Приватне акціонерне товариство «Київстар» висловлює свою повагу Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сфері електронних комунікацій, радіочастотного спектру та надання послуг поштового зв’язку (далі – НКЕК), Вам особисто, та звертається з наступного приводу. Приватне акціонерне товариство «Київстар» зареєстровано в Реєстрі постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг за №2175 від 06.12.2022 та надає послугу міжособистісної електронної комунікації з використанням нумерації.
Згідно з дозволами на використання номерного ресурсу для надання послуг мобільного зв’язку на мережі ПрАТ «Київстар» використовується п’ять національних кодів мережі рухомого (мобільного) зв’язку NDC: 67, 68, 96, 97 та 98.
На даний час частка використання кодів NDC дорівнює 79% їх загальної ємності.
При цьому ПрАТ «Київстар» постійно проводить ревізію абонентської бази, в результаті якої вивільнені абонентами номери використовуються повторно. Строк, по закінченні якого виробляються картки для повторного задіяння вивільнених номерів, було зменшено з одного року до мінімально допустимого терміну – 1 місяць для передплачених форм обслуговування.
Це призводить до численних скарг від абонентів, які придбали стартові пакети з номерами, що нещодавно перебували у використанні іншими користувачами. Також обмежений номерний ресурс стримує розвиток та збільшення кількості користувачів існуючих послуг, що мають стійкий попит споживання: «Додатковий номер», «Сім для планшету», «Сім для другого телефону», де задіяний додатковий абонентський номер.
Існує великий потенціал в розвитку проектів галузевих IoT рішень (лічильники для Обленерго тощо), які потребують абонентської ємності до 2 млн номерів.
Як видно із наведених вище фактів, вільного номерного ресурсу, що залишився, недостатньо для задоволення потреб споживачів ПрАТ «Київстар» в перспективі найближчих 2 років.
З метою забезпечення абонентів зв’язком у випадку виходу з ладу мережі одного з операторів мобільного зв’язку, а саме забезпечення резервного фонду USIM-карток (з прив’язаним ресурсом нумерації), створення такого резервного фонду однозначно призведе до відчутного дефіциту ресурсу нумерації.
Виділення додаткового коду мережі дозволить вирішити питання із забезпеченням абонентів зв’язком у випадку виходу з ладу мережі одного з операторів мобільного зв’язку, з поточним дефіцитом номерного ресурсу для розвитку існуючих послуг, а також встановити достатній карантинний період для наявного ресурсу нумерації задля зменшення скарг від абонентів.
Таким чином, додатковий код мережі призначення для мереж мобільного зв'язку є нагальною потребою та необхідною умовою подальшого розповсюдження сучасних телекомунікаційних послуг, безперервного циклу надання в користування номерного ресурсу абонентам ПрАТ «Київстар» без застосування додаткових обмежень по життєвому циклу абонентських номерів, а також забезпечення резервної підтримки в наданні послуг користувачам інших операторів мобільного зв’язку у разі аварійної непрацездатності їх мереж.
Враховуючи наведені плани та ефективність використання раніше виділених кодів мереж NDC, 18.12.2023 року листом № 13/18/12 Товариство звернулось до НКЕК (вхідний № 51207 від 18.12.2023 р.) із заявою про виділення коду мережі призначення для мереж мобільного зв’язку 77. 22.01.2024 року Товариством було подану таку саму заяву про виділення коду мережі призначення для мереж мобільного зв’язку 77 повторно (вихідний № 2233/08), з оновленими даними за січень 2024 року. Зазначені заяви були подані у відповідності до вимог Закону України «Про електронні комунікації. Оскільки попередні звернення нашої компанії не були задоволені НКЕК, ПрАТ «Київстар» повторно звертається із заявою про виділення коду мережі призначення для мереж мобільного зв'язку 77 на всій території України.