Нацбанк Украины

Stiv

Известный пользователь
Регистрация
16.10.13
Адрес
Хмельницький
Телефон
Samsung Galaxy A71
Система електронних платежів Національного банку (далі – СЕП) запрацювала в режимі 23/7 з 03 серпня 2020 року.

Перехід на розширений регламент роботи пройшов успішно. Відтепер система доступна для проведення міжбанківських платежів 23 години на добу 7 днів на тиждень. Учасники СЕП можуть здійснювати міжбанківський переказ коштів з 01:00 до 24:00. У роботі системи існує технологічна перерва впродовж однієї години під час переходу на новий банківський день – з 00:00 до 01:00. Нагадаємо, що до цього СЕП забезпечувала приймання міжбанківських платежів з 8:30 до 19:00 у робочі дні та не функціонувала в святкові та вихідні дні.

Виконання банками міжбанківського переказу коштів через СЕП у режимі 23/7 є добровільною опцією. Банки самостійно приймають рішення щодо часу початку та завершення роботи в СЕП на підставі власних потреб та потреб клієнтів.

Першими уночі 03 серпня цього року в системі здійснили платежі АТ "Альфа Банк", АТ "Перший інвестиційний банк", АТ "ІдеяБанк". На світанку до них приєдналися ще два банки – АТ КБ "ПриватБанк" та АТ "Ощадбанк". Загалом упродовж першої доби роботи за новим регламентом платежі в СЕП здійснювали всі 75 банків України та Державна казначейська служба України, з них чотири банки (АТ "Альфа Банк", АТ “ОТП БАНК”, АТ КБ "ПриватБанк", АБ "УКРГАЗБАНК") відправляли початкові платежі в СЕП до кінця доби.

Загалом протягом банківського дня 03 серпня 2020 року в системі було оброблено 1,6 млн платежів на загальну суму понад 119 млрд грн, зокрема:
  • у період із 01:00 до 08:30 – 286,04 тисяч платежів на суму 6,8 млрд грн;
  • у період із 08:30 до 19:00 (робочий час, визначений попереднім регламентом СЕП) – понад 1,303 млн платежів на суму 112 млрд грн;
  • у період із 19:00 до 00:00 – 13,87 тисяч платежів на суму 69 млн грн.

"Тепер клієнти банків матимуть майже цілодобовий доступ до фінансових послуг та зможуть проводити чутливі до часу платежі в зручному для них режимі. Це позитивно сприятиме розширенню фінансової інклюзії, впровадженню нових інноваційних інструментів безготівкового переказу коштів та зростанню частки безготівкових розрахунків", – зазначив директор Департаменту інформаційних технологій НБУ Володимир Нагорнюк.

Робота СЕП у режимі 23/7 стане першим етапом для переходу системи на цілодобовий режим роботи. Тепер Національний банк працюватиме, щоб реалізувати в СЕП "безшовний" режим роботи 24/7. Йдеться про те, що перехід від поточного до наступного банківського дня здійснюватиметься миттєво, без призупинення приймання платежів в СЕП під час переходу на новий день. Такий режим роботи СЕП планується реалізувати в межах робіт зі створення наступного покоління СЕП (СЕП-4) разом із переходом системи на міжнародний стандарт ISO 20022.

 

idea

Известный пользователь
Регистрация
05.07.18
Адрес
Бровари
Про універсал і ПУМБ не згадують...
 

webb

Активный пользователь
Регистрация
11.04.15
Адрес
Киев
Про універсал і ПУМБ не згадують...
Они входят в число подключившихся 75-ти банков
 
  • Like
Реакции: idea

idea

Известный пользователь
Регистрация
05.07.18
Адрес
Бровари
Привату, А-банку та Моно нормативка ж не заважає і зараз проводки робити в "не банківський день".
Ніхто там проводок не робить у неробочий час. Просто у цих банках у виписках замість проводок, успішні транзакції. У інших же банках ті самі операції висять у списку блокувань, якщо такий розділ є, до моменту списання.
 

plebis

why so serious?
Регистрация
26.10.07
Адрес
Киев
Телефон
Note 10+
Пока нацбанк потихоньку переходит под ручное управление, тут еще такая новость подъехала, теперь официально. Опять сучка Гонтарева подстроила вероятно, гадит и гадит, не хватило ей приват просто отжать
 

Stiv

Известный пользователь
Регистрация
16.10.13
Адрес
Хмельницький
Телефон
Samsung Galaxy A71
Пока нацбанк потихоньку переходит под ручное управление
НБУ ніколи не був незалежний і далі буде залежати від діючої влади. Тільки приходить нова влада, швидко змінюють керівництво НБУ.
 

plebis

why so serious?
Регистрация
26.10.07
Адрес
Киев
Телефон
Note 10+
Тільки приходить нова влада, швидко змінюють керівництво НБУ.
Все немножко сложнее. Есть такие штуки как законодательство (в том числе криминальное), обязательства перед международными партнерами
Простым ребятам, которые всех делают вместе, на это конечно насрать, я понимаю, но страдаю то от решений этих долбодятлов я.
 

Мимоходом

Дебил, но зато откровенный.. :)
Регистрация
24.06.17
Адрес
Киев
НБУ ніколи не був незалежний і далі буде залежати від діючої влади.
Не жили ніколи добре цивілізовано, то не треба й починати... :LOL: А усі рефорими проводимо та приймаємо закони - "для галочки" та бо "це вимога наших західних партнерів, просто так її не проводили б" ©Населення.
 
Последнее редактирование:

Дюрі-бачі

к.т.н.
Регистрация
30.03.10
Адрес
Ужгород
Телефон
OnePlus 6T
НБУ ніколи не був незалежний і далі буде залежати від діючої влади.
Не жили ніколи добре цивілізовано, то не треба й починати... :LOL: А усі рефорими проводимо та приймаємо закони - "для галочки" та "це вимога наших західних партнерів, просто так її не проводили б" ©Населення.
А коли реформа випаково починає давати плоди (у моїй сфері освіти і науки - НАЗЯВО) то включаємо задній.
 

idea

Известный пользователь
Регистрация
05.07.18
Адрес
Бровари
Ніхто там проводок не робить у неробочий час.
Тобто нарахування чи списання відсотків 1 травня чи 1січня у цих банках не відбувається?
Списання відбуваються у останній робочий день року. Нарахування, в основному теж. Ну, і все одно не забувайте, відображення у веб та реальна проводка чи списання це різні речі. Пам'ятаєте, як у Приваті о 19 з чимось приходить повідомлення про поповнення рахунку, а час операції там 14:30.
 

Мимоходом

Дебил, но зато откровенный.. :)
Регистрация
24.06.17
Адрес
Киев
Ніхто там проводок не робить у неробочий час.
Тобто нарахування чи списання відсотків 1 травня ... у цих банках не відбувається?
Списання відбуваються у останній робочий день року.
Ви в наших держорганах не працювали часом - на запити відповідаючи?
Бо там така професійна деформація - відповідати не на те питання яке поставили... :unsure:
 

den_lg

Активный пользователь
Регистрация
04.11.08
Адрес
Україна/Київ
Телефон
Huawei P10 (Київстар Онлайн 4G, Vodafone Family Plus)
Хорошо, а просто проводки по карте? Мои сегодняшние траты в Альфе проведуться в понедельник, хотя в рабочие дни проводка идет через день. Что будет будет мешать Альфе провести их в субботу, если она в это время будет делать проводки по СЭПу?
И, опять же пример из Альфы, - если у меня расчетная дата, скажем, 8 августа, то сейчас банк делает расчет 7-го в пятницу вечером, а проводит в понедельник, 10-го. Что, опять же, будет мешать теперь делать эту проводку уже в субботу, 8-го?
От работы СЕП 23/7 ничего не поменяется, операции в неоперационное время будут проводиться следующим опер.днем. ИМХО
 
  • Like
Реакции: idea

Мимоходом

Дебил, но зато откровенный.. :)
Регистрация
24.06.17
Адрес
Киев
операции в неоперационное время будут проводится следующим опер.днем
А тут вопрос интересный - операции то по счету, а не по карте. Деньги зачислены, доступны для использования (я надеюсь), но не проведены по расчетному счету - а где они тогда юридически и куда зачислены?
 

den_lg

Активный пользователь
Регистрация
04.11.08
Адрес
Україна/Київ
Телефон
Huawei P10 (Київстар Онлайн 4G, Vodafone Family Plus)
Они проведены, только в сб. 8.08 опер.днем 10.08. Поэтому ничего не изменится, как мне кажется
 

Мимоходом

Дебил, но зато откровенный.. :)
Регистрация
24.06.17
Адрес
Киев
Насколько я понимаю, при операциях по карте есть два показателя которые могут не совпадать - авторизационный остаток по карте и остаток по счету. Остаток по счету - это баланс всех проведенных операций на текущее время. Для простого рассчетного счета (без карты) показатель только один - остаток (баланс) по счету. Или я ошибаюсь?
 

Мимоходом

Дебил, но зато откровенный.. :)
Регистрация
24.06.17
Адрес
Киев
До Національного банку продовжують надходити звернення громадян стосовно "неправдивого" смс-інформування: коли банки надсилають клієнтам повідомлення про залишок на рахунку, от тільки цей залишок формується не лише з власних коштів, а ще й з кредитного ліміту. В результаті клієнти не розуміють, скільки фактично коштів залишилося на рахунку, відповідно можуть скористатися кредитними коштами, навіть не усвідомлюючи цього.
Уявімо ситуацію: в день виплати заробітної плати вам надходить смс-повідомлення, де зазначено, що на вашому рахунку 20 тис. грн. Ви очікували побачити меншу суму – близько 15 тис. грн – адже саме такою є ваша зарплата. Оскільки сума більша, ви думаєте, що отримали підвищення або додатковий бонус. І вирішуєте, наприклад, придбати новий смартфон, адже тепер суми на рахунку достатньо. Проте через деякий час на ваш вже новий телефон приходить ще одне повідомлення від банку про мінусовий баланс вашого рахунку.
Справа в тому, що перша сума відображалася з урахування грошей кредитного ліміту, який банк встановив напередодні нарахування вам зарплати. І ви скористалися кредитними коштами, навіть не усвідомлюючи цього. В результаті ви повинні погасити не лише суму кредитного ліміту, яку використали, але й комісію та відсотки за користування.
Що робить НБУ, аби захистити споживачів?
З 1 вересня 2020 року запрацюють вимоги регулятора до розкриття повної інформації про послуги в рекламі та на вебсайтах банків. Серед іншого банки будуть зобов’язані чітко інформувати клієнтів у смс-повідомленнях, інтернет-банкінгу, месенджері чи електронною поштою (залежно від того, який канал зв’язку обрав споживач) про суму коштів на поточному рахунку клієнта та окремо про розмір кредитного ліміту його картки.
Також банки будуть зобов’язані вчасно повідомляти своїх клієнтів про встановлення, збільшення чи зменшення кредитних лімітів шляхом смс-інформування або іншими каналами комунікацій, які обрав клієнт.
Ці та інші вимоги передбачені постановою Правління Національного банку України від 14 травня 2020 року № 62 "Про затвердження змін до Положення про інформаційне забезпечення банками клієнтів щодо банківських та інших фінансових послуг".
 

Tsa

Відсутній
Регистрация
30.10.08
Адрес
КИЇВ
Телефон
MI 8, Note 5, Droid X2
До Національного банку продовжують надходити звернення громадян стосовно "неправдивого" смс-інформування
З 1 вересня згідно 141 постанові НБУ всі банки мають шикуватись. І смс будуть коректні, і калькулятори по продуктах, і реклама, і зникне мілкий шрифт. Багато цікавого, а головне нарешті правильного.
 
Сверху