Olgen, польські прикордонники одні з найприскіпливіших у Європі, тому не лякайтесь, якщо вони почнуть задавати багато питань. Просто треба відповідати: саме головне для них ціль візиту і вся решта питань будуть стосуватись саме цього, тобто чи додаткова інформація, яку ви надасте, буде відповідати вашій цілі подорожі. У мене теж колись попросили зворотній квиток (але лише раз за 20 років) у Катовицях чи Любліні, а я вирячив очі, бо це було вперше за довгу кар'єру, хотів показати у смартфоні: але не було інтернету ані у них, ані у мене. Але, оскільки, я добре володію польською - проблем не виникло...
Також вони люблять "не затримувати чергу" і брати пасажира до окремої кімнати. Тут теж не треба лякатись, просто там у них комп'ютер і вони перевіряють дані в інтернеті. Таке теж зі мною раз сталося... Взагалі польські прикордонники і митники працюють по схемі: сделал гадость - сердцу радость!
Головне, що у вас має бути достатньо коштів для перебування, бажано страховий поліс, ВИ ТОЧНО маєте знати КУДИ їдете, ЯК туди дістанетесь, яка там адреса чи контактний телефон. Часто завертають людей, які кажуть що туристи, але навіть не можуть назвати назву готелю, де зупиняться, типу: ну у вас же у центрі є якісь готелі. По Польщі раніше були вимоги мін 300 зл на поїздку, якщо більше 3 діб то на кожен день по 100 зл за кожен день перебування плюс оплачене житло. Згідно з Угодою між Україною та ЄС, ви можете просто сказати, що у вас гроші на кредитній картці(-ках). Вони взагалі рідко перевіряють/перераховують валюту, лише покладаються на ваші слова, скільки у вас є грошей.
Страховки у більшості страхових зараз можна оформити онлайн. Рекомендую PZU, бо це польська компанія. До речі, там як раз і вказано про ці додаткові 15 днів. Також можна оформити страховку у приват24, або її додають до різних пакетів різних банків до дорогих платіжних карток.
Я останнім часом купував страховку у Оранті. Сайт у них фіговий. Гроші взяли, а логін і пароль так і не прислали, і страховку також. Довелось дзвонити на гарячу лінію і вони вислали лінк на страховку на моб тел.
При роботі з будь-якою страховою варто після купівлі полісу, зателефонувати до них і поцікавитись як з ними співпрацювати, якщо щось станеться. Записати тел та імейл асистуючої компанії (до речі в Оранті на самому полісі не було цієї інформації!!!). Але вона була найдешевшою для осіб віком від 70 років.
Якщо в майбутньому планується кілька подорожей, пропоную страховий поліс брати по правилам Шенгену, тобто 90 (або 30) днів на 365 днів. Тобто щоб при наступних подорожах не потрібно було купувати новий поліс. Та хоч 5 днів, аби поліс був дійсний рік.
Добавлено через 16 минут
У моєї мами як раз був страховий випадок кілька років тому у Празі - це був ад! У неї стався тромбофлебіт через за високі сидіння та те що не пила воду у дорозі, для таких осіб, коли в дорозі планується довго сидіти, лікарі рекомендують пити воду і ніч перед виїздом випити аспірин.
Так от, подзвонили ми в асистуючу компанію, вони нас направили до єдиного великого шпиталю за Прагою - Мотол. Ми ж не знаємо де це - та взяли таксі. Тут я лоханувся і не взяв у таксиста чек (за цю витрату власне нам не повернули кошти). Приїхали, а відділ, який працює з іноземцями працює лише до 15!!! Почекавши трохи, вони все ж нас прийняли, і сказали: ми вашій компанії (Коріс Україна) вже сказали, що їхні страховки ми не приймаємо!. Я кажу, ну добре, я оплачцу, але мама ходити не може - допоможіть нам! Ми закриваємось зараз, приходьте завтра!
Ви смієтесь? питаю я! Я в шпиталі чи де? вона мені - ну можете підійти у швидку, але в них теж перерва до 17. Я був в шоці від такого. Мама розізлилась і сказала, що не буде в них лікуватись. Два дні мучилась, допоки ми не приїхали до Польщі. Там коріс нам знайшли чудову лікарню, які швидко зробили доплер, поставили діагноз, дали рецепт та прописали лікування. За це все я правда оплатив з власної кишені. Але при поверненні в україну - написали листа зі сканами чеків (чи якось так), і вони все повернули. Не повернули лиш за таксі, бо не було чеку. До речі за телефонні дзвінки вони теж мають повернути, тож теж додавайте виписку до вимог і вартість дзвінків до лікарні, аптеки чи до асистуючої компанії.
Звісно, чудові страхові, які самі все покривають, але здається, в Україні таких нема.