Розпочали занурення труб для лівого пілона на мосту в місті Кременчук. Це перший етап будівництва, яке ведемо безпосередньо в акваторії Дніпра.
Довжина труб становить 36 метрів, діаметр –2 м. Для одного пілона майбутнього мосту необхідно 40 труб. Максимальна глибина, на яку необхідно занурити конструкції сягає 50 метрів.
«Це складний і точний процес, від якого залежить міцність та надійність усієї споруди. За допомогою вібромолота труба вбудовується на глибину 6-7 метрів. Потім за допомогою ударного молота відбувається занурення до проєктної позначки. Після цього розпочнемо буріння, щоб всередині труби вибрати геологічні породи до проєктних позначок. Коли ці роботи виконані, влаштовуємо металевий каркас, проводимо бетонування труби та влаштування монолітної основи над водою,» – пояснює заступник голови Укравтодору, координатор Національної програми відновлення мостів Андрій Івко.
Наступна партія труб вже прямує до Кременчука з Херсону. Ще одна, з Туреччини, вже в акваторії Чорного моря.
Будівництво мосту здійснює турецька компанія Doğuş Grubu. Втім, залучені у мегабудівництві і українці. Так, капітан та механік баржі, котрі транспортують вищезгадані труби – вихідці з Кременчука.
Новий міст з підходами будуватиметься паралельно до Крюківського. На правому березі Дніпра він виходитиме на набережну, де сполучатиметься з трасою Н-08. Також буде розв’язка з можливістю з’їзду на Літературний провулок. На лівому березі міст закінчуватиметься на Великій набережній зі з’їздом на Флотську вулицю.
Перетнути річку Дніпро у Кременчуці сьогодні можна лише Крюківським мостом. Його збудовано майже 150 років тому – і зараз він перебуває у передаварійному стані. Міст забезпечує сполучення як автомобільного, так і залізничного транспорту: Крюківським мостом пролягають дороги державного значення М-22 Полтава – Олександрія, Н-08 Бориспіль – Маріуполь та залізнична гілка.
Якщо Крюківський міст не витримає, це паралізує не лише пасажиропотік, а й спричинить колапс промисловості Полтавщини. Постраждає залізничне сполучення центрального регіону України.
Десятки років будівництво нового мосту в Кременчуці було лише обіцянками.
Довжина ансамблю нового мосту з підходами становитиме понад 3 км. Штучна споруда буде вантовою і матиме 4 смуги руху, по дві в кожному напрямку.
Нагадаємо, контракт на будівництво мосту підписано за принципом design-build. Це означає, що відповідальною за розробку проєктної документації та виконавцем робіт з будівництва моста буде одна компанія.
Крюківський міст у перспективі планується повністю перетворити на залізничний. Передбачено ремонт переправи та закриття руху автомобільного транспорту.