Стратегічними цілями «Київстар» на нинішній рік є позиції № 1 на ринку мобільного зв'язку, широкосмугового доступу до Інтернету та мультимедійного контенту. І якщо оператор продовжить тенденції розвитку бізнесу, продемонстровані минулого року, така амбіційна мета має всі шанси стати дійсністю.
На початку прес-конферен¬ції, присвяченої підбиттю під¬сумків за 2010 рік та планам на наступний період, голова укра¬їнської бізнес-одиниці VimpelCom Ltd і президент компанії «Київстар» Ігор Литовченко заз¬начив: «Якщо відповідати на пи¬тання, яким був 2010 рік, я б охарактеризував його так: це був рік стабільного лідерства і впевненого зростання». Далі І. Литовченко озвучив підстави для такого ствердження.
Оточуючі обставини.
Оцінюючи вітчизняне ринко¬ве середовище в цілому, І. Литов¬ченко зазначив, що галузь телекомунікацій забезпечує 6 % ВВП України. «Я сподіваюсь, що в найближчому майбутньому те¬леком все ж таки стане однією з пріоритетних галузей Украї¬ни», - додав він.
Відомо, що починаючи з 2008 року сфера мобільного зв'язку увішла в стадію насичення, тоб¬то рівень проникнення послуг на той час досяг 120 % і досі трима¬ється на цьому рівні (з певними коливаннями). Разом з тим роз¬виток Інтернету, починаючи з того ж 2008 року, почав набира¬ти обертів. Водночас частка пере¬дачі даних у загальному обсязі доходів операторів залишається поки що незначною.
«Важливо розуміти, що капі¬таловкладення у сфері передачі даних, жорстка цінова конкурен¬ція, незначний приріст середньо¬го рахунку абонента, інфляція і збільшення інших витрат потре¬бують більше ресурсів і серйозно тиснуть на маржинальний бізнес. Це вимагає від операторів біль¬шого професіоналізму, філігран¬ної роботи з ціною, приростом но¬вих послуг, а також інвестиціями в нові напрямки. Так, наприклад, середній щомісячний рахунок абонента «Київстар» залишився на тому ж рівні, а обсяг спожи¬вання послуг зріс на 35 % », - заз¬начив І. Литовченко. За його да¬ними, капітальні інвестиції «Ки¬ївстар» 2010 року становили близько 2 млрд грн, що на 38 % більше порівняно з 2009 роком.
Разом із тим президент «Київ¬стар» піддав критиці вплив дер¬жави на ринок. «При цьому я маю констатувати, що регуляторне се¬редовище 2010 року, на жаль, не сприяло розвитку ринку. Неефек¬тивне регулювання використання радіочастотного ресурсу, відсут-ність необхідніх регуляторних рі¬шень не дозволяли операторам впроваджувати нові технології, такі як 3G та LTE.
Окрім цього, постійно зростає рівень витрат, які мають нести оператори для дотримання всіх норм і вимог за¬конодавства. Не секрет, що всередині минулого року уп'ятеро було підвищено тарифи за викорис¬тання радіочастот (збільшення на 400 %). Це призвело до значного підвищення витрат операторів, особливо тих, хто надає послуги мобільного зв'язку і використовує ці радіочастоти. Ілюстрацією мо¬же бути «Київстар». Якщо раніше платежі за користування радіо¬частотами для нас становили 2,4 млн грн на рік, то сьогодні ми сплачуємо 12 млн грн на рік.
Якщо подивитись на інші ре¬гуляторні рішення 2010 року, то вони були направлені не на розви¬ток галузі, а більшою мірою на зниження доходів операторів. Наприклад, внесення змін до За¬кону «Про телекомунікації» що¬до перенесення номера і націо¬нального роумінга. Даний регу¬ляторний хід взагалі був позбав¬лений будь-якого змісту. Послуга національного роумінга на той час вже надавалася у вільному ре¬жимі. Щодо перенесення номера, ця послуга не реалізована у зв'яз¬ку з відсутністю технологічної моделі й регуляторних актів, які мали б бути прийняті наприкінці січня. Ще один приклад - це виз¬нання практично всіх гравців ринку мобільного зв'язку, вклю¬чаючи Укртелеком, монополіста¬ми на ринку завершення з'єднань на своїх власних мережах. Це рі¬шення дестабілізувало ринок інтерконнекту, причому всередині операційного року. Необхідність переукладання вже існуючих угод (необхідно було знижувати розмір розрахункової ставки) призвела до того, що ринок був дестабілізований, а кількість міжоператорських спорів збіль¬шилась. І це триває й досі».
Але попри всі перепони, «Ки¬ївстар» торік продовжив тенден¬цію до зростання. Найпершою причиною цього І. Литовченко назвав грамотну маркетингову політику, яка дозволила повер¬нутись до зростання всіх основ¬них показників. Другою причи¬ною, за його словами, був поча¬ток процесу об'єднання «Київ¬стар» і Beeline Україна. Ефект від цієї синергії І. Литовченко оцінив у $52 млн. Третє - це старт нового бізнесу - надання послуг широкосмугового досту¬пу за технологією FTTB.
Фінансові чинники прогресу.
У цілому збільшення загаль¬ної прибутковості компанії ха¬рактеризує показник OIBDA, який 2010 року зріс на 1,5 в. п. і становив 53,6 %. У компанії вва¬жають, що це найвищий показ¬ник не тільки на українському ринку, але й у групі операторів VimpelCom Ltd. Домогтися цього, на думку І. Литовченка, дозволи¬ло, зокрема, ефективне управлін¬ня витратами, які було знижено на 0,2 %. І сталося це попри інф¬ляцію та п'ятикратне збільшення розміру обов'язкових платежів за користування РЧР, підкреслив президент «Київстар».
Доходи компанії від мобільно¬го зв'язку торік порівняно з 2009 роком збільшилися на 0,2 %, поп¬ри скорочення надходжень від інтерконнекту майже на 20 %.
Чистий прибуток «Київстар» 2010 року зріс на 1,8 %, або на 69,7 млн. грн.., - до 3,9 млрд. грн. Нерозподілений прибуток ста¬ном на кінець минулого року до¬сяг 12,2 млрд., збільшившись за рік на 34,5 %.
Власний капітал «Київстар» торік збільшився на 32,4 % - до 12,93 млрд. грн.
Довгострокові зобов'язання компанії зменшилися майже в 2,5 раза - до 0,11 млрд. грн, а по¬точні збільшилися на 10,8 % - до 1,13 млрд. грн.
Водночас дебіторська заборго¬ваність «Київстар» зросла мину¬лого року в 2,8 раза - до 4,44 млрд. грн., а грошові кошти - на 31,6 %, до 1,59 млрд. грн. У ціло¬му активи оператора збільшили¬ся за минулий рік на 28,4 % - до 15,130 млрд. грн.
Щодо окремих напрямів ді¬яльності компанії, то мобільна телефонія зберігає 80 % частку у структурі її доходів. За результа¬тами 2010 року показник MOU збільшився на 34,7 % (до 430,9 хв.), відповідно, ARPU зріс на 1,3 % (до 39,8 грн) Торік ємність радіомережі «Київстар» збільшено на 17 %.
У напрямку мобільного Інтернету за підсумками року було реалізовано 315 тис. модемів, тобто на 110 % більше порівняно з 2009 роком (за період надан¬ня таких послуг - з 2008 року - цей показ¬ник перевищив 500 тис. пристроїв). Це привело до збільшення споживання мо¬більного трафіку через пристрої з «вели¬ким екраном», зазначив президент «Київстар». За його даними, 2010 року обсяги передачі даних у радіомережі оператора становили 2,5 тис. Тбайт. Загальна кіль¬кість користувачів мобільного Інтернету торік досягла майже 1,8 млн. осіб. Щодо такого нового напряму, як фіксований інтернет-доступ, то 2010 ро-ку «Київстар» на 60 % розширив геог¬рафію послуг на основі технології FTTB. За даними І. Литовченка, було прокла¬дено понад 4 тис. км. оптоволокна, а єм¬ність інтернет-каналів зросла удвічі - пропускна здатність мережі збільшила¬ся з 40 Гб/с до 95 Гб/с.
Торік ШСД-послугу «Домашній Ін¬тернет» було підключено в 27 нових містах України, за підсумками року вона стала доступною у 37 містах. Наприкінці 2010 року «Київстар» обс-луговував понад 266 тис. абонентів «Домашнього Інтернету» - за рік їх кількість зросла на 143,5 %, а І. Литовченко вважає можливим підклю¬чення ще 2 млн.
Доходи від «Домашнього Інтернету» за підсумками минулого року збільши¬лися на 104,4 % і становили 97,7 млн. грн. У сукупному доході «Київстар» за 2010 рік частка доходу від FTTB наразі становить 1,3 %, але президент «Київ¬стар» назвав цей напрямок потенцій¬ним чинником зростання доходу опера¬тора в цілому.
Зазначимо також, що від мультимедіапослуг «Київстар» торік отримав 326 млн. грн. - близько 3 % річного дохо¬ду компанії. Тільки від продажу цифро¬вої музики оператор отримав 135 млн. грн.
Діловий кур’єр-зв’язок №12
На початку прес-конферен¬ції, присвяченої підбиттю під¬сумків за 2010 рік та планам на наступний період, голова укра¬їнської бізнес-одиниці VimpelCom Ltd і президент компанії «Київстар» Ігор Литовченко заз¬начив: «Якщо відповідати на пи¬тання, яким був 2010 рік, я б охарактеризував його так: це був рік стабільного лідерства і впевненого зростання». Далі І. Литовченко озвучив підстави для такого ствердження.
Оточуючі обставини.
Оцінюючи вітчизняне ринко¬ве середовище в цілому, І. Литов¬ченко зазначив, що галузь телекомунікацій забезпечує 6 % ВВП України. «Я сподіваюсь, що в найближчому майбутньому те¬леком все ж таки стане однією з пріоритетних галузей Украї¬ни», - додав він.
Відомо, що починаючи з 2008 року сфера мобільного зв'язку увішла в стадію насичення, тоб¬то рівень проникнення послуг на той час досяг 120 % і досі трима¬ється на цьому рівні (з певними коливаннями). Разом з тим роз¬виток Інтернету, починаючи з того ж 2008 року, почав набира¬ти обертів. Водночас частка пере¬дачі даних у загальному обсязі доходів операторів залишається поки що незначною.
«Важливо розуміти, що капі¬таловкладення у сфері передачі даних, жорстка цінова конкурен¬ція, незначний приріст середньо¬го рахунку абонента, інфляція і збільшення інших витрат потре¬бують більше ресурсів і серйозно тиснуть на маржинальний бізнес. Це вимагає від операторів біль¬шого професіоналізму, філігран¬ної роботи з ціною, приростом но¬вих послуг, а також інвестиціями в нові напрямки. Так, наприклад, середній щомісячний рахунок абонента «Київстар» залишився на тому ж рівні, а обсяг спожи¬вання послуг зріс на 35 % », - заз¬начив І. Литовченко. За його да¬ними, капітальні інвестиції «Ки¬ївстар» 2010 року становили близько 2 млрд грн, що на 38 % більше порівняно з 2009 роком.
Разом із тим президент «Київ¬стар» піддав критиці вплив дер¬жави на ринок. «При цьому я маю констатувати, що регуляторне се¬редовище 2010 року, на жаль, не сприяло розвитку ринку. Неефек¬тивне регулювання використання радіочастотного ресурсу, відсут-ність необхідніх регуляторних рі¬шень не дозволяли операторам впроваджувати нові технології, такі як 3G та LTE.
Окрім цього, постійно зростає рівень витрат, які мають нести оператори для дотримання всіх норм і вимог за¬конодавства. Не секрет, що всередині минулого року уп'ятеро було підвищено тарифи за викорис¬тання радіочастот (збільшення на 400 %). Це призвело до значного підвищення витрат операторів, особливо тих, хто надає послуги мобільного зв'язку і використовує ці радіочастоти. Ілюстрацією мо¬же бути «Київстар». Якщо раніше платежі за користування радіо¬частотами для нас становили 2,4 млн грн на рік, то сьогодні ми сплачуємо 12 млн грн на рік.
Якщо подивитись на інші ре¬гуляторні рішення 2010 року, то вони були направлені не на розви¬ток галузі, а більшою мірою на зниження доходів операторів. Наприклад, внесення змін до За¬кону «Про телекомунікації» що¬до перенесення номера і націо¬нального роумінга. Даний регу¬ляторний хід взагалі був позбав¬лений будь-якого змісту. Послуга національного роумінга на той час вже надавалася у вільному ре¬жимі. Щодо перенесення номера, ця послуга не реалізована у зв'яз¬ку з відсутністю технологічної моделі й регуляторних актів, які мали б бути прийняті наприкінці січня. Ще один приклад - це виз¬нання практично всіх гравців ринку мобільного зв'язку, вклю¬чаючи Укртелеком, монополіста¬ми на ринку завершення з'єднань на своїх власних мережах. Це рі¬шення дестабілізувало ринок інтерконнекту, причому всередині операційного року. Необхідність переукладання вже існуючих угод (необхідно було знижувати розмір розрахункової ставки) призвела до того, що ринок був дестабілізований, а кількість міжоператорських спорів збіль¬шилась. І це триває й досі».
Але попри всі перепони, «Ки¬ївстар» торік продовжив тенден¬цію до зростання. Найпершою причиною цього І. Литовченко назвав грамотну маркетингову політику, яка дозволила повер¬нутись до зростання всіх основ¬них показників. Другою причи¬ною, за його словами, був поча¬ток процесу об'єднання «Київ¬стар» і Beeline Україна. Ефект від цієї синергії І. Литовченко оцінив у $52 млн. Третє - це старт нового бізнесу - надання послуг широкосмугового досту¬пу за технологією FTTB.
Фінансові чинники прогресу.
У цілому збільшення загаль¬ної прибутковості компанії ха¬рактеризує показник OIBDA, який 2010 року зріс на 1,5 в. п. і становив 53,6 %. У компанії вва¬жають, що це найвищий показ¬ник не тільки на українському ринку, але й у групі операторів VimpelCom Ltd. Домогтися цього, на думку І. Литовченка, дозволи¬ло, зокрема, ефективне управлін¬ня витратами, які було знижено на 0,2 %. І сталося це попри інф¬ляцію та п'ятикратне збільшення розміру обов'язкових платежів за користування РЧР, підкреслив президент «Київстар».
Доходи компанії від мобільно¬го зв'язку торік порівняно з 2009 роком збільшилися на 0,2 %, поп¬ри скорочення надходжень від інтерконнекту майже на 20 %.
Чистий прибуток «Київстар» 2010 року зріс на 1,8 %, або на 69,7 млн. грн.., - до 3,9 млрд. грн. Нерозподілений прибуток ста¬ном на кінець минулого року до¬сяг 12,2 млрд., збільшившись за рік на 34,5 %.
Власний капітал «Київстар» торік збільшився на 32,4 % - до 12,93 млрд. грн.
Довгострокові зобов'язання компанії зменшилися майже в 2,5 раза - до 0,11 млрд. грн, а по¬точні збільшилися на 10,8 % - до 1,13 млрд. грн.
Водночас дебіторська заборго¬ваність «Київстар» зросла мину¬лого року в 2,8 раза - до 4,44 млрд. грн., а грошові кошти - на 31,6 %, до 1,59 млрд. грн. У ціло¬му активи оператора збільшили¬ся за минулий рік на 28,4 % - до 15,130 млрд. грн.
Щодо окремих напрямів ді¬яльності компанії, то мобільна телефонія зберігає 80 % частку у структурі її доходів. За результа¬тами 2010 року показник MOU збільшився на 34,7 % (до 430,9 хв.), відповідно, ARPU зріс на 1,3 % (до 39,8 грн) Торік ємність радіомережі «Київстар» збільшено на 17 %.
У напрямку мобільного Інтернету за підсумками року було реалізовано 315 тис. модемів, тобто на 110 % більше порівняно з 2009 роком (за період надан¬ня таких послуг - з 2008 року - цей показ¬ник перевищив 500 тис. пристроїв). Це привело до збільшення споживання мо¬більного трафіку через пристрої з «вели¬ким екраном», зазначив президент «Київстар». За його даними, 2010 року обсяги передачі даних у радіомережі оператора становили 2,5 тис. Тбайт. Загальна кіль¬кість користувачів мобільного Інтернету торік досягла майже 1,8 млн. осіб. Щодо такого нового напряму, як фіксований інтернет-доступ, то 2010 ро-ку «Київстар» на 60 % розширив геог¬рафію послуг на основі технології FTTB. За даними І. Литовченка, було прокла¬дено понад 4 тис. км. оптоволокна, а єм¬ність інтернет-каналів зросла удвічі - пропускна здатність мережі збільшила¬ся з 40 Гб/с до 95 Гб/с.
Торік ШСД-послугу «Домашній Ін¬тернет» було підключено в 27 нових містах України, за підсумками року вона стала доступною у 37 містах. Наприкінці 2010 року «Київстар» обс-луговував понад 266 тис. абонентів «Домашнього Інтернету» - за рік їх кількість зросла на 143,5 %, а І. Литовченко вважає можливим підклю¬чення ще 2 млн.
Доходи від «Домашнього Інтернету» за підсумками минулого року збільши¬лися на 104,4 % і становили 97,7 млн. грн. У сукупному доході «Київстар» за 2010 рік частка доходу від FTTB наразі становить 1,3 %, але президент «Київ¬стар» назвав цей напрямок потенцій¬ним чинником зростання доходу опера¬тора в цілому.
Зазначимо також, що від мультимедіапослуг «Київстар» торік отримав 326 млн. грн. - близько 3 % річного дохо¬ду компанії. Тільки від продажу цифро¬вої музики оператор отримав 135 млн. грн.
Діловий кур’єр-зв’язок №12