно відвоювати свою частку ринку термінального бізнесу. Тож реально це може бути понад сто тисяч проданих гаджетів.

- Як запуск «третього покоління» впливає на поведінку користувачів і на прибутки lifecell?

- Наразі показник середньомісячного доходу від одного абонента (ARPU) не має прямої залежності від споживання дата-трафіку. Поясню чому. Сьогодні всі оператори втрачають доходи від голосового зв’язку, який поступово «перетікає» в OTT-сегмент. Але використання Viber, Skype, або BiP, який lifecell запустив минулого року, також потребує використання дата-трафіку. Зрештою, це збалансовує ARPU, дохід від споживання дата-трафіку перекриває недоотримання доходів від голосового зв’язку.

- Наскільки може збільшитися ARPU до кінця цього року?

- Зростання ARPU та ринку в цілому – це справа не однієї компанії. Це залежить від усіх учасників ринку: і від регулятора, і від операторів, які мають бути раціональними у своїх діях. Поясню свою думку. Жорстка конкуренція на українському ринку сьогодні призвела до того, що всі оператори, навіть з величезною ринковою часткою, надають мобільний 3G інтернет за досить низькою ціною. І це при тому, що розгортання мереж «третього покоління» є дуже затратним.

Унаслідок такої нераціональної конкуренції у споживачів сформувалися очікування, що суперечать дійсності: ніби доступ до 3G-інтернету має коштувати копійки, бути безлімітним і надаватися на додаток до голосових послуг. Про це свідчать і цифри: наш дохід від дата-трафіку за останній рік збільшився на 120%, тобто майже в 2,2 рази, при цьому споживання голосових послуг впало несуттєво. Але ми ледь втримали показник ARPU на тому ж рівні, що й минулого року. І так ми біжимо на місці роками. Аби ринок вирвався із цієї пастки, усі оператори без винятку мусять докласти зусиль, аби ринок зростав, а не згасав під вагою нераціональної конкуренції.

- То що саме треба зробити всім учасникам ринку? Що Ви чекаєте від держави, від конкурентів? Якими мають бути їхні кроки?

- Спочатку треба глибше розуміти конфлікт, що склався на українському ринку. Абоненти, які чекають від свого оператора безлімітні, дешеві або навіть безкоштовні пропозиції, водночас вимагають найкраще покриття, якісний зв'язок, високу швидкість інтернету, сучасні гаджети тощо. Оператор готовий все це забезпечувати, тож інвестує мільйони доларів у мережу, інфраструктуру, нові технології. Сьогодні перед нами стоять колосальні інвестиційні потреби та вимоги: ми маємо інвестувати в MNP (послугу зміни оператора зі збереженням номера – НВ), у створення загальної бази даних перенесених номерів, у перерозподіл частот, у модернізацію базових станцій, сплачувати за користування частотним ресурсом. І при цьому наздоганяти увесь світ, який вже активно говорить про 5G.

На іншій шальці терез – наше ARPU, що становить $1,5 на місяць з одного абонента. Тому, на мій погляд, важливо відшукати баланс між усіма цими викликами. І зусилля до цього мають докласти всі гравці ринку.

Я щиро переконаний, що кожен український клієнт вартий усіх вкладених інвестицій у впровадження швидкісних технологій. Але, разом з тим, не потрібно загравати з абонентами, говорити лише те, що їм приємно чути, обіцяти безкоштовні послуги, безлімітний мобільний інтернет. У довготривалій перспективі така стратегія є шкідливою для всієї галузі. Всі гравці ринку повинні надавати продукт, що має свою вартість, а споживачі мають розуміти, якою є ця вартість і за що вони платять. На мою думку, це має бути доступний за ціною продукт, але він не може бути безкоштовним.

- А чого Ви чекаєте від держави?


- Існують дві основні світові моделі регулювання. Перша - американська, що передбачає повну свободу для операторів, вони мало не самі себе регулюють. Друга – європейська, в якій, навпаки, регулювання здійснюється дуже системно і достатньо глибоко проникає в бізнес. Україна, звичайно, ближча до Європи, тож мусить керуватися європейською моделлю. Це ставить перед регулятором доволі складне завдання з пошуку балансу. З одного боку, потрібно зберегти та підтримати здорову активну конкуренцію на ринку, яка створює багато переваг для абонентів, з другого – сприяти зростанню вартості ринку, який має виглядати привабливо для інвестування.

Коли life:) виходив на український ринок, на ньому було лише два оператори, що створили дуополію та унеможливлювали здорову конкуренцію. У такому випадку регулятор європейської моделі мав би втрутитися та створити такі умови, щоб третій оператор мав змогу вийти на ринок, не вдаючись до дискаунтерства. Адже на будь-якому ринку дуополія – це шлях в нікуди. Вона дає змогу великим операторам швидко повернути інвестиції, але водночас заморожує ринок і не дає абонентам конкурентного продукту.

- Які саме зміни потрібні? Що потрібно зробити найближчим часом?

- На мою думку, гарним прикладом для України є європейська практика. Я не кажу про сильну руку уряду, що змінює долю ринку. Мова йде про роботу над тим, аби створити збалансовані умови на телеком-ринку, які дозволять усім операторам працювати та розвиватися, а клієнт від цього тільки виграватиме.

Регулятор має тримати баланс між усіма зацікавленими сторонами. Сьогодні абоненти міцно «прив’язані» до своїх операторів і не можуть переходити від однієї мережі до іншої. Зараз ми всі працюємо над впровадженням MNP, щоби «звільнити» абонентів. Але на відміну від того, як це реалізовано в світі, в Україні впровадження послуги ускладнено, бо є вимога реєстрації абонентів у його поточній мережі. Тому ми не чекаємо, що за таких умов люди будуть активно переходити. Адже ще на початку переходу оператор буде так чи інакше утримувати абонента.

У Туреччині, як і майже у всьому світі, це реалізовано інакше. Оператор, від якого пішов абонент, може зробити йому контр-пропозицію тільки тоді, коли процес переходу вже повністю завершено. Це питання цілком урегульовано, і за порушення оператора можуть оштрафувати.

На мою думку, потрібно звільнити абонента від реєстрації, дати йому право вільно переходити до мережі вибраного оператора без перепон та зволікань.

Інша проблема – плата за доступ до мереж операторів, яка має бути справедливою з огляду на розмір компанії. Якщо наш клієнт дзвонить абоненту іншого оператора, lifecell має заплатити половину вартості цього дзвінка іншій компанії. І навпаки. Умови ставок однакові, а от розмір абонентських баз відрізняється у рази.

Крім того, через високу плату за доступ до мереж операторів, абоненти змушені спілкуватися лише у своєму колі, втрачаючи справжню свободу.

- Уже багато років Ваша компанія виступає за запровадження асиметричного інтерконнекту, але поки що регулятор не пішов Вам на зустріч. Коли та чому це може змінитися?

- У Туреччині цей процес теж зайняв доволі багато часу. Асиметричний інтерконнект виник не відразу. До нього ринок прямував через зниження ставок інтерконнекту. Звісно, Turkcell як лідер ринку був не дуже задоволений таким розвитком подій. Однак з точки зору довгої перспективи це дозволило оператору рухатися вперед, не залишатися на місці. І, головне, що весь ринок дійсно виграв від цього і виріс, не втративши своєї вартості та капіталізації.

http://biz.nv.ua/ukr/bizinterview/n...onentami-burak-ersoj-seo-lifecell-105790.html
 
Реєстрація
11.03.15
Місто
San Diego, California.
Телефон
iPhone 16 Pro Max
Ми плануємо покриття регіонів та міст, виходячи з кількості наших абонентів: у першу чергу йдемо туди, де їх найбільше.

Теперь понятно почему Черновцы будут самые последние. (надеюсь что не так на самом деле, и уже вот вот запустят, я верю в них)
Действительно, красных у нас в городе в большинстве, но нужно что-то менять уже :mad:, запускайте поскорее 3G и у нас, нужно создать конкуренцию и им. Успехов тебе lifecell. :)
 
Реєстрація
14.08.11
Місто
Дніпро-Запоріжжя
Телефон
Galaxy S9
lifecell присматривается к фиксированному бизнесу


Для усиления своих рыночных позиций сотовый оператор №3 по количеству пользователей намерен в будущем выйти на другие рынки связи.

lifecell изучает возможности для расширения своей деятельности. «Сейчас мы рассматриваем несколько интересных направлений для инвестирования в ближайшее время», - заявил в интервью НВ главный исполнительный директор lifecell Бурак Эрсой.

По его словам, большинство мобильных операторов мира стремятся к конвергенции, чтобы расширить спектр своих услуг. «Наш акционер Turkcell, например, движется в направлении конвергенции фиксированной и мобильной связи», - отметил руководитель lifecell. Однако он подчеркнул, что планы и успешность внедрения новых технологий в большой степени зависит от платежеспособности украинцев.

«Людям нужно иметь возможность покупать новые услуги. Например, сейчас все мировые операторы активно развивают услугу «умного дома». Но будет ли востребована эта услуга в Украине?», - задал риторический вопрос Эрсой. lifecell, планируя подобные услуги, будет учитывать экономическую ситуацию в стране и покупательную способность населения в целом. «Поэтому сегодня мы только изучаем различные возможности», - подчеркнул он. По его словам, от lifecell не следует ожидать «сверхбыстрых действий в этом направлении.
http://biz.nv.ua/economics/lifecell-prismatrivaetsja-k-fiksirovannomu-biznesu-105797.html
 

aurowl

Moderator
Команда форуму
Реєстрація
09.06.12
Місто
міста Торецьк
запускайте поскорее 3G и у нас, нужно создать конкуренцию и им
В выдержке из статьи не заметил планов сдвинуться на позицию выше в рейтинге большой тройки, поэтому и удовлетворение потребностей по мере их поступления.
 
Реєстрація
22.08.08
Місто
Київ
Телефон
iPhone
Ми розгортаємо свою 3G+ мережу за принципом смарт-покриття. Ми плануємо покриття регіонів та міст, виходячи з кількості наших абонентів: у першу чергу йдемо туди, де їх найбільше. Передусім ми звертаємо увагу на ті міста, де спостерігаємо суттєве споживання дата-трафіку, і відповідно, попит на високу швидкість мобільного інтернету. До кінця липня цього року ми плануємо модернізувати 4 тисячі базових станцій і надати доступ до 3G+ мережі переважній більшості населення країни.
хочеш покриття 3G - не годуй конкурента :D

- Спочатку треба глибше розуміти конфлікт, що склався на українському ринку. Абоненти, які чекають від свого оператора безлімітні, дешеві або навіть безкоштовні пропозиції, водночас вимагають найкраще покриття, якісний зв'язок, високу швидкість інтернету, сучасні гаджети тощо.
це не всі бажання абонентів, вони хочуть щоб їм доплачували за користування мережею :D
 

Lutique

The Day Dreamer
Реєстрація
18.06.15
Місто
Київська область
Телефон
Nokia 301 Dual Sim
Абоненти, які чекають від свого оператора безлімітні, дешеві або навіть безкоштовні пропозиції, водночас вимагають найкраще покриття, якісний зв'язок, високу швидкість інтернету

З одного боку я згоден, що за якiсть та нові технології треба платити, особливо коли в тебе дорогий смартфон чи коммунiкатор - якщо маєш гроші на іпхон чи на гелексі розміром з лопату, то маєш знайти гроші і на інтернет.
З іншого ж боку, оператори не дають альтернативи у вигляді окремих тарифів на 2G та 3G. Мені, наприклад, сто років не потрібно їхнє 3/4/5G, мене цiлком влаштовує EDGE. То чому я повинен переплачувати?? А раз вони не надають альтернативи i зробили загальнi тарифи, то й немає чого жалітися.
 
Реєстрація
23.11.11
Місто
Житомир
Телефон
Iphone 12
Вальдемар, Уявіть ситуацію, коли ви працюєте в установі, яка використовує для роботи на 90% стаціонарний зв'язок, мобільний - виключно для сімейних розмов - є ще такі установи. І сидять вони по кабінетах, нікуди не їздять. Та серед них є пару людей, які за службовими обов'язками змушені бути у бігах - завгоспи, водії тощо. От для них прямий номер у Житомирі - знахідка. Можна було б придбати інтертелекомівські номери - але ніхто не хоче тримати у кишені додатковий телефон. От і просять у Лайфа або КС прямий номер. А опсоси чхати хотіли... До речі, я й собі підключив би прямий номер, щоб не купляти ІТ.
 
Реєстрація
22.08.08
Місто
Київ
Телефон
iPhone
SamTrest, заведіть собі прямий київський номер lifecell, які залишились від DCC.
 
Реєстрація
27.01.15
Місто
Штутгарт
Телефон
 5s, 6+, 6s, xr, ipad mini 2, ipad air, ipad pro 12.9
От і просять у Лайфа або КС прямий номер. А опсоси чхати хотіли... До речі, я й собі підключив би прямий номер, щоб не купляти ІТ.

но ведь у кс же есть прямой городской?
На сегодня для подключения услуги доступна номерная емкость следующих городов:
Винница, Горловка, Днепродзержинск, Днепропетровск, Донецк, Житомир, Запорожье, Ивано-Франковск, Киев, Кривой Рог, Луганск, Луцк, Львов, Мариуполь, Николаев, Одесса, Полтава, Ровно, Севастополь, Симферополь, Сумы, Тернополь, Ужгород, Харьков, Херсон, Хмельницкий, Черкассы, Чернигов, Черновцы.
 
Реєстрація
23.11.11
Місто
Житомир
Телефон
Iphone 12
Вальдемар, У Житомирі 6-ти значна нумерація, у Києві 7-ми. Ніхто не дзвонитиме у Житомирі на київський.

pingwin, Прямий номер КС на припейді у Житомирі не підключають, пробував особисто, піймав облизня. Тай на контракті і корпоративних номерах такі випадки мені невідомі. А написати можна багато чого...
 

Howl

Да трам же тарарам!
Команда форуму
Реєстрація
06.11.11
Місто
Краматорський р-н
Телефон
POCO F5, LG V30S+ ThinQ

Irop

Головоломщик
Реєстрація
02.11.08
Місто
Житомир
Телефон
Xiaomi Mi 9 Lite
Реєстрація
29.03.11
Місто
Киев
Телефон
Alcatel D920, Huawei U8110
В мене на візитці є міський номер. Хочу перенести його з інтера на лайф, коли стане можливо. Поки писав, то зрозумів, що не треба він так щоб дуже) але як буде -перенесу

Пока о переносе городской нумерации вопрос даже не ставился… вроди…
 

alex_b

Особый статус
Реєстрація
15.04.10
Місто
Черкассы
Телефон
MiMax 3/32 "096 Онлайн3ж/063 Удобный"
Прямий номер КС на припейді у Житомирі не підключають,
В Черкассах недавно появилась прямая номерация кс, подключил себе но еще никто не звонил на него)))) Проблем с подключением не возникло, еще и номер прикольный попался ху-ху-ас.
У лайфа прикольно тем, что можно пользоваться бесплатно, оплачивая только входящие минуты а у кс при таком раскладе 25 грн в месяц отдай.
 
Реєстрація
01.09.10
Місто
Житомир
Телефон
М8

Ну на заборе очень часто пишут фамилию президента одного государства и то, чем он является, а реально за забором лежат дрова)
Первый раз слышу о том, что КС в Житомире дает прямые номера. Наверное, это были наполеоновские планы КС н-лет назад и админы сайта до сих пор нереальности этой фантастики не поняли. Или может у Интера в субаренду номера решили брать. В любом случае у КС номерного пула города нет и быть не может из-за ничтожного количества вероятных абонов. А у Лайфселла - тем более.
 
Зверху