Звернення громадян і електронне підписання документа

MASolomko

Да трам же тарарам!
Регистрация
06.11.11
Адрес
Краматорськ
Телефон
LG V30S+ ThinQ
ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН
Громадяни України мають право звернутися (в усній чи письмовій формі) до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями (пропозиціями) та скаргами, заявою або клопотанням.

Відповідно до частини шостої статті 5 Закону України «Про звернення громадян» письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення)*. Отже, електронне звернення є різновидом письмового звернення.

* 28 жовтня 2015 року набрали чинності зміни до Закону України «Про звернення громадян» від 02.07.2015 № 577-VIII щодо застосування електронного звернення.

Звернення (письмове й електронне) пишеться у довільній формі, але має відповідати зазначеним вимогам нижче.

Згідно з частиною сьомою статті 5 Закону України «Про звернення громадян» у зверненні громадянина має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина (поштова адреса), викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати**. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу (e-mail), на яку заявнику може бути надіслана відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного підпису*** при надісланні електронного звернення не вимагається.

З урахуванням викладеного, підпис громадянина в електронному зверненні може бути відсканованим, сфотографованим тощо. Звичайно опрацьовуються електронні звернення громадян, підписані з застосуванням електронного цифрового підпису.

** Відповідно до визначення, наведеного в Юридичній енциклопедії, підпис визначається як «графічний начерк, який означає особу його виконавця і здійснюється нею з метою посвідчення документа чи підтвердження відомостей, що містяться у документі й свідчать про певне відношення до них того, хто розписується» (Юридична енциклопедія; В 6 т./Редкол.: Ю70 Ю. С. Шемшученко (голова редкол.) та ін. — К.: «Укр. енцикл.», 1998. ISBN 966-7492-00-1), а згідно з Великим тлумачним словником української мови підпис — це «прізвище або ініціали, що написані власноручно під текстом, малюнком, картиною і т. ін., як свідчення авторства чи потвердження чого-небудь» (7-е видання: Великий тлумачний словник української мови (з Дод., допов. на CD)/Уклад. і голов. Ред. В. Т. Бусел — К.: Ірпінь: ВТФ «Перун», 2009 – 1736 с.: іл. — ISBN 966-569-013-2).
*** 7 жовтня 2018 року набрав чинності Закон України «Про електронні довірчі послуги», що по-новому регулює питання використання електронного підпису в нашій державі, а також регламентує порядок здійснення електронної ідентифікації. Згідно якого замість електронного цифрового підпису (ЕЦП) вводиться поняття «кваліфікований електронний підпис» (КЕП). Важливо, що з набуттям чинності нового закону ЕЦП залишаються чинними, але не більше двох років з цієї дати.
Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, — невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну.
Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

ЕЛЕКТРОННЕ ПІДПИСАННЯ ДОКУМЕНТА
Питання використання електронного підпису в нашій державі з 7 жовтня 2018 року регулюється Законом України «Про електронні довірчі послуги», він також регламентує порядок здійснення електронної ідентифікації.

Отримати послуги КЕП (кваліфікований електронний підпис) фізична чи юридична особа може в одному з акредитованих центрів сертифікації ключів (АЦСК). Інформацію про них можна отримати з Електронного реєстру чинних, блокованих та скасованих сертифікатів відкритих ключів.
Про підписання документів на порталі «Дія» (з Telegram-каналу «Дія»):
  • перейти на сторінку sign.diia.gov.ua;
  • завантажити файл-ключ КЕП — система автоматично перевіряє ваш електронний підпис і стан сертифікату за інформацією від АЦСК, що й дозволяє вас ідентифікувати;
  • обрати файл, який необхідно підписати (файл залишиться на пристрої та не буде нікуди переданий в процесі підписання);
  • перевірити інформацію і погодитися з нею;
  • отримати підписаний файл *.p7s, який містить у собі сам файл і відкритий ключ підпису — цей файл потрібно надати в електронному зверненні (не забудьте повідомити якими засобами ви підписали файл).
Інші служби електронного підписання можуть формувати файл *.p7s або *.sig, в яких міститься інформація тільки про відкритий ключ підпису й інформацію про підписаний файл.

Здійснити перевірку цілісності даних і отримати підтвердження кваліфікованого електронного підпису особи на порталі «Дія»:
  • перейти на сторінку sign.diia.gov.ua/verify;
  • завантажити підписаний файл *.p7s;
  • система повідомить стан підпису, запропонує зберегти файл, який надавався на підпис, і надасть інформацію про накладені електронні підписи.
Как подписать документ онлайн или считать электронную подпись в «Дія» — инструкция (зі скріншотами).


Перелік служб для підписання і перевірки:
 

Svantesson

Пользователь
Регистрация
06.04.20
Адрес
г. Запорожье
У меня большие сомнения, что всякие органы будут без проблем принимать эти электронные обращения. Это ж нужно процедуру завести, персонал обучить и т.д.
Кроме того, если отправить "бумажной" почтой, то на руках останется квитанция об отправке или даже вручении, а если через электронную почту, то как доказать, что ты отправил, а адресат получил?
 

MASolomko

Да трам же тарарам!
Регистрация
06.11.11
Адрес
Краматорськ
Телефон
LG V30S+ ThinQ
У меня большие сомнения, что всякие органы будут без проблем принимать эти электронные обращения.
Электронные обращения (точнее фотокопии письменных обращений, подписанные мной от руки) были отправлены в Киіївстар, lifecell, Vodafone, НКРЗІ, УДЦР, НБУ, УБКІ. И они его приняли :)

Единственный момент -- необходимо получить контакты для отправки электронного обращения. У операторов мобильной связи эти данные выбивал через поддержку:
Прошу надати мені контакти для відправлення фотокопії звернення, підписаного власноруч.

Підстава.
28 жовтня 2015 року набрали чинності зміни до Закону України «Про звернення громадян» від 02.07.2015 № 577-VIII щодо електронного звернення. Зокрема, відповідно до зміненої статті 5 цього Закону, звернення, що адресуються органам державної влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям незалежно від форми власності, об’єднанням громадян або посадовим особам, до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань, можуть бути надіслані з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).
На сайтах госорганов эти данные и так предоставлены.

Это ж нужно процедуру завести, персонал обучить и т.д.
Есть закон и его следует исполнять, иначе пусть казну пополняют :)

а если через электронную почту, то как доказать, что ты отправил, а адресат получил?
У меня один раз lifecell отморозился. Пожаловался в НКРЗІ, а тот передал жалобу в Верховную Раду.

С вводом "Дія" обычные смертные будут всё чаще использовать электронные обращения. Теперь же вместо фотокопии можно оправлять файлик с КЭП. Хотя на порталах субсидианта, налоговой и ПФУ уже давно можно отправлять обращения с электронной подписью.
 

Svantesson

Пользователь
Регистрация
06.04.20
Адрес
г. Запорожье
У меня большие сомнения, что всякие органы будут без проблем принимать эти электронные обращения.
Электронные обращения (точнее фотокопии письменных обращений, подписанные мной от руки) были отправлены в Киіївстар, lifecell, Vodafone, НКРЗІ, УДЦР, НБУ, УБКІ. И они его приняли :)

Единственный момент -- необходимо получить контакты для отправки электронного обращения. У операторов мобильной связи эти данные выбивал через поддержку:
Прошу надати мені контакти для відправлення фотокопії звернення, підписаного власноруч.
Я как-то несколько месяцев назад отправлял в Киевстар на адрес [email protected] скан-копию обращения. Они никак не отреагировали. Сумма претензии была 50 грн., поэтому я дальше заниматься не стал.
 

MASolomko

Да трам же тарарам!
Регистрация
06.11.11
Адрес
Краматорськ
Телефон
LG V30S+ ThinQ
Я как-то несколько месяцев назад отправлял в Киевстар на адрес [email protected] скан-копию обращения.
Раньше они предоставляли другой адрес для электронных обращений. Никаких уведомлений о приёме обращения не было. Это только в поддержке узнать состояние дел, скорее всего.
 

SerP

@serhii13serp (tlg)
Регистрация
06.05.09
Адрес
Одесса-мама
Телефон
Xiaomi Redmi 3

MASolomko

Да трам же тарарам!
Регистрация
06.11.11
Адрес
Краматорськ
Телефон
LG V30S+ ThinQ

Svantesson

Пользователь
Регистрация
06.04.20
Адрес
г. Запорожье
Вот я на этот адрес и писал. Причем полностью по требованиям к оформлению обращений (адрес, подпись и т.п.). В ответ ничего не прислали, ни что зарегистрировали обращение, ни потом о результатах рассмотрения.
 
  • Like
Реакции: idea

Себастьян Перейро

торговец чёрным деревом
Регистрация
09.08.09
Адрес
Запоріжжя
Телефон
Lenovo P2
Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, — невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.
22/04/20 подал обращение



и тишина
 

idea

Известный пользователь
Регистрация
05.07.18
Адрес
Бровари
Певно, масовий наплив скарг, будуть обробляти в порядку черги...
 
Последнее редактирование:
Сверху