Натомість показники всіх комерційних каналів-лідерів за цей час знизились.
За рік кількість людей, які кажуть, що постійно дивляться «UA: Перший», зросла на 5%.
Це дані дослідження «Медіаспоживання в Україні: зміна медіапотреб та програш російської пропаганди», яке Фонд «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва провів на замовлення «Детектора медіа».
Найчастіше українці згадують серед телеканалів, які дивляться, «1+1» (43% опитаних), «Україну» (34%), СТБ (32%) та ICTV (31%). На інформаційні канали припадає менше десяти відсотків респондентів.
Кількість людей, які кажуть, що дивляться ICTV, за рік знизилась на 6%, канал новин 24 — 6%, «Україну» — 4%, «1+1» — 4%, «Інтер» — 3%. Єдиним каналом, який продемонстрував за цей рік зростання, став суспільний «UA: Перший» — на 5% більше опитаних кажуть, що дивляться його.
СТБ та «UA: Перший» частіше дивляться на Заході та в Центрі, «Україну» – на Півдні та в Центрі. Найменша аудиторія «1+1» на Півдні: 34% порівняно з 47% в Центрі. Більша частина глядачів ICTV так само живе в центральній частині країни (38%). Кажуть, що дивляться канал «Наш», майже виключно мешканці Півдня та Сходу — на Заході та в Центрі частка його глядачів менша за 4% порівняно з 13% та 18% на Півдні та Сході.
Майже в усіх телеканалів-лідерів за часткою глядачів переважає жіноча аудиторія. Телеканал СТБ жінки дивляться на 10% частіше за чоловіків, серед глядачів телеканалу «Україна» жінок більше на 8%, «1+1» – на 7%. Схожа ситуація і в телеканалу «Інтер», там теж жіночої аудиторії на 7% більше за чоловічу. Чоловіча аудиторія переважає лише у каналу
ICTV — на 3%.
Серед людей, які кажуть, що дивляться телебачення, більшість — старші; це стосується всіх телеканалів, окрім Нового, який здебільшого називають люди у віці 30—49 років. Порівняно найстарші глядачі в «України» та «Інтера».
Нагадаємо, йдеться не про вимірювання аудиторії, а про соціологічне опитування — результати зафіксували відповідь глядачів на запитання, які телеканали вони найчастіше дивляться. Згідно з результатами піплметричного дослідження у 2021 році
«UA: Перший» наростив частку. Як повідомляє Суспільне, за підсумками 2021 року частка аудиторії «UA: Першого» в порівнянні з
показниками 2020 року зросла на 17% — із 0,93% до 1,08%, що є найкращим показником за останні сім років.
Повний звіт про результати дослідження читайте
тут.
Загальнонаціональне дослідження проведене на замовлення громадської організації «Детектор медіа» Фондом «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва спільно з соціологічною службою Центру Разумкова у період з 17 по 22 грудня 2021 року. Вибіркова сукупність становить 2018 респондентів та охоплює повнолітнє населення України, за винятком тимчасово окупованих територій АР Крим, частин Донецької та Луганської областей.
Опитування проводилося з використанням методу інтерв’ю face-to-face за стратифікованою багатоступеневою вибіркою із застосуванням випадкового відбору на перших етапах формування вибірки (вибірка стратифікована за регіонами та типами населених пунктів) та квотного методу відбору респондентів, за статево-віковими квотами на заключному етапі. Результати є репрезентативними за основними соціально-демографічними показниками: статтю, віком, макрорегіоном та типом поселення. Максимальна теоретична похибка опитування (без урахування дизайн-ефекту) не перевищує 2,3%. Для порівняння у дослідженні використано результати всеукраїнських соціологічних опитувань, які проводилися Київським міжнародним інститутом соціології у лютому 2018 та лютому 2019 року і соціологічною
службою Центру Разумкова у серпні 2020 року на замовлення ГО «Детектор медіа».
Дослідження проведене за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Данії (DANIDA).