Водний транспорт (річковий та морський транспорт, порти, річкові та морські вокзали)

Реєстрація
06.04.09
Місто
Київ
Телефон
Samsung Galaxy S22Ultra

Міністерство інфраструктури, "Адміністрація морських портів, "Рисоіл-Херсон" і "Херсонський порт" 23 грудня підписали акти про передачу в концесію на 30 років майна ДП "Херсонський морський торговельний порт".

Загальна сума інвестицій у порт – 320 млн грн, повідомляє пресслужба Міністерства інфраструктури.

"Херсонський порт буде модернізовано, що значно підвищить його ефективність. Йдеться про принаймні 216 млн грн інвестицій у порт у найближчі 3,5 року та щонайменше 18 млн грн для інфраструктури Херсону. Зокрема, у планах – співфінансування капремонту доріг на шляху до порту та нового майданчика для вантажівок поза межами міста", – розповів міністр інфраструктури Олександр Кубраков.

За його словами, капітальні інвестиції допоможуть реалізувати потенціал для розвитку перевезень внутрішніми водними шляхами, адже порт знаходиться у дельті Дніпра. Однією з умов концесійного договору є збільшення до 80% частки вантажів, що прямують до порту внутрішнім водним та залізничним транспортом.Засновниками ТОВ "Херсонський порт" опосередковано виступають компанії груп Risoil та Georgian Industrial Group. Договір стосовно передачі в концесію майна ДП "Херсонський морський торговельний порт" було підписано у червні 2020 року.
 
Реєстрація
06.04.09
Місто
Київ
Телефон
Samsung Galaxy S22Ultra

З 1 січня в Україні набув чинності закон, який забороняє російським суднам доступ до внутрішніх вод України. Це стосується як пасажирських, так і вантажних кораблів, йдеться в оприлюдненому парламентом зміненому законі "Про внутрішній водний транспорт".

Він був ухвалений в 2020 році. В окремих статтях документу уточнено, що дозвіл на користування внутрішніми водами не поширюється на кораблі під прапором держави-агресора чи судна, власниками чи акціонерами або кінцевими бенефіціарами власників яких є громадяни держави-агресора. Заборона поширюється і на підсанкційних осіб.

"Забороняється захід на внутрішні водні шляхи України:

  • суднам, що плавають під прапором держави-агресора;
  • суднам, що належать громадянам держави-агресора або суб’єктам господарювання, які зареєстровані на території держави-агресора, або фізичним та юридичним особам, стосовно яких застосовано спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції) відповідно до Закону України "Про санкції", – йдеться у документі.
Нагадаємо, внутрішні водні шляхи – поверхневі води (крім акваторії морських портів, судноплавних каналів та внутрішніх морських вод), віднесені Кабінетом Міністрів України у встановленому порядку до категорії судноплавних.
 
Реєстрація
06.04.09
Місто
Київ
Телефон
Samsung Galaxy S22Ultra

Наприкінці 2021 року Державне підприємство «Дослідно-проектний центр кораблебудування», яке входить до складу ДК «Укроборонпром», уклало з Міністерством оборони України державний контракт на проведення комплексу ремонтно-модернізаційних робіт на фрегаті «Гетьман Сагайдачний», що є флагманом Військово-Морських Сил Збройних Сил України.

Згідно з держконтрактом роботи проходитимуть у кілька етапів: від загальної оцінки технічного стану корабля до безпосереднього його ремонту та модернізації.

«Роботи подібного обсягу та складності для кораблів такого класу не виконувало жодне підприємство за весь період незалежності України. Саме тому для успішної реалізації проєкту Дослідно-проектний центр кораблебудування кооперується з іншими українськими підприємствами – лідерами оборонно-промислового комплексу та суднобудування країни. Йдеться про Державне підприємство «Науково-виробничий комплекс газотурбобудування «Зоря»-«Машпроект», Державне підприємство «Миколаївський суднобудівний завод» (обидва входять до складу Укроборонпрому), Суднобудівельно-судноремонтний завод «Нібулон» та інші підприємства», – відзначив директор-генеральний конструктор ДП «Дослідно-проектний центр кораблебудування» Вадим Борисов.
 
Реєстрація
06.04.09
Місто
Київ
Телефон
Samsung Galaxy S22Ultra

Росія скасувала перекриття району в Азовському морі, але залишила - в Чорному
Через Чорне море проходять 95% морського експорту України.


1644530111626.png

Росія скасувала перекриття району Азовського моря на північ від Керченської протоки. Відповідне повідомлення випустило сьогодні управління навігації та океанографії міноборони РФ. Водночас Росія не скасувала перекриття акваторій у Чорному морі, через яке проходять 95% морського експорту України.

Про це повідомив у Facebook керівник Інституту Чорноморських стратегічних досліджень та головний редактор BlackSeaNews Андрій Клименко.

"О 16:43 сьогодні 10.02.2022 управління навігації та океанографії Міноборони РФ повідомило про скасування перекриття району Азовського моря на північ від Керченської протоки", - написав Клименко.

1644530148902.png

На думку експерта, причиною такого рішення став безпрецедентний тиск на Росію з боку України та світу щодо цієї проблеми.

"Не виключаю, що сьогодні міністр закордонних справ Великої Британії використала цю тему під час зустрічі з Лавровим в Москві. (для Британії свобода судноплавства стоїть в одному ряду зі свободою слова)", - написав Клименко.

Він не виключив і інших причин, зокрема, що Росія готує якусь іншу провокацію.
 
Реєстрація
04.10.13
Місто
Тернопіль
Телефон
Moto g54 5G
Я щось не розумію, як там суднопластво працює. А чи не можна кораблям ходити з/до наших портів по незакритих зонах в межах територіальних вод, попри острів Зміїний, і вже звідти - в нейтральні води?
 
Реєстрація
29.03.18
Місто
🟦🟨
Телефон
Піксель
Я щось не розумію, як там суднопластво працює. А чи не можна кораблям ходити з/до наших портів по незакритих зонах в межах територіальних вод, попри острів Зміїний, і вже звідти - в нейтральні води?
Вздовж берега?
 
Реєстрація
04.10.13
Місто
Тернопіль
Телефон
Moto g54 5G
Я щось не розумію, як там суднопластво працює. А чи не можна кораблям ходити з/до наших портів по незакритих зонах в межах територіальних вод, попри острів Зміїний, і вже звідти - в нейтральні води?
Вздовж берега?
Ну так. Там ж не вузька смуга, а кілька миль (може, кільканадцять точно не знаю), якщо глянути на ту карту.
Пошукав в гуглі - територіальні води - це 12 морських миль (22,2 кілометри).
 
Останнє редагування:

debugger

Moderator
Команда форуму
Реєстрація
27.02.09
Місто
Киев
Минулого тижня влада міста оголосила про частковий демонтаж історичного мосту Koningshaven, щоб пропустити в море яхту мільярдера Джеффа Безоса вартістю $485 мільйонів, висота якої становить 40 метрів. Місцеві жителі планують закидати яхту тухлими яйцями і навіть створили для цього фейсбук-подію, пише New York Post.
40-річний Пабло Стрерманн опублікував у Фейсбуці запрошення, закликаючи роттердамців принести упаковку яєць або помідорів, щоб закидати ними яхту Безоса. Захід запланований на 1 червня, ним уже цікавляться понад 17 тисяч людей, із них майже 4 тисячі мають намір прийти до мосту.
Очікують, що демонтаж триватиме кілька тижнів і пройде влітку, а споруду відновлять у нинішньому вигляді за рахунок коштів мільярдера. Такий розвиток подій обурює жителів міста, оскільки після капітального ремонту у 2017 році місцева рада обіцяла, що міст більше ніколи не розбиратимуть. Тим не менш, мер Роттердама Ахмед Абуталеб заявив, що остаточне рішення ще не ухвалене.
 
Реєстрація
04.10.13
Місто
Тернопіль
Телефон
Moto g54 5G
Поцікавився трохи шляхами обходу закритих зон морськими суднами. Нарив дещо. Трохи багато тексту, але розповідають цікаво. Текст я трохи пообрізав, тому кому буде цікаво, зможе прочитати повністю, посилання надаю нижче.

Для комерційного проходу суден Чорним морем до українських портів щонайменше на тиждень російські військові залишили лише вузький відрізок акваторії в обхід рекомендованих шляхів. Тобто артилерійські та ракетні навчання РФ не закривають доступ до портів України, але обходити їх принаймні до 20 лютого доведеться непростим маршрутом, де є ризик сісти на мілину. На це, схоже, підуть не всі власники суден.
Напередодні експерти оцінювали втрати для України від повної блокади портів сотнями мільйонів доларів, проте деякі з цих прогнозів передбачали повну блокаду. Наразі про це не йдеться, але портова галузь може зазнати чималих втрат.
...
РФ надіслала прибережне попередження, яким повідомила про обмеження руху суден з 23:00 13 лютого до 00:00 20 лютого. Воно передбачало, що на Чорному морі будуть перекриті шляхи, якими судна прямують до українських портів. Про повну блокаду мова не йшла, для проходу суден залишився вузький відрізок між берегом та заблокованою зоною.
...

Економічні ризики

Торговельні судна зазвичай рухаються рекомендованими маршрутами. Вони безпечні та оптимальні за глибиною. Через російські навчання кораблі не зможуть рухатися цими шляхами з 13 лютого по 19 лютого.
Судна будуть змушені ходити близько до берега через "Дністровську банку" (піщана мілина на відстані 11-18 км від берега в районі впадання води з Дністровського лиману), де глибина моря становить сім-десять метрів.
Це проблема, адже майже всі балкери, якими перевозять насипні вантажі, мають осадку понад десять метрів.
...
Саме ці судна є основою українського експорту. Вони перевозять зерно, руду, металобрухт. На такій мілині вони не зможуть проходити. Це стосується й вугілля – другої найбільшої статті морського імпорту України.
...
"Балкери, що везуть руду, зерно та вугілля, беруть 150-300 тисяч тонн вантажу. У них осадка до 18 метрів. Можна перейти на менші судна, але тоді для перевезення партії вантажу знадобиться більше суден, що призведе до збитків. Завантажити судно частково неможливо, адже насипний вантаж у трюмі буде переміщуватися, і корабель може перевернутися", – пояснив Клименко.
За його даними, 13 лютого в порту "Південний" перебувало десять великих суден і лише два-три з них можуть подолати відрізки з малою глибиною.
Шлях в обхід "Дністровської банки" є, однак ширина ділянки між кордоном навчань та мілиною становитиме лише кілометр.
...
Представники бізнесу не надто довіряють альтернативним маршрутам. Кілометровий коридор поряд із зоною військових навчань власники суден можуть вважати небезпечним і відмовитися від рейсів. "Зараз зрозуміло, що треба йти з північного заходу "Дністровської банки" або обходити з південного сходу. Іти з півночі боязно, бо не зрозуміло, наскільки актуальними є показники глибини на лоціях. Іти впритул до військових навчань з півдня – невідомо наскільки це безпечно.
За словами заступника міністра інфраструктури Юрія Васькова, на ділянці між "Дністровською банкою" та межею зони російських навчань проміри глибин востаннє робилися у 2016-2017 роках. Тоді було встановлено, що глибини на цій ділянці становлять 15-22 м, чого достатньо для проходу більшості суден. До 15 лютого Держгідрографія додатково дослідить глибини та розробить новий рекомендований шлях.
Поки тривають ці роботи, Мінінфраструктури радить користуватися даними навігаційних карт і дотримуватися ізобати 20 метрів, яка там вказана. Поки що це єдині додаткові рекомендації.

 
Реєстрація
06.04.09
Місто
Київ
Телефон
Samsung Galaxy S22Ultra

Міжнародний зернотрейдер "Кернел" та АМПУ інвестують в Чорноморський порт понад 100 млн. дол.
Мінінфраструктури і трейдер провели переговори і домовилися про запуск ряду проєктів.


Міністерство інфраструктури та міжнародний зернотрейдер "Кернел" провели переговори щодо розвитку інфраструктури Чорноморського морського порту. Сторони домовилиася про запуск ряду проєктів вартістю понад 100 млн доларів.

Про це повідомили в пресслужбі Мінінфраструктури.

"Йдеться про реконструкцію існуючих та будівництво нових причалів, а також розширення підхідних залізничних шляхів. Це забезпечить підвищення вантажообігу порту й надходжень від портових зборів", - повідомили в пресслужбі відомства.

Міністр інфраструктури Олександр Кубраков повідомив, що нині розпочинається розробка проєктної документації та оцінка інвестицій.

"Сьогодні ми дійшли попередньої згоди щодо реалізації державно-приватного партнерства в оновленні гідротехнічної, складської та залізничної інфраструктури порту. І інвестор, і держава мають спільну мету — створити сучасні портові потужності під гарантію зростання вантажообігу. Вже в другому кварталі цього року плануємо виходити на підписання взаємних зобов’язань держави та приватного інвестора", - сказав Кубраков.

"Кернел" та Асоціація морських портів України зацікавлені в реконструкції наявних та будівництві нових причалів, а також розширені підхідних залізничних шляхів, кажуть в Мінінфраструктури. Адже сторони планують подальше збільшення вантажопотоку, яке вимагає розширення пропускної потужності портової інфраструктури.

Нещодавно АМПУ завершила днопоглиблення першого ковшу акваторії Сухого лиману до 15 метрів. Це повинно забезпечити безперешкодний підхід суден типу Panamax з дедвейтом до 100 тисяч тонн.
 
Реєстрація
16.10.13
Місто
Хмельницький
Телефон
Samsung A54
«Вперше за тривалий час обсяги вантажних перевезень на українських річках перевищили 20 млн тонн. Також отриманий результат – найвищий з 1994 року, коли вантажопотік на річках України становив 19,9 млн тонн», – заявив виконавчий директор Асоціації «Ріки України» Дмитро Козаченко.

 

Вкладення

  • річка.png
    річка.png
    451 КБ · Перегляди: 5
Реєстрація
04.10.13
Місто
Тернопіль
Телефон
Moto g54 5G
Якщо морські блокади будуть мати місце й у мабутньому, то, мабуть, доцільно буде збудувати новий глибоководний порт південніше Дністровської банки.
 

Кочевник

Ховрах-Терорист
Команда форуму
Реєстрація
30.01.08
Місто
Київ, Львів
Телефон
Sams Note 20 Ultra + S8
Там таке задуп'є, туди вантажі потрібно доперти. Залізницею - одна крива колія, автотранспортом також не наїздишся.
 
Реєстрація
04.10.13
Місто
Тернопіль
Телефон
Moto g54 5G
Там таке задуп'є, туди вантажі потрібно доперти. Залізницею - одна крива колія, автотранспортом також не наїздишся.
Та колії і дороги - то справа наживна. Була б потреба, то вже давно зробили б. Основною проблемою для нового порту є достатня глибина фарватеру, щоб океанські балкери могли заходити. Х/з, чи там є такі глибоководні місця. А менші кораблі й до існуючих портів, навіть зараз по малих глибинах підходять. Проблема зараз є лише для здоровенних кораблів.
 
Реєстрація
06.04.09
Місто
Київ
Телефон
Samsung Galaxy S22Ultra

СБУ викрила колишніх керівників Одеського порту на незаконному використані морських бускирів, збиток склав 35 млн грн
Вони надавали в оренду судна за значно заниженими цінами.


Служба безпеки України викрила масштабну схему незаконного використання морських суден колишнім керівництвом Одеського морського торговельного порту.

Про це повідомила пресслужба СБУ.

Посадовці надавали буксири портового флоту в оренду комерційним структурам за штучно заниженими тарифами.

Протиправна діяльність чиновників завдала державі збитків на більше ніж 35 млн грн.

“За даними слідства, у 2017-2018 роках двоє керівників держпідприємства налагодили механізм виведення у тінь бюджетних грошей на незаконному використанні суден торговельного порту. Встановлено, що вони надавали в оренду морські буксири представникам афілійованих підприємств під виглядом сервісних послуг”, – за даними слідства.

При цьому, учасники схеми штучно занижували вартість тарифів на використання держмайна. Для реалізації схеми вносили недостовірні відомості до звітної документації.

За попередніми даними, фактичні витрати на техобслуговування, ремонт та заправку пальним буксирів у десятки разів перевищували визначену посадовцями орендну плату.

Наразі слідчі СБУ повідомили двом колишнім керівникам держпідприємства про підозру у вчиненні злочину. Вирішується питання щодо обрання судом міри запобіжного заходу.

У межах кримінального провадження, розпочатого за ч. 2 ст. 367 Кримінального кодексу України, триває слідство для встановлення всіх обставин правопорушення і притягнення до відповідальності інших осіб, причетних до нього.
 
Реєстрація
06.04.09
Місто
Київ
Телефон
Samsung Galaxy S22Ultra

У водах Атлантики загорілося судно із 4 тис. елітних Porsche, Bentley та Volkswagen
Екіпаж евакуювався на шлюпках, рятувальна операція триває.


1645178022357.png

Неподалік Азорських островів у Атлантичному океані виникла пожежа на судні Felicity Ace, яке перевозить автомобілі. Загалом на борту судна близько 4 тисяч елітних Porsche, Bentley та Volkswagen. Вантаж прямує з Порту Емден у Німеччині у порт Девісвілл в американському штаті Род-Айленд.


Агентство Associated Press з посиланням на ВМС Португалії повідомляло, що Екіпаж Felicity Ace подав сигнал лиха після того, як на одній із вантажних палуб спалахнула пожежа, і незабаром після цього судно було оголошено "некерованим".

Усі 22 члени екіпажу евакуювалися на шлюпках, частину з них підібрали торгові судна, що опинилися неподалік. У порятунку також взяв участь патрульний катер військово-морського флоту Португалії.

Фото пожежі на Felicity Ace зроблено з борта одного з кораблів, що проходять поруч.

1645178082460.png

Як уточнює The Drive, на борту Felicity Ace знаходяться автомобілі Porsche та інших брендів Volkswagen Group – це підтвердили представники автовиробників. Багато клієнтів у соцмережах та на форумах вже висловили занепокоєння тим, що замовлені ними рідкісні автомобілі можуть бути пошкоджені та знищені внаслідок інциденту.

Автовоз відбув із Німеччини 10 лютого і мав прибути до США вранці 23 лютого. За останніми даними, на Felicity Ace, що дрейфує, триває пожежа, триває рятувальна операція.

За даними CNN, причину пожежі наразі не встановлено.

Компанія Porsche підтвердила наявність її автомобілів на борту судна.

"Хоча ще зарано говорити про те, що сталося, і про наступні кроки, ми разом із нашими колегами з Porsche AG підтримуємо наших клієнтів і наших дилерів, наскільки це можливо, у пошуку рішень", – сказав очільник департаменту зі зв'язків із громадськістю Porsche Cars у Північній Америці Ангус Фіттон.

Судно Felicity Ace вантажністю понад 17 тис. тонн регулярно використовувалося як чартерний автовоз для VW Group.
 
Реєстрація
06.04.09
Місто
Київ
Телефон
Samsung Galaxy S22Ultra

Італійське круїзне судно Euroferry Olympia загорілося біля берегів Греції в Іонічному морі неподалік від узбережжя грецького острова Корфу. За попередніми даними, всіх пасажирів евакуювали, ніхто не постраждав.

1645178228840.png

1645178241063.png

Судно Euroferry Olympia здійснювало рейс між грецькою Ігуменицею та італійським Бріндізі. На борту перебувало 237 пасажирів та понад 50 членів екіпажу.

Інцидент відбувся невдовзі після відправлення.


Грецький телеканал MEGA повідомляє, після загоряння капітан судна попросив про евакуацію. Що саме стало причиною пожежі, невідомо.

На місці перебувають три кораблі Військо-морських сил Греції, буксир та інші судна.

Пором належить італійській компанії Grimaldi Lines.

1645178291076.png
 
Зверху