Re: Загадка про самолёт
Irop, це кардинальна зміна умов задачі, пропеллер (взаємодіє з рухомим повітрям) і мотузка (взаємодія з нерухомою опорою, землею чи що...) тут суттєво різні речі.
А от тепер, будь ласка, дайте відповідь, чи можливо таке:
літак стоїть/їде на/по транспортері(у), при цьому транспортер підлаштований таким чином, що його полотно рухатиметься в сторону, протилежну руху літака і з точно такою самою швидкістю, як і літак. Проковжування/буксування не існує, щеплення коліс з полотном 100%. При цьому літак з'їжджає з полотна транспортера.
--------------
Тепер знов до початкових умов. Літак злетить тільки в тому випадку, якщо його аеродинамічні властивості (точніше, такі властивості тих частин літака, на які дмухатиме пропеллер) і потужність пропеллера це дозволять. Тобто підйомна сила може з'явитись тоді і тільки тоді, коли виконуються наступні умови:
- пропеллер нагнітає повітря на корпус/крила літака;
- нагнітаєме пропеллером повітря розподілюється на ті самі частини літака, що й при звичайному взльоті зі смуги і з такою самою силою;
- якщо повітря, скажемо так, обдуває літак в меншому обсязі (по площі, а не по силі), то швидкість цього повітря щодо літака має бути відповідно вищою, наскільки саме - скаже відповідна формула (якої я не знаю). При цьому аеродинамічні властивості поверхні, на яку нагнітається повітря, при такому нагнітанні обов'язково мають забезпечувати підйомну силу, що зростає при збільшенні тиску повітря, яке нагнітає пропеллер.
Або, як я вже писав, пропеллер має бути повернутий не перпендикулярно лінії землі, а дещо вверх. Тоді зліт з транспортера відбудеться практично як гелікоптера, а вже по ходу прискорення з'являтиметься і підйомна сила через взаємодію з крилами.
В обох випадках (крім "нагнітаєме пропеллером повітря розподілюється на ті самі частини літака, що й при звичайному взльоті зі смуги і з такою самою силою;") обороти пропеллера мають бути, як на мене, нереальними, навряд чи є такі високооборотні пропеллери для літаків. Тому я і стверджую, що літак не злетить.