(97) Крім того, Комітетом було проведено опитування споживачів/абонентів мобільного
зв’язку стосовно розуміння ними Комунікації [ПрАТ «Київстар»]: «Тарифікація вихідних та
переадресованих дзвінків є посекундною та здійснюється в першу секунду кожної
хвилини розмови. Секунди з другої по шістдесяту кожної хвилини розмови не
тарифікуються» та формулювання приватного акціонерного товариства «ВФ
Україна» (далі – ПрАТ «ВФ Україна»): «Вартість дзвінків вказано за першу секунду
кожної хвилини розмови», а також наступного формулювання ПрАТ «ВФ Україна»:
«Вартість дзвінків вказано за першу секунду кожної хвилини розмови, до вартості
котрої включено кожну наступну секунду зазначеної хвилини в межах розмови.
Тарифікація відбувається у першу секунду кожної хвилини розмови».
(98) Згідно з результатами опитування стосовно Комунікації ПрАТ «Київстар» (опитано
436 споживачів/абонентів на виході з центрів обслуговування абонентів оператора
ПрАТ «Київстар»): 257 опитаних сприймають твердження Відповідача про деталі
тарифікації як оплату за кожну секунду вихідного дзвінка, починаючи з першої
секунди, 75 опитаних вважають, що стягнення плати здійснюється лише за першу
секунду кожної хвилини розмови в розмірі вартості секунди, секунди з 2 по 60
надаються безкоштовно (даруються) та 96 опитаних вважають, що стягнення плати
здійснюється в першу секунду кожної хвилини розмови в розмірі вартості хвилини, 8
опитаних не зрозуміли формулювання. Отже, згідно з результатами опитування,
76 відсотків опитаних споживачів/абонентів були введені в оману щодо твердження
Відповідача, менше 2 відсотків не зрозуміли формулювання Відповідача. Поширення
неправдивої інформації щодо тарифікації призводить до наявності причинно-
наслідкового зв’язку між формулюванням ПрАТ «Київстар» та вибором
споживача/абонента, зокрема, може вплинути на його намір придбати більш
економічно вигідний продукт/послугу.
(99) Крім того, зазначене опитування свідчить про те, що формулювання ПрАТ «ВФ
Україна» було незрозумілим для 61 відсотка респондентів. Така «незрозумілість» не
може створити причинно-наслідковий зв’язок між формулюванням ПрАТ «ВФ
Україна» та можливим наміром споживача/абонента здійснити покупку. Після
виконання рекомендацій Комітету
№ 28-рк від 22.12 2016, для 40 відсотків
респондентів з 61 відсотка зник аспект «незрозумілості». Загалом формулювання
ПрАТ «ВФ Україна» правильно розуміють 70 відсотків респондентів.
(112) Відповідач у Запереченнях звертає увагу, що Комітет застосував 46 статтю
Закону України «Про захист економічної конкуренції» в аналогічній, на думку ПрАТ
«Київстар», справі та завершив таку справу рекомендаціями.
(113) З цього приводу Комітет наполягає, що питання наявності чи відсутності ознак
порушень законодавства про захист від недобросовісної конкуренції у діях суб’єктів
господарювання, так само як і їх кваліфікація, Комітет розглядає щодо кожного
конкретного випадку окремо, на підставі наявних доказів та
враховуючи
індивідуальні обставини, що мають значення.