Звернення громадян і електронне підписання документа

Howl

Да трам же тарарам!
Команда форуму
Реєстрація
06.11.11
Місто
Краматорський р-н
Телефон
POCO F5, LG V30S+ ThinQ
ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН
Громадяни України мають право звернутися (в усній чи письмовій формі) до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями (пропозиціями) та скаргами, заявою або клопотанням.

Відповідно до частини шостої статті 5 Закону України «Про звернення громадян» письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку — електронне звернення* (е-звернення). Отже, електронне звернення є різновидом письмового звернення.

* 28 жовтня 2015 року набрали чинності зміни до Закону України «Про звернення громадян» від 02.07.2015 № 577-VIII щодо застосування електронного звернення.

Звернення (письмове й електронне) пишеться у довільній формі, але має відповідати зазначеним вимогам нижче.

Згідно з частиною сьомою статті 5 Закону України «Про звернення громадян» у зверненні громадянина має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина (поштова адреса), викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати**. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу (e-mail), на яку заявнику може бути надіслана відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного підпису*** (е-підпису) при надісланні е-звернення не вимагається.

З урахуванням викладеного, підпис громадянина в електронному зверненні може бути відсканованим, сфотографованим тощо. Звичайно опрацьовуються електронні звернення громадян, які підписані зі застосуванням е-підпису.

** Відповідно до визначення, наведеного в Юридичній енциклопедії, підпис визначається як «графічний начерк, який означає особу його виконавця і здійснюється нею з метою посвідчення документа чи підтвердження відомостей, що містяться у документі й свідчать про певне відношення до них того, хто розписується» (Юридична енциклопедія; В 6 т./Редкол.: Ю70 Ю. С. Шемшученко (голова редкол.) та ін. — К.: «Укр. енцикл.», 1998. ISBN 966-7492-00-1), а згідно з Великим тлумачним словником української мови підпис — це «прізвище або ініціали, що написані власноручно під текстом, малюнком, картиною і т. ін., як свідчення авторства чи потвердження чого-небудь» (7-е видання: Великий тлумачний словник української мови (з Дод., допов. на CD)/Уклад. і голов. Ред. В. Т. Бусел — К.: Ірпінь: ВТФ «Перун», 2009 – 1736 с.: іл. — ISBN 966-569-013-2).
*** 7 жовтня 2018 року набрав чинності Закон України «Про електронні довірчі послуги», що по-новому регулює питання використання електронного підпису в нашій державі, а також регламентує порядок здійснення електронної ідентифікації. Згідно якого замість електронного цифрового підпису (ЕЦП) вводиться поняття «удосконалений електронний підпис» (УЕП) і «удосконалена електронна печатка», «кваліфікований електронний підпис» (КЕП) і «кваліфікована електронна печатка». Важливо, що з набуттям чинності нового закону ЕЦП залишаються чинними, але не більше двох років з цієї дати.
УЕП має середній рівень довіри до електронної ідентифікації (е-ідентифікації), а КЕП — високий рівень довіри. Деталі в
роз'ясненні законодавства у сфері ЕДП.
Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, — невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну.
Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

ЕЛЕКТРОННЕ ПІДПИСАННЯ ДОКУМЕНТА
Питання використання е-підпис у нашій державі зі 7 жовтня 2018 року регулюється Законом України «Про електронні довірчі послуги», він також регламентує порядок здійснення електронної ідентифікації.

Освітній серіал про е-підпис на порталі «Дія | Цифрова освіта»: osvita.diia.gov.ua/courses/digital-signature

Отримати електронні довірчі послуги фізична чи юридична особа може в одному з акредитованих центрів сертифікації ключів (АЦСК). Інформацію про них можна отримати з Електронного реєстру чинних, блокованих та скасованих сертифікатів відкритих ключів.

ВИДИ Е-ПІДПИСІВ
КЕП (кваліфікований електронний підпис) є різновидом УЕП (удосконалений електронний підпис), що забезпечує найвищий рівень захисту і відповідно довіри до е-ідентифікації. Відрізняє один різновид е-підпису від іншого:
  • вид носія, на якому зберігається особистий ключ е-підпису;
  • вид сертифіката.
Особистий ключ КЕП може зберігатися лише у файловому носії, що забезпечує захист від доступу до особистого ключа сторонніх осіб та унеможливлює його копіювання за допомогою спеціального програмного забезпечення (засіб КЕП).
Деталі в роз’ясненні законодавства у сфері ЕДП.

ДЕ Й ЯК ОТРИМАТИ Е-ПІДПИС
Про підписання документів на порталі «Дія» (з Telegram-каналу «Дія»):
  • перейти на сторінку sign.diia.gov.ua;
  • завантажити файл-ключ е-підпису — система автоматично перевіряє ваш електронний підпис і стан сертифікату за інформацією від АЦСК, що й дозволяє вас ідентифікувати;
  • обрати файл, який необхідно підписати (файл залишиться на пристрої та не буде нікуди переданий в процесі підписання);
  • перевірити інформацію і погодитися з нею;
  • отримати підписаний файл *.p7s, який містить у собі сам файл і відкритий ключ підпису — цей файл потрібно надати в електронному зверненні (не забудьте повідомити якими засобами ви підписали файл).
Інші служби електронного підписання можуть формувати файл *.p7s або *.sig, в яких міститься інформація тільки про відкритий ключ підпису й інформацію про підписаний файл.

Здійснити перевірку цілісності даних і отримати підтвердження кваліфікованого електронного підпису особи на порталі «Дія»:
  • перейти на сторінку sign.diia.gov.ua/verify;
  • завантажити підписаний файл *.p7s;
  • система повідомить стан підпису, запропонує зберегти файл, який надавався на підпис, і надасть інформацію про накладені електронні підписи.
Как подписать документ онлайн или считать электронную подпись в «Дія» — инструкция (зі скріншотами).
— — —
Перелік служб для підписання і перевірки:
 
Причина: УЕП + КЕП. Незначні оновлення
Останнє редагування:
Реєстрація
08.12.18
Місто
Одесса
руках третьої особи опиняються практично необмежені юридичні повноваження діяти від мого імені.
Синьор plebis, прямо намекает, что практически такие же полномочия содержатся и в бумажном варианте доверенности.
 
  • Like
Реакції: drmz

plebis

why so serious?
Команда форуму
Реєстрація
26.10.07
Місто
Київ
Телефон
OnePlus 10 pro
Згенерувати ЕЦП у Приват24 разом із паролем, який бухгалтерка мені написала на Скайп, і скинути їй туди ж
Про это я уже целый пост номер 116 написал выше. Ты ж не читаешь, иы сюда не за советом пришёл, а утвердиться в собственном мнении.
 

Howl

Да трам же тарарам!
Команда форуму
Реєстрація
06.11.11
Місто
Краматорський р-н
Телефон
POCO F5, LG V30S+ ThinQ
Допустим бухгалтеру или кто там ведёт это сопровождение доверится можно (международная компания понимает риски и отваливает достойную з/п этому человеку), но вот возникает вопросы "где будут хранится эти файлы-КЭП и пароли от них? Насколько это хранилище защищено?".

Это пороховая бочка.

Уже б можно было задействовать SmartID от Привата или Дія.Підпис — сканирования кода с прохождением идентификации на мобильном устройстве.
 
Реєстрація
19.08.17
Місто
Łódź
Телефон
Xiaomi 12X 8/128
такие же полномочия содержатся и в бумажном варианте доверенности
Довіреність - це гнучкий договір, де можна чітко прописати, що я, такий-то і такий-то, надаю повноваження конкретно зареєструвати мене як ФОПа, і нічого чи майже нічого зайвого. Про це на попередній сторінці писав Optimus . Мабуть, піду цим шляхом.
 
Реєстрація
08.12.18
Місто
Одесса
гнучкий договір, де можна чітко прописати, що я, такий-то і такий-то, надаю повноваження конкретно зареєструвати мене як ФОПа, і нічого чи майже нічого зайвого
Быстрее и дешевле самому зарегистрироваться.
 

drmz

маниакально-депрессивный стэндап
Реєстрація
13.03.09
Місто
Гуляйполе
Poleg, так она еще и отчетность будет подавать каждый раз.
rvk220, дай на день, а потом в привате отзови подпись. В след. раз при необходимости перевыпустишь. У будешь каждый раз отзывать, после передачи.
 
Реєстрація
19.08.17
Місто
Łódź
Телефон
Xiaomi 12X 8/128
Быстрее и дешевле самому зарегистрироваться.
Миттєво зареєструвався ФОПом на порталі Дія (вже навіть знайшов себе на сайті Мін'юсту в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань). Там вибрав КВЕДи, систему податкування та категорію, все відображається в реєстрі. То що, значить, фсьо? Так просто зареєструватись?
Ще залишилось розібратись самому із веденням, і тоді взагалі від цієї триклятої бухгалтерії залишиться тільки отримувати поквартальну звітність про доходи, а все решта робити самому)
 
Реєстрація
18.10.09
Місто
county Surrey
Кто знает, как накладывают на документы подписанные ЭЦП такую хрень внизу? Это до подписания ЭЦП накладывается или это генерится во время подписания ЭЦП какой-то программой? Могу ли я такое накладывать на документы doc, docx, pdf в момент подписания своей ЭЦП?
 

Вкладення

  • изображение.jpg
    изображение.jpg
    106.7 КБ · Перегляди: 38

Howl

Да трам же тарарам!
Команда форуму
Реєстрація
06.11.11
Місто
Краматорський р-н
Телефон
POCO F5, LG V30S+ ThinQ
T-Rex, эти данные вносят в документ до его подписания. Может они документы подписывают через какую-то программу, что она добавляет их.

Я что-то такое (без QR-кода) указываю самостоятельно и потом на подписание.
 

AlexDVS

Читатель
Реєстрація
16.11.10
Місто
Харьков
Телефон
Samsung Galaxy М12
Кто знает, как накладывают на документы подписанные ЭЦП такую хрень внизу? Это до подписания ЭЦП накладывается или это генерится во время подписания ЭЦП какой-то программой? Могу ли я такое накладывать на документы doc, docx, pdf в момент подписания своей ЭЦП?
Это называется визуализация электронной подписи. К примеру в программе электронного документооборота АСКОД, я загружаю текстовый файл (желательно в формате rtf), и в программе выставляю подписанта и отправляю на подпись. Подписант накладывает свою подпись и документ конвертируется в pdf с визуализацией подписи, данными сертификата, датой и исходящим номером. Соответственно, этот файл затем можно отправить через систему электронного документооборота, либо выгрузить и отправить электронной почтой. Ну или распечатать.
При этом сам pdf файл содержит цифровую подпись, которую можно при желании проверить к примеру через сайты АЦСК Дии или ДФС.
 
Реєстрація
18.10.09
Місто
county Surrey
и документ конвертируется в pdf
А каким образом? Кто его конвертирует в пдф?
данными сертификата,
Извините, возможно за тупой вопрос, но зачем эти данные и что по ним можно узнать?

Я что-то такое (без QR-кода) указываю самостоятельно и потом на подписание.
Я тоже указываю, типа "ПІДПИСАНО ЕЛЕКТРОННИМ ПІДПИСОМ Підписувач: ПІБ" Подсмотрел, как на картинке. Только там еще есть слово "КВАЛІФІКОВАНИМ", но я не знаю, какая у меня подпись? Когда проверяю файл подписанный своей подписью на сайте https://acskidd.gov.ua , то вижу такую картинку (ниже). Это какая у меня подпись?
Post automatically merged:

А что в этом коде есть?
 

Вкладення

  • ЭП.png
    ЭП.png
    58.4 КБ · Перегляди: 26
Останнє редагування:

Howl

Да трам же тарарам!
Команда форуму
Реєстрація
06.11.11
Місто
Краматорський р-н
Телефон
POCO F5, LG V30S+ ThinQ
Только там еще есть слово "КВАЛІФІКОВАНИМ", но я не знаю, какая у меня подпись?
Раньше выдавали ЭЦП (электронная цифровая подпись), сейчас уже давно КЭП (квалифицированная цифровая подпись). ЭЦП уже должны быть недействительными.

...то вижу такую картинку (ниже). Это какая у меня подпись?
Внизу напротив поля "Сертифікат" указано же "кваліфікований", т. е. КЭП.

А что в этом коде есть?
QR-код содержит текст:
View hidden content is available for registered users!

Штрих-код по идее номер, который был под этим кодом закрашен.
 
Реєстрація
18.10.09
Місто
county Surrey
Внизу напротив поля "Сертифікат" указано же "кваліфікований", т. е. КЭП.
Там еще напротив "Тип підпису" указано "Удосконалений", поэтому возникли сомнения.
А как сделать "Тип носія особистого ключа" защищенным? Только покупать флешки на сайте ДИЯ или есть дешевле способ? В чем заключается эта защита?
 

Howl

Да трам же тарарам!
Команда форуму
Реєстрація
06.11.11
Місто
Краматорський р-н
Телефон
POCO F5, LG V30S+ ThinQ
Только покупать флешки на сайте ДИЯ..?
Да, использовать токен-носители.

...есть дешевле способ?
Оформить ID-карту и на неё можно записать КЭП.

В чем заключается эта защита?
Эта подпись находится только на одном носителе. Меньший риск того, что без твоего ведома параллельно будет использовать другое лицо.
 
Реєстрація
18.10.09
Місто
county Surrey
Оформить ID-карту и на неё можно записать КЭП.
Это вместо паспорта? Так у меня она оформлена. Как ней ставить подпись? Это надо устанавливать ДИЯ и подвязывать к ДИЯ эту ID-карту? А без установки ДИЯ на смартфон, можно как-то использовать ID-карту для подписи?
Только сейчас прочитал в Гугле, что это такое. А то пишут кругом "защищенный носитель"... Оказывается для КЕП и ЭЦП не все токен-носители подходят.
Если я куплю токен-носитель для КЕП, то я смогу самостоятельно в него занести свой КЕП, который у меня сейчас хранится на обычной флешке или надо снова ехать в налоговую генерить ключ на токен-носитель?

Прочитал на одном сайте по продаже токен-носителей такое:
- таким чином, після 07.11.2020 року використання КЕП, який зберігається не на захищеному носії, стане неможливим.
Интересно, а как же я использую КЕП на не защищенном носителе?
 
  • Like
Реакції: idea

knedlyk

Заблокирован
Реєстрація
29.03.18
Місто
🟦🟨
Телефон
Піксель
Оформить ID-карту и на неё можно записать КЭП.
Это вместо паспорта? Так у меня она оформлена. Как ней ставить подпись? Это надо устанавливать ДИЯ и подвязывать к ДИЯ эту ID-карту? А без установки ДИЯ на смартфон, можно как-то использовать ID-карту для подписи?
Только сейчас прочитал в Гугле, что это такое. А то пишут кругом "защищенный носитель"... Оказывается для КЕП и ЭЦП не все токен-носители подходят.
Если я куплю токен-носитель для КЕП, то я смогу самостоятельно в него занести свой КЕП, который у меня сейчас хранится на обычной флешке или надо снова ехать в налоговую генерить ключ на токен-носитель?

Прочитал на одном сайте по продаже токен-носителей такое:
- таким чином, після 07.11.2020 року використання КЕП, який зберігається не на захищеному носії, стане неможливим.
Интересно, а как же я использую КЕП на не защищенном носителе?
Записати на ІД.
 

knedlyk

Заблокирован
Реєстрація
29.03.18
Місто
🟦🟨
Телефон
Піксель
Вибачте, не зрозумів? КЕП записати на ID? А як користуватися ID для підпису? Купити рідер? Я правильно зрозумів?
Подивіться тут https://dmsu.gov.ua/news/dms/6686.html


 
Реєстрація
18.10.09
Місто
county Surrey
Дякую. Зрозумів, що маючи PIN2, який користувач вказує сам при отриманні ID-карти, можна звернувшись в будь-який ДМС записати КЕП на ID-карту. Я коли отримував ID-карту, мені на папірець якийсь ПІН записали, а сам я начебто нічого не вказував, якщо пам'ять мені не зраджує.
А ось, незрозуміло, як користуватися підписом на ID-карті? Треба купувати рідер? Скільки він коштує?
 
Зверху