Віталій Кличко привітав машиніста перед виїздом модернізованого поїзда на лінію. Фото: пресслужба Кличка
Кличко виїхав з депо на переоснащеному метропоїзді.
Мер Києва Віталій Кличко в окремому відеозверненні подякував мерії польської столиці й зокрема меру Варшави Рафалу Тшасковському за допомогу.
Польський метропоїзд легко впізнати за червоним кольором вагонів, червоною обшивкою сидінь, а також за написами у вагонах польською мовою. Крім того, київські метрополітенівці залишили оголошення польською мовою кінцевих зупинок поряд з українською.
Кличко вирушив у перший рейс варшавським метропоїздом просто з одного з депо. На першій зупинці підземки кияни заповнили вагони й рушили разом з мером по маршруту, роблячи по ходу й селфі з Кличком.
Нагадаємо, що загалом в якості благодійної допомоги столиця Польщі протягом року поставляла партіями вагони метро до Києва. Всього доправлено 60 вагонів.
За словами мера Києва Віталія Кличка, фахівці КП «Київський метрополітен» провели всі необхідні експертизи вагонів, які прибули з-за кордону. Й частина з них ще вийде на лінії. А частину використають як технічних донорів для капітальних ремонтів вагонів київської підземки.
Крім того, перед передачею польські фахівці демонтували специфічне обладнання — систему безпеки, реєстрації, колеса. Київський метрополітен натомість встановив свою систему безпеки руху, систему зв’язку «пасажир-машиніст», переобладнали їх й під ширину столичних колій метро.
За словами Віталія Кличка, після модернізації вагони та поїзд в цілому повністю відповідають технічним характеристикам й вимогам Київського метрополітену. Він відслужив у Польщі 15 років, тоді як строк його експлуатації — 30 років й він ще послужить киянам.
Нині у столиці перевозить пасажирів 821 вагон, 650 з них ще радянських часів.
У КП «Київський метрополітен» говорять, що наразі фахівці опрацьовують кожен отриманий вагон для визначення технічного стану.
Зазначається також, що 80% рухомого складу, що курсує лініями київського метро, виготовлено за радянських часів — він аналогічний вагонам, що експлуатуються у варшавському метрополітені. У конструкції цих вагонів є необхідне обладнання для проведення донорського обслуговування рухомого складу столичного метро.
Крім того, відомо, що такий метропоїзд, як сьогодні вийшов на лінію, коштує приблизно 1 млн 600 тис. євро. Переобладнання для потреб столиці обходиться менше ніж у половину цієї суми.
Нагадаємо. Загалом столична підземка
безплатно отримала 60 виведених з експлуатації вагонів серії № 81 як технічну допомогу від польських колег. Їх доправляли поетапно протягом семи місяців.
Катерина НОВОСВІТНЯ, «Вечірній Київ»