Звернення громадян і електронне підписання документа

Howl

Да трам же тарарам!
Команда форуму
Реєстрація
06.11.11
Місто
Краматорський р-н
Телефон
POCO F5, LG V30S+ ThinQ
ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН
Громадяни України мають право звернутися (в усній чи письмовій формі) до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями (пропозиціями) та скаргами, заявою або клопотанням.

Відповідно до частини шостої статті 5 Закону України «Про звернення громадян» письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку — електронне звернення* (е-звернення). Отже, електронне звернення є різновидом письмового звернення.

* 28 жовтня 2015 року набрали чинності зміни до Закону України «Про звернення громадян» від 02.07.2015 № 577-VIII щодо застосування електронного звернення.

Звернення (письмове й електронне) пишеться у довільній формі, але має відповідати зазначеним вимогам нижче.

Згідно з частиною сьомою статті 5 Закону України «Про звернення громадян» у зверненні громадянина має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина (поштова адреса), викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати**. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу (e-mail), на яку заявнику може бути надіслана відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного підпису*** (е-підпису) при надісланні е-звернення не вимагається.

З урахуванням викладеного, підпис громадянина в електронному зверненні може бути відсканованим, сфотографованим тощо. Звичайно опрацьовуються електронні звернення громадян, які підписані зі застосуванням е-підпису.

** Відповідно до визначення, наведеного в Юридичній енциклопедії, підпис визначається як «графічний начерк, який означає особу його виконавця і здійснюється нею з метою посвідчення документа чи підтвердження відомостей, що містяться у документі й свідчать про певне відношення до них того, хто розписується» (Юридична енциклопедія; В 6 т./Редкол.: Ю70 Ю. С. Шемшученко (голова редкол.) та ін. — К.: «Укр. енцикл.», 1998. ISBN 966-7492-00-1), а згідно з Великим тлумачним словником української мови підпис — це «прізвище або ініціали, що написані власноручно під текстом, малюнком, картиною і т. ін., як свідчення авторства чи потвердження чого-небудь» (7-е видання: Великий тлумачний словник української мови (з Дод., допов. на CD)/Уклад. і голов. Ред. В. Т. Бусел — К.: Ірпінь: ВТФ «Перун», 2009 – 1736 с.: іл. — ISBN 966-569-013-2).
*** 7 жовтня 2018 року набрав чинності Закон України «Про електронні довірчі послуги», що по-новому регулює питання використання електронного підпису в нашій державі, а також регламентує порядок здійснення електронної ідентифікації. Згідно якого замість електронного цифрового підпису (ЕЦП) вводиться поняття «удосконалений електронний підпис» (УЕП) і «удосконалена електронна печатка», «кваліфікований електронний підпис» (КЕП) і «кваліфікована електронна печатка». Важливо, що з набуттям чинності нового закону ЕЦП залишаються чинними, але не більше двох років з цієї дати.
УЕП має середній рівень довіри до електронної ідентифікації (е-ідентифікації), а КЕП — високий рівень довіри. Деталі в
роз'ясненні законодавства у сфері ЕДП.
Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, — невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну.
Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

ЕЛЕКТРОННЕ ПІДПИСАННЯ ДОКУМЕНТА
Питання використання е-підпис у нашій державі зі 7 жовтня 2018 року регулюється Законом України «Про електронні довірчі послуги», він також регламентує порядок здійснення електронної ідентифікації.

Освітній серіал про е-підпис на порталі «Дія | Цифрова освіта»: osvita.diia.gov.ua/courses/digital-signature

Отримати електронні довірчі послуги фізична чи юридична особа може в одному з акредитованих центрів сертифікації ключів (АЦСК). Інформацію про них можна отримати з Електронного реєстру чинних, блокованих та скасованих сертифікатів відкритих ключів.

ВИДИ Е-ПІДПИСІВ
КЕП (кваліфікований електронний підпис) є різновидом УЕП (удосконалений електронний підпис), що забезпечує найвищий рівень захисту і відповідно довіри до е-ідентифікації. Відрізняє один різновид е-підпису від іншого:
  • вид носія, на якому зберігається особистий ключ е-підпису;
  • вид сертифіката.
Особистий ключ КЕП може зберігатися лише у файловому носії, що забезпечує захист від доступу до особистого ключа сторонніх осіб та унеможливлює його копіювання за допомогою спеціального програмного забезпечення (засіб КЕП).
Деталі в роз’ясненні законодавства у сфері ЕДП.

ДЕ Й ЯК ОТРИМАТИ Е-ПІДПИС
Про підписання документів на порталі «Дія» (з Telegram-каналу «Дія»):
  • перейти на сторінку sign.diia.gov.ua;
  • завантажити файл-ключ е-підпису — система автоматично перевіряє ваш електронний підпис і стан сертифікату за інформацією від АЦСК, що й дозволяє вас ідентифікувати;
  • обрати файл, який необхідно підписати (файл залишиться на пристрої та не буде нікуди переданий в процесі підписання);
  • перевірити інформацію і погодитися з нею;
  • отримати підписаний файл *.p7s, який містить у собі сам файл і відкритий ключ підпису — цей файл потрібно надати в електронному зверненні (не забудьте повідомити якими засобами ви підписали файл).
Інші служби електронного підписання можуть формувати файл *.p7s або *.sig, в яких міститься інформація тільки про відкритий ключ підпису й інформацію про підписаний файл.

Здійснити перевірку цілісності даних і отримати підтвердження кваліфікованого електронного підпису особи на порталі «Дія»:
  • перейти на сторінку sign.diia.gov.ua/verify;
  • завантажити підписаний файл *.p7s;
  • система повідомить стан підпису, запропонує зберегти файл, який надавався на підпис, і надасть інформацію про накладені електронні підписи.
Как подписать документ онлайн или считать электронную подпись в «Дія» — инструкция (зі скріншотами).
— — —
Перелік служб для підписання і перевірки:
 
Причина: УЕП + КЕП. Незначні оновлення
Останнє редагування:

Howl

Да трам же тарарам!
Команда форуму
Реєстрація
06.11.11
Місто
Краматорський р-н
Телефон
POCO F5, LG V30S+ ThinQ
Если её использовать не будите, то есть резон её отозвать. Проверить состояние подписи где-то должно быть в АЦСК, который её выдал.

Где можно почитать, что означают эти номера ошибок?
Ну трусите поддержку портала или программного обеспечения, через которые всё это делали.

А какая подпись генерится по Mobile ID?
От Mobile ID операторы отказались, должна быть КЕП ибо SIM = смарт-карте — носитель защищён.
 

T-Rex

Заблокирован
Реєстрація
18.10.09
Місто
county Surrey
Если её использовать не будите, то есть резон её отозвать.
А как ее можно использовать, если после ввода пароля сервер сразу ругается, что подпись неправильна (ошибка (50))? Если я подпись отзову, то какая информация будет отображаться во время проверки подписанных этой подписью файлов до того, как я записал подпись на токен носитель? На данный момент все отображается, как раньше, а мне именно это и надо, а если отзову, то все может испортиться (?), а мне этого совсем не надо!
Проверить состояние подписи где-то должно быть в АЦСК, который её выдал.
Тут? Мне по "Реєстраційний номер облікової картки платника податків" выдает сертификаты новой подписи, хотя я не сравнивал их номер со старыми сертификатами (может номер не изменился? ХЗ), но начало срока действия этих сертификатов, указана дата и время записи моей подписи на токен-носитель. А вот, когда ввожу номер своей ID-карты, то сервер ничего не находит, пишет, что владелец такой-то ID-карты не получал сертификат. Так должно быть или нет? По ID-карте сервер находит только в том случае, если ID-карта используется, как токен-носитель для подписи или в любом случае? Я когда в марте 20 года получал подпись в налоговой, то у меня еще не было ID-карты и я в бумажной анкете указал номер папорта-книжки. А ID-карту я получил в феврале этого года в связи с потерей паспорта-книжки.
От Mobile ID операторы отказались,
А почему тогда эта опция на всех сайтах для подписи присутствует?
 

Howl

Да трам же тарарам!
Команда форуму
Реєстрація
06.11.11
Місто
Краматорський р-н
Телефон
POCO F5, LG V30S+ ThinQ
Если я подпись отзову, то какая информация будет отображаться во время проверки подписанных этой подписью файлов
Действительная. Отозванной подписью нельзя подписать новые файлы, а на подписанные ранее она не влияет ибо подпись на тот момент была действительной.

Мне по "Реєстраційний номер облікової картки платника податків" выдает сертификаты новой подписи
На указанной странице есть разные фильтры запросов для поиска.

...может номер не изменился?
Там должно выдать серийные номера подписей.
 

T-Rex

Заблокирован
Реєстрація
18.10.09
Місто
county Surrey
На указанной странице есть разные фильтры запросов для поиска.
Все, понял. Если искать через поле "Реєстраційний номер облікової картки платника податків" и фильтр "Чинний", то выдает новые сертификаты. Если выбрать фильтр "Скасований", выдает старые сертификаты - значит старая подпись отозвалась автоматом при получении новой?
А если искать по "УНЗР ІD картки", то при любом фильтре пишет "Користувач за УНЗР ІD картки ********-***** електронні довірчі послуги у КНЕДП не отримував. Або спробуйте обрати інший статус сертификатів".
Там должно выдать серийные номера подписей.
Так и есть:
1 - Призначення ключів: ЕЦП, Неспростовність
2 - Призначення ключів: Протоколи розподілу ключів

А зачем их два?
 

T-Rex

Заблокирован
Реєстрація
18.10.09
Місто
county Surrey
Почему-то не получается авторизироваться с этой страницы через ЕПЦ на браузерах ФФ и Хром. Через Оперу получается. До того, как приобрел токен-носитель, с любого браузера заходил через ЕЦП, когда ключ был на незащищенном носителе. Сейчас через токен-носитель выдает ошибку (19). Где искать проблему?
 

drmz

маниакально-депрессивный стэндап
Реєстрація
13.03.09
Місто
Гуляйполе
і чинність старого підпису відкликати.
acsk.privatbank.ua/revoke
acsk.privatbank.ua/revoke-page

срез для потомков
Відкликати сертифікат за допомогою SmartID (acsk.privatbank.ua/revoke)
Відкликати сертифікат за допомогою файлового сховища ключів (acsk.privatbank.ua/old-revoke)
 
Останнє редагування:

Alik iv

Из шипов выходят розы. الورود تخرج من الأشواك
Реєстрація
17.07.20
Місто
Полтаваская область Г Миргород.
Телефон
Не скажу.
Я извиняюсь. Все не читал. Можно ецп на телефон скачать? Хотел номер водафон зарегистрировать. Там так. Дия есть.
 

Вкладення

  • Screenshot_2022-09-09-12-44-37-410_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_2022-09-09-12-44-37-410_com.android.chrome.jpg
    180.4 КБ · Перегляди: 31

DEF

Реєстрація
22.03.09
Місто
Северодонецк
Телефон
Mi 11 Lite 5G NE+MiBand4
Здравствуйте форумчане! Замучался я уже, жуть! Нужно бабушке оформить пенсию на карту(сейчас на почте), приват при оформлении карты доки не принимает, посылает в отделение, сделал моно карту, от моно сделал Дію, включил подпись, теперь задача сделать КЭП. Вопрос - в каком банке можно сделать виртуальную карту онлайн, чтобы там же сделать онлайн КЭП.
* файловый КЭП требует приложение ПФУ при оформлении изменений в пенсионном деле!
 

Дюрі-бачі

ПТН ПНХ
Реєстрація
30.03.10
Місто
Ужгород
Телефон
OnePlus 6T
DEF, Згенерував віртуальну картку і КЕП в мобільному додатку Екобанк від Газбанку, скачав тут https://qca.ukrgasbank.com/uk/certificate/search
Post automatically merged:

Спробував - пенсійний фонд його не приймає (
 
Останнє редагування:
  • Sad
Реакції: DEF

Howl

Да трам же тарарам!
Команда форуму
Реєстрація
06.11.11
Місто
Краматорський р-н
Телефон
POCO F5, LG V30S+ ThinQ
DEF, на портале ПФУ можно же войти, используя "Дія.Підпис" (последняя вкладка при авторизации). Этот вариант не подходит?
 

Howl

Да трам же тарарам!
Команда форуму
Реєстрація
06.11.11
Місто
Краматорський р-н
Телефон
POCO F5, LG V30S+ ThinQ
приват при оформлении карты доки не принимает, посылает в отделение
Бабушка не является действующим клиентом ПриватБанка?

в каком банке можно сделать виртуальную карту онлайн, чтобы там же сделать онлайн КЭП.
Не все банки позволяют использовать КЭП вне своего приложения, т. е. создаются подписи только для внутреннего использования внутри своих банковских услуг.
Тут аналогов ПриватБанка нет, кроме "Дія.Підпис", который могут не везде принимать.

А ты точно не скачиваешь сертификат с открытым ключом? Насколько я понимаю, то закрытый ключ сертификата хранится или в облаке, или в мобильном приложении.
 

DEF

Реєстрація
22.03.09
Місто
Северодонецк
Телефон
Mi 11 Lite 5G NE+MiBand4

Себастьян Перейро

торговець чорним деревом
Реєстрація
09.08.09
Місто
Михайлівка
Телефон
Lenovo P2
Постанова № 749 КМУ визначила, що органи державної влади, місцевого самоврядування, державні установи зобов'язані використовувати КЕП виключно на захищених носіях. Комерційні ж підприємства можуть і надалі використовувати файлові ключі.


Під час війни не потрібно перевипускати КЕП – нові сертифікати відкритих ключів будуть сформовані автоматично. При цьому файл вашого особистого ключа не зміниться і буде діяти ще один рік.
 

Себастьян Перейро

торговець чорним деревом
Реєстрація
09.08.09
Місто
Михайлівка
Телефон
Lenovo P2
Як перевірити строк дії хмарного підпису від привата SmartID і як його оновити, якщо строк дії завершено ? Бо при підписанні податкової декларації прийшла квитанція 1 з описом помилки

Хоча до кабінету подлаткової та і до інших сервісів з цим хмарним підписом пускає
 

LiquidStrm

>/dev/null
Реєстрація
06.09.19
Місто
Banderstadt
Телефон
LG v60 5G
Себастьян Перейро, коли пише "серт відсутній в базі" швидше за все він був перевипущений, але податкова про це нічого не знає, бо для нової генерації треба щоразу подавати "повідомлення про реєстрацію ЕЦП" і після його 2ї квитанції усі наступні документи, що будуть підписані цим сертом,- прийматимуться.
 
Зверху