Це стосується пропозицій «Play na Kartę OdNowa» та «Play na Kartę 3.0».
У заяві UOKiK зазначалося, що збір був введений до угоди в односторонньому порядку, незважаючи на відсутність законодавчої основи або пункту, що дозволяє компанії вносити такі зміни, і може являти собою порушення колективних інтересів споживачів.
Плата становить до 5 злотих і стягується зі споживачів, які не виконують дії, визначені компанією в щомісячному розрахунковому циклі. На практиці це означає, що з них може стягуватися плата щомісяця, навіть якщо вони користуються придбаними пакетами чи послугами або отримують дзвінки.
Чому Управління з питань конкуренції та захисту прав споживачів ставить під сумнів стягнення плати за обслуговування номера?
Управління наголошує, що суть передплачених пропозицій полягає у свободі використання коштів залежно від потреб. Рішення про додаткове поповнення рахунку або придбання додаткових послуг не може бути результатом тиску з боку їхнього постачальника. - Тиск, пов'язаний з ризиком стягнення плати за підтримку номера в наступних розрахункових циклах, може призвести до того, що споживачі користуватимуться послугами в більшому обсязі, ніж це випливає з їхніх фактичних потреб. Іншими словами, споживачі, бажаючи запобігти списанню коштів з рахунку, можуть вживати заходів, яких вони не вживали б, якби не застосовувалися договірні положення, - зазначає президент Управління з питань конкуренції та захисту прав споживачів Томаш Хростний.
Його також непокоїть той факт, що компанія надала «обслуговування номера» статус окремої послуги, незважаючи на те, що призначення та обслуговування номера є невід'ємною складовою телекомунікаційної послуги та обов'язком оператора. - Play пояснює своїм клієнтам, що плата за «обслуговування номера» включає призначення телефонного номера, забезпечення його роботи в мережі, підтримку готовності до надання послуг, забезпечення обслуговування клієнтів та можливість приймати дзвінки, текстові та мультимедійні повідомлення, а також користування іншими послугами без окремої плати. Також ігнорується той факт, що деякі з перелічених зобов'язань є зобов'язаннями оператора, що випливають з факту укладення договору про надання телекомунікаційних послуг. Це приблизно так само, як якби таксист додав до рахунку за поїздку вартість лізингового внеску, пального, страховки або огляду транспортного засобу, - зазначає Хростний.
У повідомленні нагадується, що провадження проти оператора мережі Play — це не єдині дії Управління щодо додаткових зборів для споживачів, які користуються передплаченими телекомунікаційними послугами. Президент UOKiK також висунув звинувачення проти Orange Polska. Якщо звинувачення підтвердяться, компаніям загрожує штраф у розмірі до 10 відсотків від їхнього обороту.