Система РЖ/ПЖ (резервого/постійного живлення) для дому

Maxxx

Ябкодрочер)
Реєстрація
01.12.08
Місто
Київ
Телефон
iPhone 12 Pro Max
x-bird, нащо створювати окрему тему? Адміни, перенесіть?

Іскріння, це нормально при підключенні батарей до інверторів і дбж, підключив і не чіпаєш, чи ти по 5 разів на день батарею прикручуєш??
 
Останнє редагування:

knedlyk

Заблокирован
Реєстрація
29.03.18
Місто
🟦🟨
Телефон
Піксель
Реєстрація
30.12.13
Місто
Керкира
x-bird, нащо створювати окрему тему? Адміни, перенесіть?

Іскріння, це нормально при підключенні батарей до інверторів і дбж, підключив і не чіпаєш, чи ти по 5 разів на день батарею прикручуєш??
На мою думку, це не нормально.
Це призводить до поступового руйнування матеріалу клем (у моєму випадку це мідні клеми).

Думаю, що виробник інвертора (у цьому випадку Must) міг би щось й придумати на цей рахунок, якось від'єднувати конденсатори від лінії з'єднання з батареями. Хоча іскріння буває навіть у разі під'єднання звичайних імпульсних блоків живлення до електричної мережі. В деяких випадках шляхом заряджання конденсаторів теж.

Під'єднавши батарею вже 3 - 4 рази під час налаштування інвертора доволі помітні відповідні дефекти на клемах. Вважаю, що батарея буде працювати 5 - 6 років, тому за цей час можливо будуть періодичні від'єднання батареї від інвертора, тому що сонячний інвертор використовується саме як звичайний ДБЖ без під'єднання фотоелементів, тому можливо на деякий час батарею від'єднувати від інвертора, щоб та додатково не розряджалась, якщо не використовується довгий час, хоча, звісно, інвертор підтримує батарею зарядженою постійно (є навіть налаштування напруги в цьому режимі заряджання, а саме Float Voltage).
Post automatically merged:

Можливо, є ще якісь рішення?
береш "твердотільне реле" на потрібні струми і через нього комутуєш інвертор з батарейкою
Цікавий варіант.
Можливо, навіть автоматичний вимикач постійного струму підійде для цього, хоча не бачу таких захисних вимикачів на струм понад 63 A в продажу. Інвертор підтримує струм заряджання до 80 A, а струм розряджання може бути до 125 A (інвертор має потужність 3 kW).
 
Останнє редагування:
Реєстрація
30.12.13
Місто
Керкира
Це призводить до поступового руйнування матеріалу клем (у моєму випадку це мідні клеми).
А які в тебе клеми? Затягуються болтом, чи крокодили?
З боку батареї стрижні (болти), далі є мідна шайба та сама клема притискається гайкою.

Ось така батарея (який саме в ній BMS невідомо; звісно, зв'язатися з BMS за допомогою Bluetooth або ще якось можливості немає)
1693294467900.png
 
Реєстрація
04.10.13
Місто
Тернопіль
Телефон
Moto g54 5G
З боку батареї стрижні (болти), далі є мідна шайба та сама клема притискається гайкою.
Зробити перехідник. До клем інвертора, яких дуже шкода, доточити/прикрутити такі самі/схожі клеми, яких не буде шкода. І по мірі того, як вони будуть "зношуватись" і не подобатись тобі, замінювати їх на інші.

А як на мене, то ну то й що, що іскрить? Ну й фіг з ним, така їхня доля. Сумніваюся, що вони від тої іскри з часом так повигорають, що аж дири там будуть. Проблема надумана і лежить лише в площині естетичного вигляду клем.
 
Реєстрація
08.07.23
Місто
Тараща
Телефон
Pixel 4 XL
Маю сонячний інвертор Must, який планую використовувати як звичайний ДБЖ. Купив батарею типу LFP, яка буде використовуватися разом з інвертором. У моєму випадку батарея має номінальну напругу 24 VDC (або, мабуть, точніше 25,6 VDC - 3,20 VDC на один елемент, яких всього 8).

Питання в тому, що під час під'єднання другої клеми (це клема "Мінус") до батареї майже завжди є достатньо сильне іскріння. Фактично контакт поступово пошкоджується.

Якщо я правильно розумію, це відбувається тому, що в інверторі починають миттєво заряджатися конденсатори на лінії під'єднання або зв'язку з батареєю.
Можливо, хтось знає якийсь більше або менше зручний для кінцевого користувача пристрій, який може зробити так, щоб іскріння під час під'єднання батареї не було. Google підказує, що питання вирішується за допомогою резистора або спеціальних клем, які, схоже, розраховані на не дуже великий струм. В моєму випадку проводи, які під'єднуються до батареї розраховані на 80 - 100 A.

Можливо, є ще якісь рішення? Або все ж намагатись якось розрахувати резистор, який й використовувати кожен раз для зниження іскріння?
Постає питання на який ляд постійно підключати батерею, раз підєднав і все, в мене звичайний інвертор і до нього батарея прикручена наглухо, я не бавлюсь відкрути прикрути, якщо треба відімкнути батерею на те є чарівна кнопочка в бмс.
Post automatically merged:


Думаю, що виробник інвертора (у цьому випадку Must) міг би щось й придумати на цей рахунок, якось від'єднувати конденсатори від лінії з'єднання з батареями. Хоча іскріння буває навіть у разі під'єднання звичайних імпульсних блоків живлення до електричної мережі. В деяких випадках шляхом заряджання конденсаторів теж.
Виробник не розраховував на те що найдуться споживачі котрі будуть постійно вмикати і вимикати батерею якщо вже кортить то постав автомат на постійний струм і ним клацай, по тех безпеці він має бути між інвертором і батареєю, з приводу батареї виникають великі сумніви, що там є заявлена ємність, бачив я в ютубі як такої фірми розбирали але менші, так от якість таких батерей бажала бути кращою.
 

Вкладення

  • PXL_20230829_083148976.jpg
    PXL_20230829_083148976.jpg
    256.2 КБ · Перегляди: 23
Останнє редагування:
Реєстрація
30.12.13
Місто
Керкира
З боку батареї стрижні (болти), далі є мідна шайба та сама клема притискається гайкою.
Зробити перехідник. До клем інвертора, яких дуже шкода, доточити/прикрутити такі самі/схожі клеми, яких не буде шкода. І по мірі того, як вони будуть "зношуватись" і не подобатись тобі, замінювати їх на інші.

А як на мене, то ну то й що, що іскрить? Ну й фіг з ним, така їхня доля. Сумніваюся, що вони від тої іскри з часом так повигорають, що аж дири там будуть. Проблема надумана і лежить лише в площині естетичного вигляду клем.
Загалом можливий струм достатньо великий (до 80 A), тому все ж зниження якості контакту, яке відбувається після іскріння все ж небажане.
Та загалом ті місця, де була іскра й не видно, коли проводи під'єднані до батареї.
Можливо, це й не дуже критична ситуація, але для побутового споживача таке іскріння під час під'єднання виглядає трохи ненормальним. )
 
Реєстрація
19.05.12
Місто
Львiв
Телефон
Mi 9T

Можливо, є ще якісь рішення?
береш "твердотільне реле" на потрібні струми і через нього комутуєш інвертор з батарейкою
Цікавий варіант.
Можливо, навіть автоматичний вимикач постійного струму підійде для цього, хоча не бачу таких захисних вимикачів на струм понад 63 A в продажу. Інвертор підтримує струм заряджання до 80 A, а струм розряджання може бути до 125 A (інвертор має потужність 3 kW).
У меня такое 80А с алиэкспресс четвертый год работает . Там есть и помощнее , до 200А . Управляется оптопарой . В моем случаи оно на сброс излишков энергии может и по несколько раз в секунду срабатывать . А инвертор к батареи чтобы сохранить клемы я подключаю через XT90
 

Вкладення

  • Screenshot_2023-08-29-11-48-09-858_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2023-08-29-11-48-09-858_com.miui.gallery.jpg
    178.7 КБ · Перегляди: 25
Реєстрація
30.12.13
Місто
Керкира
У меня такое 80А с алиэкспресс четвертый год работает . Там есть и помощнее , до 200А . Управляется оптопарой . В моем случаи оно на сброс излишков энергии может и по несколько раз в секунду срабатывать . А инвертор к батареи чтобы сохранить клемы я подключаю через XT90
Ще, мабуть, додатково є живлення на якийсь вимикач ланцюга керування цього реле?
Загалом цікавий варіант. Цікаво, до речі, що відбувається з таким реле, якщо струм перевищує запроєктоване значення. Скажімо, через силову частину реле проходить струм 125 А, а реле запроєктовано під 80 A. Реле спрацює як запобіжник?
 
Реєстрація
19.05.12
Місто
Львiв
Телефон
Mi 9T
У меня такое 80А с алиэкспресс четвертый год работает . Там есть и помощнее , до 200А . Управляется оптопарой . В моем случаи оно на сброс излишков энергии может и по несколько раз в секунду срабатывать . А инвертор к батареи чтобы сохранить клемы я подключаю через XT90
Ще, мабуть, додатково є живлення на якийсь вимикач ланцюга керування цього реле?
Загалом цікавий варіант. Цікаво, до речі, що відбувається з таким реле, якщо струм перевищує запроєктоване значення. Скажімо, через силову частину реле проходить струм 125 А, а реле запроєктовано під 80 A. Реле спрацює як запобіжник?
В моем случаи твердотелкой управляет плата контроля напряжений . В простом варианте можно его открывать подключением контактов оптопары на батарею , если напряжение до 32v . Что с ним случится если ток превысит граничный , незнаю . Думаю сгорит . У меня в бойлере ТЭН 36v 1.5кВт больше 50 А не пропускает
 
Останнє редагування:
Реєстрація
30.12.13
Місто
Керкира
В моем случаи твердотелкой управляет плата контроля напряжений . В простом варианте можно его открывать подключением контактов оптопары на батарею , если напряжение до 32v . Что с ним случится если ток превысит граничный , незнаю . Думаю сгорит . У меня в бойлере ТЭН 36v 1.5кВт больше 50 А не пропускает
До речі, так, батарея має номінальну напругу 25,6 V, тому саму батарею можливо під'єднати й до силової частини реле й до керуючої частини, тоді, схоже у разі від'єднання спочатку проводів на керуючій ліній буде фактично розмикатися й силова частина.
Виглядає зручно.
Post automatically merged:


Думаю, що виробник інвертора (у цьому випадку Must) міг би щось й придумати на цей рахунок, якось від'єднувати конденсатори від лінії з'єднання з батареями. Хоча іскріння буває навіть у разі під'єднання звичайних імпульсних блоків живлення до електричної мережі. В деяких випадках шляхом заряджання конденсаторів теж.
Виробник не розраховував на те що найдуться споживачі котрі будуть постійно вмикати і вимикати батерею якщо вже кортить то постав автомат на постійний струм і ним клацай, по тех безпеці він має бути між інвертором і батареєю, з приводу батареї виникають великі сумніви, що там є заявлена ємність, бачив я в ютубі як такої фірми розбирали але менші, так от якість таких батерей бажала бути кращою.
Поки що нічого не можу сказати про кількість енергії, яка зберігається в батареї. Кількість енергії, яку можливо передати споживачу ще залежить від налаштувань напруг інвертора (Bulk Voltage, Float Voltage та Cut-off Voltage). Та загалом поки що план не розряджати батарею менш як 3,1 VDC з розрахунку на один елемент або 24,8 VDC для всієї батареї разом.

Мій Must PV18-3024 VPM ще має додатково якийсь USB-пристрій для віддаленого моніторингу або навіть керування. Можливо, за допомогою Android-додатку збереться якась статистика.

Мова, до речі, про ось таку батарею, якщо комусь цікаво (має BMS, яка обмежує струм заряджання та розряджання значенням 80 A, має або не має балансування напруг між елементами невідомо та, мабуть, тільки розібравши батарею стане відомо).
1693305939002.png
 
Останнє редагування:

Maxxx

Ябкодрочер)
Реєстрація
01.12.08
Місто
Київ
Телефон
iPhone 12 Pro Max
для побутового споживача таке іскріння під час під'єднання виглядає трохи ненормальним
Побутовий споживач і не має під'єднувати ті клеми. ;) Тим більше, якщо лячно)) У мене вже рефлекс - заплющую очі і притискаю клему :) Не бздо!))
 

Maxxx

Ябкодрочер)
Реєстрація
01.12.08
Місто
Київ
Телефон
iPhone 12 Pro Max
Згадав, якось з батьком колупали черговий корч, ремонтували стартер. Ну він дає мені дроти, перевіримо, накинь на акумулятор. Ото була ІСКРА!! :oops: Аж трохи проплавило мені палець.. )) А ви тут... :LOL:
 
Реєстрація
30.12.13
Місто
Керкира
Іскріння клеми батареї з номінальною напругою 25,6 V під час під'єднання до інвертора, який має потужність по лінії AC до 3 kW теж достатньо сильне. Можливо, навіть, більший струм проходить під час заряджання конденсаторів інвертора, ніж споживав електродвигун у вашому випадку
 
Зверху