Не секрет, що співзасновник monobank Олег Гороховський
зробив публічну заяву про те, що є певна група шахраїв, які використовуючи торговельну марку monobank намагаються ввести в оману споживачів і незаконно отримати прибуток. Заразом пан Гороховський підкреслив, що є ряд компаній, які використовують слово «mono» і які не мають жодного відношення до мобільного банку.
Як патентний повіреній мені стало цікаво, а чи може взагалі йти мова про таксі, морозиво та піцу, коли є таке поняття як «міжнародна класифікація товарів і послуг»? Поясню читачеві: річ у тому, що коли у компанії є певна назва, її необхідно офіційно зареєструвати як торговельну марку, аби мати право повною мірою розпоряджатися цією назвою: використовувати її, забороняти використання та дозволяти використання за ліцензією або за франшизою. Без свідоцтва (яке до речі діє на певній території) на торговельну марку у власника компанії прав немає.
Цікавий факт для підприємців полягає в тому, що торговельна марка має бути зареєстрована відносно певного переліку товарів та/або послуг і охороняється вона відповідно до цього переліку. Цей перелік класифікований (трошки нагадує систему КВЕД) і налічує 45 класів: 34 класи товарів і 11 класів послуг і одні й ті ж самі назви можуть бути зареєстровані як ТМ у різних класах за різними власниками. Це означає, що от є модель машини VOGUE, є журнал VOGUE і є цигарки VOGUE. Усі вони існують на одному ринку і не заважають одне одному, тому що кожна компанія функціонує у своєму класі.