— Команда, яка прийшла в Sense Bank після націоналізації, неодноразово підкреслювала, що банк має намір не тільки зберегти акцент на технологічності, а і значно підсилити його. Чому для Sense Bank важливо зберігати цей фокус?
— Sense Bank вже має багато інноваційних розробок, зручних сучасних інструментів, якими наші клієнти користуються щодня. І ми маємо чіткий намір розвивати та посилювати технологічність, інноваційність, які є ознаками універсального диджитал-банку. Наявність інноваційних продуктів, які ми пропонуємо клієнтам, дозволяє забезпечити відмінний від інших банків рівень сучасного сервісу. Це є нашою фішкою, конкурентною перевагою, завдяки якій ми вигідно виділяємося серед інших державних і багатьох комерційних банків.
Збереження фокусу на технологічності стратегічно важливе для сталого розвитку банку. Що цікаво, після націоналізації більшість клієнтів Sense залишилися з банком. Переважна більшість пояснили це саме наявністю диджитал-інструментів, якими звикли користуватися. Зокрема, зручного додатку Sense SuperApp. Отже, сучасні цифрові рішення, які ми пропонуємо, — це не лише нестандартний шлях для залучення нових клієнтів, який поки що не застосовують інші державні і комерційні банки, а також і спосіб надавати наявним клієнтам рівень сервісу, до якого вони звикли.
Ми продовжимо розвивати цей напрямок і плануємо його значно посилити. Маємо великі амбіції і плани щодо побудови екосистеми на базі Sense Bank, реалізації проєктів у e-commerce.
— Яким документом визначено інноваційну стратегію банку?
— Зараз команда Sense Bank працює над створенням стратегії розвитку банку. Вона буде затверджена наглядовою радою, пройде експертизу Національного банку. Наразі ми користуємось документом, який має назву Основні напрямки розвитку. У ньому окреслено напрями і цілі розвитку роздрібного та корпоративного сегменту на 2024 рік. У документі закріплено, що технологічність і інноваційність є наріжним каменем, на якому базуються процеси розвитку банку. Зокрема, чітко сформовано і окреслено етапи створення екосистеми для користувачів роздрібного сегменту і МСБ (малого і середнього бізнесу). Ми в процесі її побудови спільно з кількома крупними партнерами. На базі цього глобального проєкту будуть реалізовані основні зміни й інновації, які будуть впроваджені в Sense Bank у 2024 році. До виходу офіційного релізу, я б хотіла зберегти інтригу. Проте ми обов’язково зробимо презентацію, на якій представимо усі нові цікаві можливості для роздрібних клієнтів і для ФОП (фізичних осіб — підприємців).
— Які основні інноваційні продукти і послуги пропонує Sense Bank та як вони відрізняються від традиційних банківських рішень?
— Маємо багато таких рішень і в роздрібному, і в корпоративному сегменті. Про деякі з них хочу розповісти детальніше, адже ці продукти не мають аналогів. Диджитал ЗКП — диджитальний проєкт, за допомогою якого ми пропонуємо людям вийти із «зарплатного рабства» та самостійно обирати банк, в якому людина хоче обслуговуватись. За допомогою QR-коду користувач може швидко оформити цифрову зарплатну картку, а за бажанням отримати фізичний пластик. Ще в жовтні цей проєкт працював у тестовому режимі, проте з моменту запуску в промислову експлуатацію в листопаді 2023 року сервісом скористались майже 11 тис. користувачів.
Sense Bank пропонує власникам зарплатної картки банку послугу Зарплата раніше: користуючись нею, можна отримати кошти раніше дати отримання зарплати, визначеної роботодавцем. Автоматичне погашення використаної суми відбувається під час зарахування заробітної плати чи інших поповнень. Таким чином, наші клієнти завжди мають фінансову «подушку» і їм не потрібно відкривати ще одну картку — кошти доступні на рахунку, на який зараховується заробітна плата.
Запустили послугу переказу коштів у месенджері в Sense SuperApp. Клієнти можуть спілкуватись: відправляти в чаті повідомлення, наклейки і реальні гроші. Не потрібно виходити, щоб зайти в інші додатки і виконати низку операцій, після чого повернутися в чат, аби повідомити: «відправив». Усе відбувається швидко і зручно на базі одного додатку.
Для зручності клієнтів ми також створили можливість єдиного поля, за допомогою якого вони можуть здійснити переказ за номером телефону, номером картки або IBAN (International Bank Account Number). У більшості застосунків інших банків ці види операцій розведені окремо. І це теж про обслуговування в інноваційному банку, а також про покращення, які ми запроваджуємо для наших клієнтів завдяки технологічним рішенням.
Ще один цікавий сервіс, популярність якого зростає дуже стрімко — Personal finance management, — це функція у Sense SuperApp, яка дозволяє налагодити контроль особистих витрат і налаштувати моделі та категорії витрат. За допомогою набору фільтрів, обираючи потрібні групи MCC-кодів, клієнт може дізнатися або переглянути обсяг витрат за конкретний період або всі трансакції з однієї конкретної категорії.
Кожен клієнт, щоб контролювати процес витрат у Personal finance management, може підібрати відповідну модель або налаштувати персональну. Моделі — це інструкції, в яких зазначено, скільки та на що можна витрачати цього місяця. Відрізняються вони як загальним бюджетом, так і окремими статтями витрат — категоріями. Фінансовий помічник у Sense SuperApp пропонує план витрат, прогнозує його виконання, а в разі відхилення від мети попереджає push-повідомленнями.
Знайти швидко персонального фінансового помічника у Sense SuperApp можна у розділі Продукти.
Це знаковий продукт для Sense Bank, адже наше кредо — все, що робимо, повинно мати сенс. Це лежить в основі нашої філософії і підходів — наші продукти і пропозиції мають бути такими, аби клієнт бачив сенс бути нашим партнером, ставитись до банку, як до партнера. Ми будуємо з людьми саме партнерські, довгострокові відносини. В якийсь момент людина з нами заробляє, на певних етапах їй потрібна підтримка у вигляді позик — іпотечне кредитування, на навчання дітей, інші потреби. Ми це готові надавати.
— Які можливості надає карта Caméléon і як вона допомагає забезпечити зручність та ефективність клієнтам? Нещодавно банк вийшов з офіційним повідомленням щодо відновлення кредитних лімітів…
— Це — картка-бестселер, і з моменту запуску — улюблений продукт клієнтів. Насправді, дуже нестандартний продукт, який не має аналогів. На сьогодні вже випущено 534 тис. карток Caméléon, а обсяг установлених кредитних лімітів становить понад 500 млн грн. Картка не тільки відрізняється від усіх банківських продуктів неймовірним зовнішнім виглядом, а й має унікальні умови обслуговування.
З карткою Caméléon клієнти можуть користуватися кредитним лімітом до 30 тис. грн за ставкою 0,01 % річних на покупки необмежено довго — ставка завжди залишається мінімальною. Максимально лояльні умови залишаються актуальними необмежений час за умови сплати мінімального щомісячного платежу в розмірі 5 % від фактичної суми заборгованості за кредитом і кількох копійок нарахованих відсотків за ставкою 0,01 % річних. Також карта має фіксовану щомісячну комісію в сумі 100 грн. Таким чином, за умови використання максимальної суми кредитного ліміту на покупки з погашенням заборгованості за 12 місяців, з підключенням PUSH-повідомлень, реальна річна ставка становить 7,31 % річних.
У «дебетовій» частині Sense Bank пропонує з карткою Caméléon відсутність плати за обслуговування, поповнення картки без комісії, зняття в будь-яких банкоматах у межах щомісячного ліміту 20 тис. грн без комісії. Власники Caméléon беруть участь у програмі Cash’u Club (до 6 % кешбеку у вибраних категоріях, яких на вибір щомісяця від 2 до 7), а також отримують вісім квитків на місяць до коворкінгів Sense Hub у Києві та Львові. Оформити картку Caméléon можна безкоштовно в Sense SuperApp.
Ця картка — хедлайнер, з якого ми пропонуємо клієнтам розпочати знайомство з Sense Bank і перевагами диджитальних інструментів, які ми пропонуємо.
— Неодноразово Sense Bank наголошував, що мобільний застосунок для фізичних осіб Sense SuperApp є конкурентною перевагою банку. Які оновлення додатку плануються найближчим часом, можливо, є напрацювання щодо розширення його функціоналу?
— Sense Bank розвиває додаток Sense SuperApp для роздрібних клієнтів і для ФОП (фізичних осіб — підприємців). Це різні інструменти, які надають широкі можливості клієнтам. Ми оновлюємо додаток кожні два тижні, покращуючи і доповнюючи його новими функціями. Це дуже великий темп. Проте аналіз показників вказує на те, що ми рухаємось у правильному напрямку. Показник MAU (Monthly Active Users, вимірює кількість унікальних активних користувачів, які заходили в додаток протягом місяця) зріс з 58 % у 2020 році до 70 % на початок нинішнього. З 11 логінів на клієнта в місяць, на сьогодні маємо майже 18. Також зростає середня кількість юзерів, які щоденно користуються нашим додатком DAU — з 14 % у 2020 році до 21 % у 2024‑му. Маємо на меті збільшити показники MAU і DAU (Daily Active Users), побудувавши з партнерами унікальну екосистему, про яку я згадувала.
Ми хочемо, щоб із Sense SuperApp наші клієнти не тільки витрачали кошти, а і могли заробити їх у два кліки. І тут я не можу обійти увагою унікальну програму лояльності, яку пропонує Sense Bank — Cash’u Club. Отримуючи бонуси в семи категоріях із підвищеним кешбеком до 6 %, наші клієнти мають змогу монетизувати їх, отримуючи реальні кошти.
Створюючи Sense SuperApp для ФОП ми були піонерами. На сьогодні пропонуємо широкий функціонал — із 43 цифрових послуг для ФОП, які ми оцифрували для себе, вже впровадили 26 і продовжуємо активно працювати над збільшенням їх числа. Ми не зупиняємось і продовжуємо фокусуватись на подальшому розвитку диджитальних послуг для ФОП.
Для МСБ функціонує Sense Business Online — функціональний та безпечний клієнт-банк для бізнесу.
— Банк посилив команду в e-commerce. Як плануєте розвивати цей напрямок?
— Так, це правда. Ми виділили як окремий напрям бізнес-лінію — диджитал-банкінг, що об'єднує торговий еквайринг, електронну комерцію. Зараз активно розвиваємо цей напрям, готуємо оновлення. Співпрацюємо з партнерами, переважно це великі маркетплейси. Дуже скоро будемо стартувати з ними з низкою різноманітних послуг і цікавих пропозицій.
— Було повідомлення, що Sense Bank не втрачає надії повернутись до роботи на ринку капіталів. Які інновації і цікаві диджитальні рішення готуються для цього напрямку?
— Насправді ми не йшли з ринку капіталів. Наш банк був одним із перших, хто почав створювати можливості для клієнтів, як тільки відкрилася можливість працювати з акціями іноземних компаній. Ми також першими відкрили можливості купувати облігації онлайн. Сьогодні продовжуємо надавати послугу клієнтам, за допомогою якої вони у два кліки можуть придбати облігації внутрішньої державної позики (ОВДП). І це дуже популярний інструмент, попит на який постійно зростає. Ми бачимо це в цифрах щоденних звітів. По суті, ОВДП стали альтернативою депозитам. Ми запустили і послугу безготівкової купівлі валюти під депозити. Це також дуже зручний інструмент. Щодо ринку капіталів, я думаю, ми будемо готові пропонувати клієнтам нові прибуткові інструменти, проте наскільки швидко зможемо їх впровадити, залежатиме від рішень регулятора щодо послаблення і зняття обмежень, які діють на час воєнного стану.
— Які переваги і можливості надає Sense Hub у Києві та Львові і на обслуговування яких цільових груп він спрямований? Які кроки щодо регіональної експансії плануєте — у яких ще українських містах Sense Hub з’являться найближчим часом?
— Це — унікальний сервіс креативного простору, який ми пропонуємо клієнтам Sense Bank для розвитку, роботи і пошуку однодумців. Наразі діють два хаби в Києві і Львові, де клієнти можуть скористатися сучасними коворкінгами, конференц-залами, кімнатами для перемовин. У 2023 році у Sense Hub відбулось 133 події, які відвідало більше 10 тис. гостей. Наші клієнти можуть скористатись послугами Sense Hub, замовивши їх через бот. Найближчим часом плануємо активно розвивати на базі цього проєкту освітній напрям. Кількість хабів буде збільшуватися — плануємо розширити хаб в Києві та відкриття наступного у Дніпрі. Це станеться в поточному році.
— Реалізація складних інноваційних IT-рішень потребує потужних спеціалістів. Розкажіть детальніше про IT-кухню Sense Bank: інноваційні продукти створюються переважно власною командою чи банк також залучає сторонніх партнерів?
— Потужна IT-команда працює всередині Sense Bank. Проте ми також залучаємо для реалізації і впровадження великої кількості інноваційних продуктів сторонні компанії — це відомі ІТ-компанії з топ-10.
— Чимало компаній в Україні вже сьогодні починають дбати про IT-майбутнє, підтримуючи IT-освіту, стартапи. Які кроки в цьому напрямку робить чи планує Sense Bank?
— Як я вже казала, ми маємо плани активно розвивати освітній напрямок на базі Sense Hub. У нас вже є кілька партнерів, з якими ми погодили співпрацю в цьому напрямі. Це відомі компанії. Щодо стартапів плануємо співпрацю з низкою стартап-акселераторів. Також із кількома університетами. Адже для стартапів важлива не тільки фінансова підтримка, не менш важливе фахове менторство. Менторами будуть виступати і наші продуктологи, бізнес-owners. Плануємо проводити стартап-алеї.
Це дуже важливий для нас напрям. Розвиток молоді — це основне, на чому маємо зосередитися. ЗСУ захищає нас від ворога, а ми всередині країни маємо подбати про її майбутнє.