Оператор мобільного зв'язку «МТС Україна» повідомляє про своє повноліття – першому мобільному оператору України виповнилося вісімнадцять років.
Вісімнадцять років тому – 1 липня 1993 року – пролунав перший дзвінок у мережі першого мобільного оператора України UMC. Дзвінок зробив перший президент України Леонід Кравчук, який зателефонував послу України в Німеччині Івану Піскову. Незважаючи на те, що UMC, як компанія, зареєстрована в 1992 році, саме день першого дзвінка став офіційним днем народження нинішньої «МТС Україна».
У далекому 1993 році мережа МТС (тоді ще UMC) налічувала всього шість базових станцій NMT в Києві. Дві з них стояли на телевишці ВВС на Подолі. Третя – на найвищому в той час 27-поверховому будинку на Московській площі. Четверта – на готелі «Славутич». П'ята – на технічному майданчику оператора по вул. Московська, а шоста – в Борисполі. При цьому вони забезпечували такий радіус дії, що абоненти часто могли розмовляти, знаходячись в Білій Церкві і навіть в Черкаській області.
«Зі зв'язком на початку 90-х років була складна ситуація. Всі дзвінки оброблялися вручну. Абонентів з'єднували «дівчата». Зв'язок із зовнішнім світом йшов через Росію. Наприклад, щоб зателефонувати за кордон, потрібно було чекати тиждень. Для України, молодої незалежної держави, важливо було мати свій міжнародний зв'язок. На офіційному відкритті UMC були присутні багато людей. Ми зібрали всю українську еліту. У складних умовах економічної кризи початку 90-х в Україні було мало позитивних проектів, а зв'язок все-таки демонстрував неабиякий розвиток. Власне, тому держава приділяла нам підвищену увагу, а Президент погодився зробити перший дзвінок. Після відкриття Леонід Макарович розповів мені жарт. Його часто запитували: "Проживальський вам родич, що ви їздите до нього на відкриття?", – на що він відповів: "Ні не родич, він просто робить правильні речі для країни"», – ділиться спогадами Олег Проживальський, директор з корпоративного управління «МТС Україна», який займав у 1992-1995 роках посаду Міністра зв'язку України.
Вартість телефонного апарату на той час становила $ 2-3 тис., підключення – ще кілька сотень. Після комерційного старту попит на послугу мобільного зв'язку перевершив всі очікування. До кінця 1993 року абонентська база UMC склав 540 абонентів.
Основні віхи історії МТС
Мережа ПрАТ «МТС Україна» охоплює більше 98% території України, на якій проживає 99% населення. Компанія обслуговує більше 18,48 млн. абонентів. Компанія володіє ліцензіями на надання мобільного (стандарт GSM–900/1800, CDMA–450), стаціонарного й міжнародного/міжміського зв'язку, а також надає послуги міжнародного роумінгу на п'яти континентах. Дохід за 2010 рік склав 8,5 млрд. грн.
«МТС Україна» є 100% дочірньою компанією ВАТ «Мобільні ТелеСистеми» (МТС) провідного оператора мобільного зв'язку в Росії та країнах СНД. Консолідована абонентська база компанії без урахування абонентської бази «МТС Білорусь» складає понад 100 мільйонів абонентів. МТС та її дочірні компанії надають послуги в стандарті GSM у 82 регіонах Росії, а також у Вірменії, Білорусі, Україні та Узбекистані; в стандарті UMTS – у всіх регіонах РФ, в Узбекистані, Вірменії, Білорусі; в стандарті CDMA-450 – в Україні. Компанія також надає послуги фіксованого зв'язку та кабельного телебачення в усіх федеральних округах Росії, в Україні та у Вірменії – кількість абонентів платного домашнього телебачення МТС складає більше 2,8 мільйона домогосподарств, кількість абонентів широкосмугового доступу в інтернет – 1,8 мільйона. У 2011 році бренд МТС четвертий рік поспіль визнаний найдорожчим російським брендом у числі ста лідируючих світових брендів за рейтингом BRANDZ™, опублікованому Financial Times і провідним міжнародним дослідницьким агентством Millward Brown. З червня 2000 року акції МТС котируються на Нью-йоркській фондовій біржі під кодом MBT. Додаткову інформацію про компанію можна знайти на сайті www.mts.ru.
Деякі заяви в даному прес-релізі можуть містити інформацію про проекти або прогнози стосовно майбутніх подій або майбутніх фінансових заходів МТС і/або UMC відповідно до положень Законодавчого акта США про цінні папери від 1995 року. Такі твердження можуть містити слова «очікується», «оцінюється», «має намір», «буде», «міг би» або інші подібні вирази. Ми б хотіли попередити Вас, що ці заяви є тільки припущеннями, і реальний хід подій або результати можуть відрізнятися від заявленого. Ми не маємо наміру переглядати ці заяви з метою співвідношення їх з реальними результатами. Ми адресуємо Вас до документів, котрі Компанія надсилає Комісії США з цінних паперів і бірж, включаючи форму 20–F. Ці документи містять та описують важливі фактори, включаючи ті, котрі зазначені в розділі «Фактори ризику» форми 20–F. Ці фактори можуть вплинути на відхилення реальних результатів від проектів і прогнозів. Вони містять у собі: можливі зміни квартальних результатів, умови конкуренції, залежність від розвитку нових послуг і тарифних структур, швидкі зміни технологічних процесів і положення на ринку, стратегію придбання, ризик, пов'язаний з інфраструктурою телекомунікацій, ризик роботи на українському ринку, та країн СНД, коливання котирувань акцій, керування фінансовими ризиками, а також поява інших факторів ризику.
(с)
Вісімнадцять років тому – 1 липня 1993 року – пролунав перший дзвінок у мережі першого мобільного оператора України UMC. Дзвінок зробив перший президент України Леонід Кравчук, який зателефонував послу України в Німеччині Івану Піскову. Незважаючи на те, що UMC, як компанія, зареєстрована в 1992 році, саме день першого дзвінка став офіційним днем народження нинішньої «МТС Україна».
У далекому 1993 році мережа МТС (тоді ще UMC) налічувала всього шість базових станцій NMT в Києві. Дві з них стояли на телевишці ВВС на Подолі. Третя – на найвищому в той час 27-поверховому будинку на Московській площі. Четверта – на готелі «Славутич». П'ята – на технічному майданчику оператора по вул. Московська, а шоста – в Борисполі. При цьому вони забезпечували такий радіус дії, що абоненти часто могли розмовляти, знаходячись в Білій Церкві і навіть в Черкаській області.
«Зі зв'язком на початку 90-х років була складна ситуація. Всі дзвінки оброблялися вручну. Абонентів з'єднували «дівчата». Зв'язок із зовнішнім світом йшов через Росію. Наприклад, щоб зателефонувати за кордон, потрібно було чекати тиждень. Для України, молодої незалежної держави, важливо було мати свій міжнародний зв'язок. На офіційному відкритті UMC були присутні багато людей. Ми зібрали всю українську еліту. У складних умовах економічної кризи початку 90-х в Україні було мало позитивних проектів, а зв'язок все-таки демонстрував неабиякий розвиток. Власне, тому держава приділяла нам підвищену увагу, а Президент погодився зробити перший дзвінок. Після відкриття Леонід Макарович розповів мені жарт. Його часто запитували: "Проживальський вам родич, що ви їздите до нього на відкриття?", – на що він відповів: "Ні не родич, він просто робить правильні речі для країни"», – ділиться спогадами Олег Проживальський, директор з корпоративного управління «МТС Україна», який займав у 1992-1995 роках посаду Міністра зв'язку України.
Вартість телефонного апарату на той час становила $ 2-3 тис., підключення – ще кілька сотень. Після комерційного старту попит на послугу мобільного зв'язку перевершив всі очікування. До кінця 1993 року абонентська база UMC склав 540 абонентів.
Основні віхи історії МТС
- 1992 рік – створено спільне україно-німецько-датсько-голландське підприємство UMC.
- 1993 рік – запуск першої в Україні мережі стільникового зв'язку аналогового стандарту NMT.
- 1997 рік – запуск мережі в стандарті GSM-900.
- 1999 рік – початок продажів послуг передоплати SIM-SIM від UMC.
- 2001 рік – запуск мережі в стандарті GSM-1800.
- 2003 рік – найбільший оператор в Росії і країнах СНД ВАТ «Мобільні ТелеСистеми» купує UMC.
- 2003 рік – на український ринок мобільного зв'язку вийшов перший віртуальний оператор ДЖИНС. Рекламне гасло «Все й одразу!» демонструє новий принцип спілкування за найнижчими на ринку тарифами.
- 2007 рік – UMC стає МТС.
- 2007 рік – українські абоненти МТС першими в СНД отримали ексклюзивну можливість користуватися популярною в усьому світі послугою BlackBerry.
- 2007 рік – запуск мережі бездротового широкосмугового доступу в інтернет на базі технології CDMA-450 REV A.
- 2009 рік – МТС представила найвигідніший в Україну тариф мобільного зв'язку – «Супер МТС Два Нулі». У абонентів МТС з'явилася унікальна можливість: безкоштовні дзвінки всередині мережі і безкоштовні дзвінки на два номери абонентів будь-яких інших мобільних операторів в Україні.
- 2010 рік – запуск послуги «МТС Коннект 3G» і безлімітного тарифу для приватних абонентів: без укладення контракту і без абонентської плати.
- 2010 рік – МТС представила перший телефон МТС 236 – найдешевша пропозиція серед бюджетних терміналів на ринку.
- 2011 рік – МТС розширила лінійку брендованих телефонів. У продажу з'явився бюджетний телефон МТС 252 і доступний сенсорний телефон МТС Touch 547 з передвстановленим браузером Opera Mini.
***
Мережа ПрАТ «МТС Україна» охоплює більше 98% території України, на якій проживає 99% населення. Компанія обслуговує більше 18,48 млн. абонентів. Компанія володіє ліцензіями на надання мобільного (стандарт GSM–900/1800, CDMA–450), стаціонарного й міжнародного/міжміського зв'язку, а також надає послуги міжнародного роумінгу на п'яти континентах. Дохід за 2010 рік склав 8,5 млрд. грн.
***
«МТС Україна» є 100% дочірньою компанією ВАТ «Мобільні ТелеСистеми» (МТС) провідного оператора мобільного зв'язку в Росії та країнах СНД. Консолідована абонентська база компанії без урахування абонентської бази «МТС Білорусь» складає понад 100 мільйонів абонентів. МТС та її дочірні компанії надають послуги в стандарті GSM у 82 регіонах Росії, а також у Вірменії, Білорусі, Україні та Узбекистані; в стандарті UMTS – у всіх регіонах РФ, в Узбекистані, Вірменії, Білорусі; в стандарті CDMA-450 – в Україні. Компанія також надає послуги фіксованого зв'язку та кабельного телебачення в усіх федеральних округах Росії, в Україні та у Вірменії – кількість абонентів платного домашнього телебачення МТС складає більше 2,8 мільйона домогосподарств, кількість абонентів широкосмугового доступу в інтернет – 1,8 мільйона. У 2011 році бренд МТС четвертий рік поспіль визнаний найдорожчим російським брендом у числі ста лідируючих світових брендів за рейтингом BRANDZ™, опублікованому Financial Times і провідним міжнародним дослідницьким агентством Millward Brown. З червня 2000 року акції МТС котируються на Нью-йоркській фондовій біржі під кодом MBT. Додаткову інформацію про компанію можна знайти на сайті www.mts.ru.
***
Деякі заяви в даному прес-релізі можуть містити інформацію про проекти або прогнози стосовно майбутніх подій або майбутніх фінансових заходів МТС і/або UMC відповідно до положень Законодавчого акта США про цінні папери від 1995 року. Такі твердження можуть містити слова «очікується», «оцінюється», «має намір», «буде», «міг би» або інші подібні вирази. Ми б хотіли попередити Вас, що ці заяви є тільки припущеннями, і реальний хід подій або результати можуть відрізнятися від заявленого. Ми не маємо наміру переглядати ці заяви з метою співвідношення їх з реальними результатами. Ми адресуємо Вас до документів, котрі Компанія надсилає Комісії США з цінних паперів і бірж, включаючи форму 20–F. Ці документи містять та описують важливі фактори, включаючи ті, котрі зазначені в розділі «Фактори ризику» форми 20–F. Ці фактори можуть вплинути на відхилення реальних результатів від проектів і прогнозів. Вони містять у собі: можливі зміни квартальних результатів, умови конкуренції, залежність від розвитку нових послуг і тарифних структур, швидкі зміни технологічних процесів і положення на ринку, стратегію придбання, ризик, пов'язаний з інфраструктурою телекомунікацій, ризик роботи на українському ринку, та країн СНД, коливання котирувань акцій, керування фінансовими ризиками, а також поява інших факторів ризику.
(с)