Сьогодні набуло чинності рішення НКРЗІ щодо скасування ліцензії Інтертелекому на 4G. Це сталося, тому що оператор не вніс плати за ліцензію.
Інтертелеком – один із чотирьох операторів мобільного зв’язку, що задіяні у розвитку мереж 4G в Україні. Як розвивалися події:
У жовтні минулого року компанії підписують спільний план дій, відповідно до якого 4 компанії проводять рефармінг у діапазонах 850-900 МГц і на наявних частотах «запускають» 4G.
Тоді ж на підтримку плану компанії та Уряд складають меморандум. Уряд виконує свої обіцянки, що дозволяє операторам подати заяви на нові ліцензії.
Наприкінці грудня 2019 р. Інтертелеком подає заяви на здачу чинних ліцензій і отримання нових для запровадження 4G в частотах, в яких вона вже працювала, а також на отримання додаткових частот.
У лютому цього року регулятор задовольняє заяви Інтертелекому та інших операторів і відповідно до законодавства виставляє рахунки за нові ліцензії. Кінцевий термін сплати для Інтертелекому – 10 березня.
До 10 березня Інтертелеком не оплатив частоти. Керуючись законами, 17 березня регулятор скасовує рішення про видачу нових ліцензій. Це рішення набуває чинності 1 квітня, оператор має змогу до цієї дати здійснити оплату.
На жаль, вартість ліцензій не була сплачена (внесено тільки 1 млн грн із 194,6 млн), і рішення про видачу ліцензій скасовано. Відомо, що Інтертелеком звертався до НКРЗІ, щоб отримати додаткове відтермінування оплати і щоб його ліцензії діяли після 1 квітня. Але регулятор, керуючись нормами законодавства та здоровим глуздом, відмовив у цьому проханні.
Яка ситуація наразі?
Маємо інформацію, що Інтертелеком уже звернувся до суду щодо оскарження рішень НКРЗІ щодо скасування ліцензій.
У свою чергу, на основі скасування ліцензій НКРЗІ скасує дозволи на користування радіочастотним ресурсом. Після того Інтертелеком повинен буде припинити роботу обладнання, що не матиме дозволів, а регулятор матиме змогу застосовувати санкції до незаконно робочого обладнання, якщо компанія працюватиме у діапазонах без ліцензій.
Як ситуація може розвиватися далі?
▪ Якщо Інтертелеком вирішить припинити діяльність: у десятиденний термін відсьогодні НКРЗІ чекає на надання оператором відповідного плану заходів для належного реагування та вжиття необхідних заходів та рішень у разі прийняття оператором рішення про припинення в установленому порядку надання телекомунікаційних послуг.
▪ Якщо Інтертелеком має намір надавати телекомунікаційні послуги надалі: НКРЗІ готова розглянути всі заяви Інтертелекому щодо радіочастотного ресурсу України, необхідного для надання послуг та можливого збереження абонентів.
Чи можуть виникнути проблеми з побудовою мереж 4G іншими операторами?
Ліцензії Київстару, Водафон-Україна та Лайфселлу дійсні, і побудова мереж відбуватиметься за планом, якщо Інтертелеком дотримається законодавства і попередньо взятих на себе зобов'язань. Адже відповідно до спільного плану дій і графіка вивільнення частот, до 5 квітня у чотирьох західних областях Інтертелеком повинен звільнити канали, які накладаються на 900 діапазон і не дозволяють використовувати стандарт E-GSM в Україні.
Що роблять для захисту абонентів Інтертелекому?
Мінцифри на основі проведеного раніше опитування надасть НКРЗІ перелік об’єктів соціальної інфраструктури, що отримують телекомунікаційні послуги від Інтертелекому. Таким чином можна буде знаходити можливості для підключення до інших операторів.
НКРЗІ звернулась до Кабінету Міністрів України, РНБО, Генштабу, СБУ, Держспецзв’язку щодо надання вичерпної інформації про отримання відповідними державними органами, у тому числі спецкористувачами послуг, рухомого (мобільного) зв’язку від Інтертелекому.
Громадяни – абоненти Інтертелекому – можуть у разі проблем з наданням послуг звернутись на:
Гарячу лінію НКРЗІ (044) 202-00-81 щосереди від 11:00 до 13:00
Урядову гарячу лінію 1545 цілодобово
Громадську приймальню НКРЗІ (044) 202-00-68.
Електронні звернення можна надсилати на адресу
[email protected]