Re: Новости НКРС
Глава Антимонопольного Юрій Терентьєв: 50% діапазону 3G може опинитися в одних руках.
Є ринки, які найбільше хвилюють пересічного споживача. Почнімо з мобільного зв’язку. Певний час на адресу «Київстар» звучали звинувачення від АМКУ у зловживанні монопольним становищем. Ситуація покращилась?
Є низка проблем, якими ми займаємося на ринках телекомунікацій. Деякі з них – у площині укрупнення гравців на ринку. Є проблеми, які можна віднести до недобросовісної конкуренції. І є проблеми, які можна зарахувати до зловживання монопольним становищем чи антиконкурентних узгоджених дій.
Зараз у нас у роботі справа із концентрацією МТС «ТриМоб», це відома історія.
Мобільний оператор «МТС Україна», що працює під брендом Vodafone Україна, домовився з «Укртелекомом» про купівлю компанії «ТриМоб». «ТриМоб» є першим оператором 3G-стандарту UMTS в Україні. Держава видала йому ліцензію ще в 2005 році без тендера і за ціною $30 мільйонів. Для порівняння: в 2015 році ліцензії «Київстару» та МТС обійшлися в 2,7 млрд гривень (понад $96 млн), а «Астеліт» (life
) заплатив 3,36 млрд гривень ($120 млн).
«ТриМоб» є відносно невеликою компанією з точки зору кількості абонентів. Але головна проблематика – це так звана концентрація радіочастотного спектру, яка може відбутися через придбання «ТриМобу». Тобто 50% діапазону 3G (IMT-2000 UMTS) може опинитися в руках однієї компанії. На ринку вже є подібні приклади: «Київстар» володіє більш ніж 50% діапазону 1800 МГц. Проблема складна, і ми розглядаємо її в комплексі: не тільки з точки зору тих часток ринку, які мають гравці, а й з точки зору майбутніх наслідків концентрації. На законодавчому рівні має бути дано визначення поняттям «технологічна нейтральність» та «рефармінг» і подальше їх запровадження з метою надання можливості операторам запроваджувати та розвивати нові радіотехнології в Україні.
Якою є нині частка на ринку Vodafone, «Київстар», Lifeсell?
За інформацією щодо абонентської бази операторів мобільного зв’язку, станом на перше півріччя 2015 року частка Vodafone становить
32,5%, «Київстар» –
42% та Lifeсell –
22,5%.
АМКУ також починав розслідування щодо Vodafone, «Київстар», Lifeсell.
Зокрема, у комітету була підозра, що заявлена операторами
посекундна тарифікація дзвінків насправді не дотримується, що підпадає під статтю 15-1 закону України «Про захист від недобросовісної інформації». Який результат розслідування?
Зараз ми вивчаємо питання про тарифікацію в усіх операторів. У певних – не буду зараз говорити, у кого конкретно – тарифікація здійснюється посекундно, але фактично за першу хвилину кошти з абонентів беруться як за повну хвилину.
Є ще скарга одного з гравців ринку проти інших гравців ринку (Life проти МТС та «Київстар»): перший стверджує, що ніби другі через свою тарифну політику мають монопольне становище на регіональних ринках. Звісно, можна казати, що є національний ринок телекомунікацій, але основні гравці на ринку мобільного зв’язку кажуть про те, що переважна кількість трафіку (більше 90%) відбувається в рамках навіть не однієї області, а одного населеного пункту. Ми цю ситуацію зараз вивчаємо,
розслідування триває.
До цього ще ми здійснювали заходи, наприклад, щодо компанії «Київстар», яка застосовувала дискримінаційні тарифи щодо дзвінків на номери абонентів фіксованого зв’язку. Після наших рекомендацій «Київстар» фактично запровадив дві нові послуги «10 хвилин на міські номери» – абонентна плата 5 грн/місяць та «5 хвилин на міські номери» – 3 грн/місяць. Вказані послуги доступні всім абонентам передплаченого зв’язку та можуть замовлятися в необмеженій кількості протягом місяця. Однак є ознаки того, що наші рекомендації, незважаючи на це, не було виконано.
http://glavcom.ua/interviews/glava-...3g-mozhe-opinitisya-v-odnih-rukah-382569.html