Звернення громадян і електронне підписання документа

Howl

Да трам же тарарам!
Команда форуму
Реєстрація
06.11.11
Місто
Краматорський р-н
Телефон
POCO F5, LG V30S+ ThinQ
ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН
Громадяни України мають право звернутися (в усній чи письмовій формі) до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями (пропозиціями) та скаргами, заявою або клопотанням.

Відповідно до частини шостої статті 5 Закону України «Про звернення громадян» письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку — електронне звернення* (е-звернення). Отже, електронне звернення є різновидом письмового звернення.

* 28 жовтня 2015 року набрали чинності зміни до Закону України «Про звернення громадян» від 02.07.2015 № 577-VIII щодо застосування електронного звернення.

Звернення (письмове й електронне) пишеться у довільній формі, але має відповідати зазначеним вимогам нижче.

Згідно з частиною сьомою статті 5 Закону України «Про звернення громадян» у зверненні громадянина має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина (поштова адреса), викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати**. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу (e-mail), на яку заявнику може бути надіслана відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного підпису*** (е-підпису) при надісланні е-звернення не вимагається.

З урахуванням викладеного, підпис громадянина в електронному зверненні може бути відсканованим, сфотографованим тощо. Звичайно опрацьовуються електронні звернення громадян, які підписані зі застосуванням е-підпису.

** Відповідно до визначення, наведеного в Юридичній енциклопедії, підпис визначається як «графічний начерк, який означає особу його виконавця і здійснюється нею з метою посвідчення документа чи підтвердження відомостей, що містяться у документі й свідчать про певне відношення до них того, хто розписується» (Юридична енциклопедія; В 6 т./Редкол.: Ю70 Ю. С. Шемшученко (голова редкол.) та ін. — К.: «Укр. енцикл.», 1998. ISBN 966-7492-00-1), а згідно з Великим тлумачним словником української мови підпис — це «прізвище або ініціали, що написані власноручно під текстом, малюнком, картиною і т. ін., як свідчення авторства чи потвердження чого-небудь» (7-е видання: Великий тлумачний словник української мови (з Дод., допов. на CD)/Уклад. і голов. Ред. В. Т. Бусел — К.: Ірпінь: ВТФ «Перун», 2009 – 1736 с.: іл. — ISBN 966-569-013-2).
*** 7 жовтня 2018 року набрав чинності Закон України «Про електронні довірчі послуги», що по-новому регулює питання використання електронного підпису в нашій державі, а також регламентує порядок здійснення електронної ідентифікації. Згідно якого замість електронного цифрового підпису (ЕЦП) вводиться поняття «удосконалений електронний підпис» (УЕП) і «удосконалена електронна печатка», «кваліфікований електронний підпис» (КЕП) і «кваліфікована електронна печатка». Важливо, що з набуттям чинності нового закону ЕЦП залишаються чинними, але не більше двох років з цієї дати.
УЕП має середній рівень довіри до електронної ідентифікації (е-ідентифікації), а КЕП — високий рівень довіри. Деталі в
роз'ясненні законодавства у сфері ЕДП.
Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, — невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну.
Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

ЕЛЕКТРОННЕ ПІДПИСАННЯ ДОКУМЕНТА
Питання використання е-підпис у нашій державі зі 7 жовтня 2018 року регулюється Законом України «Про електронні довірчі послуги», він також регламентує порядок здійснення електронної ідентифікації.

Освітній серіал про е-підпис на порталі «Дія | Цифрова освіта»: osvita.diia.gov.ua/courses/digital-signature

Отримати електронні довірчі послуги фізична чи юридична особа може в одному з акредитованих центрів сертифікації ключів (АЦСК). Інформацію про них можна отримати з Електронного реєстру чинних, блокованих та скасованих сертифікатів відкритих ключів.

ВИДИ Е-ПІДПИСІВ
КЕП (кваліфікований електронний підпис) є різновидом УЕП (удосконалений електронний підпис), що забезпечує найвищий рівень захисту і відповідно довіри до е-ідентифікації. Відрізняє один різновид е-підпису від іншого:
  • вид носія, на якому зберігається особистий ключ е-підпису;
  • вид сертифіката.
Особистий ключ КЕП може зберігатися лише у файловому носії, що забезпечує захист від доступу до особистого ключа сторонніх осіб та унеможливлює його копіювання за допомогою спеціального програмного забезпечення (засіб КЕП).
Деталі в роз’ясненні законодавства у сфері ЕДП.

ДЕ Й ЯК ОТРИМАТИ Е-ПІДПИС
Про підписання документів на порталі «Дія» (з Telegram-каналу «Дія»):
  • перейти на сторінку sign.diia.gov.ua;
  • завантажити файл-ключ е-підпису — система автоматично перевіряє ваш електронний підпис і стан сертифікату за інформацією від АЦСК, що й дозволяє вас ідентифікувати;
  • обрати файл, який необхідно підписати (файл залишиться на пристрої та не буде нікуди переданий в процесі підписання);
  • перевірити інформацію і погодитися з нею;
  • отримати підписаний файл *.p7s, який містить у собі сам файл і відкритий ключ підпису — цей файл потрібно надати в електронному зверненні (не забудьте повідомити якими засобами ви підписали файл).
Інші служби електронного підписання можуть формувати файл *.p7s або *.sig, в яких міститься інформація тільки про відкритий ключ підпису й інформацію про підписаний файл.

Здійснити перевірку цілісності даних і отримати підтвердження кваліфікованого електронного підпису особи на порталі «Дія»:
  • перейти на сторінку sign.diia.gov.ua/verify;
  • завантажити підписаний файл *.p7s;
  • система повідомить стан підпису, запропонує зберегти файл, який надавався на підпис, і надасть інформацію про накладені електронні підписи.
Как подписать документ онлайн или считать электронную подпись в «Дія» — инструкция (зі скріншотами).
— — —
Перелік служб для підписання і перевірки:
 
Причина: УЕП + КЕП. Незначні оновлення
Останнє редагування:

Howl

Да трам же тарарам!
Команда форуму
Реєстрація
06.11.11
Місто
Краматорський р-н
Телефон
POCO F5, LG V30S+ ThinQ
idea, это КЭП, но они хранятся на незащищённом носителе, что и указано в сертификате.
 
  • Like
Реакції: idea

knedlyk

Заблокирован
Реєстрація
29.03.18
Місто
🟦🟨
Телефон
Піксель
knedlyk, прочитай внимательно моё сообщение. Есть бесконтактные карты, которые используют разные технологии. И, если ридер её не поддерживает, то эту карту он никак не увидит.

Выше был пример, что карты на технологии Mifare не все телефоны с NFC поддерживают.
На какой технологии сделана ID-карта без понятия.
Прочитав й повторно спитаю, до чого тут москалі?

Сконтактуйте з ДМСУ телефоном чи зайдіть до найближчого ЦНАПу - ви там отримаєте набагато більше корисних відповідей, ніж тут на форумі або від виробників пристроїв (вендорів).
 

Howl

Да трам же тарарам!
Команда форуму
Реєстрація
06.11.11
Місто
Краматорський р-н
Телефон
POCO F5, LG V30S+ ThinQ
Прочитав й повторно спитаю, до чого тут москалі?
Транспортную карту "Тройка" можно пополнить удалённо и имея специальную программу на телефоне можно через NFC записать это пополнение на неё. Из нюансов оказалось то, что не все чипы NFC поддерживают карты стандарта Mifare.

Аналогично может быть и с ID-картой. Необходим ридер, который поддерживает работу со стандартом бесконтактной карты. Вот, например, ридер:
работает с бесконтактными картами в стандартах ISO 14443, Mifare, PC/SC, CCID, EMV2000 level 1, CE, FCC RoHS. Подходит как для считывания информации, так и для записи информации на бесконтактные смарт-карты. Рабочая частота — 13,56 МГц. Детали здесь.
 

knedlyk

Заблокирован
Реєстрація
29.03.18
Місто
🟦🟨
Телефон
Піксель
Прочитав й повторно спитаю, до чого тут москалі?
Транспортную карту "Тройка" можно пополнить удалённо и имея специальную программу на телефоне можно через NFC записать это пополнение на неё. Из нюансов оказалось то, что не все чипы NFC поддерживают карты стандарта Mifare.

Аналогично может быть и с ID-картой. Необходим ридер, который поддерживает работу со стандартом бесконтактной карты. Вот, например, ридер:
работает с бесконтактными картами в стандартах ISO 14443, Mifare, PC/SC, CCID, EMV2000 level 1, CE, FCC RoHS. Подходит как для считывания информации, так и для записи информации на бесконтактные смарт-карты. Рабочая частота — 13,56 МГц. Детали здесь.
Краще вже Ванґу покликати
 
Реєстрація
18.10.09
Місто
county Surrey
@T-Rex, то нащо вам токени, якщо у вас уже є підписи на флешках, чи це ще не кепи?
Ви неуважно читаєте. Я вже вище писав, що б все було по дорослому - при перевірці файлу вказувалося, що носій захищений.
Post automatically merged:

работает с бесконтактными картами в стандартах ISO 14443, Mifare, PC/SC, CCID, EMV2000 level 1, CE, FCC RoHS. Подходит как для считывания информации, так и для записи информации на бесконтактные смарт-карты. Рабочая частота — 13,56 МГц. Детали здесь.
Он стоит дорого. Может, есть аналоги этого ридера, которые стоят дешевле?
 
Останнє редагування:

knedlyk

Заблокирован
Реєстрація
29.03.18
Місто
🟦🟨
Телефон
Піксель
@T-Rex, то нащо вам токени, якщо у вас уже є підписи на флешках, чи це ще не кепи?
Ви неуважно читаєте. Я вже вище писав, що б все було по дорослому - при перевірці файлу вказувалося, що носій захищений.
Post automatically merged:

работает с бесконтактными картами в стандартах ISO 14443, Mifare, PC/SC, CCID, EMV2000 level 1, CE, FCC RoHS. Подходит как для считывания информации, так и для записи информации на бесконтактные смарт-карты. Рабочая частота — 13,56 МГц. Детали здесь.
Он стоит дорого. Может, есть аналоги этого ридера, которые стоят дешевле?
Стривайте, зараз анонсують, що ви зможете підписувати документи за допомогою Дія.Підпис. Не розумію, для чого вам потрібний рідер.
 

Howl

Да трам же тарарам!
Команда форуму
Реєстрація
06.11.11
Місто
Краматорський р-н
Телефон
POCO F5, LG V30S+ ThinQ
Реєстрація
18.10.09
Місто
county Surrey
Стривайте, зараз анонсують, що ви зможете підписувати документи за допомогою Дія.Підпис. Не розумію, для чого вам потрібний рідер.
Ставити на смартфон "ДІЯ" не хочу. Мені треба підписувати документи на компі, а не на смартфоні.
 

Howl

Да трам же тарарам!
Команда форуму
Реєстрація
06.11.11
Місто
Краматорський р-н
Телефон
POCO F5, LG V30S+ ThinQ
T-Rex, ну так через Дія.Підпис і зазначений вище сайт документи підписуються на комп'ютері.

Через тот ресурс можна підписати й Smart ID від ПриватБанку.

Smart ID поставляется на защищённом носителе — через облачное хранилище:
"Тип носія особистого ключа
Захищений (ЗНКІ криптомодуль ІІТ Гряда-301)".
Дія.Підпис тоже должен идти на защищённом носителе.

Я думаю над таким вариантом: Купить контактный Карт-рідер КР-371М стоимостью 342 грн и две смарт-карты CryprtoCad-337 по 210 грн.
Ну государство отдаёт предпочтение этим устройствам.

Для домашнего использования либо текущий сертификат, либо SmartID/Дія.Підпис. Лучше и дешевле не придумаешь. SmartID пользоваться куда легче )
 

knedlyk

Заблокирован
Реєстрація
29.03.18
Місто
🟦🟨
Телефон
Піксель
Стривайте, зараз анонсують, що ви зможете підписувати документи за допомогою Дія.Підпис. Не розумію, для чого вам потрібний рідер.
Ставити на смартфон "ДІЯ" не хочу. Мені треба підписувати документи на компі, а не на смартфоні.
Дія доступна через веб.
 
Реєстрація
18.10.09
Місто
county Surrey
Мы не дружим с ПриматБанком (
на защищённом носителе — через облачное хранилище:
Это как?
SmartID пользоваться куда легче )
Как его получить без ПриматБанка и установки "ДІЯ" на смартфон?
Ну государство отдаёт предпочтение этим устройствам.
На каком месте в мире по коррупции наше государство?
Post automatically merged:

Дія доступна через веб.
На "защищённом носителе — через облачное хранилище"?
 

Howl

Да трам же тарарам!
Команда форуму
Реєстрація
06.11.11
Місто
Краматорський р-н
Телефон
POCO F5, LG V30S+ ThinQ
Как его получить без ПриматБанка и установки "ДІЯ" на смартфон?
Никак. SmartID доступен только клиентам ПриватБанка.

На каком месте в мире по коррупции наше государство?
Вы учитывайте, что для каждого токена требуются драйвера для устройства, в которое оно вставляется. Если ПО кривое, то естественно это отразится на Вашем взаимодействии с токеном. Ну и токены должны отвечать требованиям защиты данных, иначе смысла в нём тогда нет. :)
 
Реєстрація
18.10.09
Місто
county Surrey
Вы учитывайте, что для каждого токена требуются драйвера для устройства, в которое оно вставляется. Если ПО кривое, то естественно это отразится на Вашем взаимодействии с токеном. Ну и токены должны отвечать требованиям защиты данных, иначе смысла в нём тогда нет.
Заказал контактный ридер и две смарт-карты производителя "Автор". У них на сайте полно разного ПО.
7 октября должен курьер привезти, так как ридеры сейчас есть, а карт нет. Если куплю, то отпишусь тут. Не будет работать, то верну обратно. 14 дней для возврата у меня есть, достаточно, что бы все проверить.
 
Реєстрація
18.10.09
Місто
county Surrey
7 октября должен курьер привезти
Позвонили, сказали, что смогут доставить мой заказ только 9 октября. С картами проблема.
PS. Выставляют на сайт товар, которого реально у них нет и нет даже в продаже у производителя. Например, вот этой смарт-карты нет еще в продаже на опте у производителя, а у них на сайте, она уже продается за 550 гривен. Отличие данной карты от остальных, что в ней есть NFC. У всех остальных смарт-карт "АВТОР" не поддерживается NFC - так мне сказали в поддержке производителя.
 
Реєстрація
18.10.09
Місто
county Surrey
Доставил мне сегодня курьер Карт-рідер КР-371М и две карты "АВТОР" CryprtoCad-337.
Ридер, когда подключаешь, то в диспетчере устройств определяется, как "устройство чтения смарт-карт". Когда вставляешь в него смарт-карту, появляется дополнительно "Смарт-карты". На одну карту записал по этой инструкции подпись жены, теперь подписанный файл во время проверки выдает все, как надо - тип носителя личного ключа "защищенный", и тип подписи "Квалифицированный". Выходит, раньше все-таки подпись была не "квалифицированная", а "усовершенствованная". А вот мне почему-то не повезло. Не могу записать подпись. Ввожу пин карты и выдает ошибку "34". Наверно бракованная карта. Завтра буду звонить - требовать замены. Вообще, это почти всегда так, если что-то покупаешь в инет-магазинах больше одной штуки одинакового товара, то обязательно одну штуку пришлют/привезут не такую, как заказывал или бракованную. О результате замены отпишусь.
 

Вкладення

  • ридер-карт.png
    ридер-карт.png
    9.7 КБ · Перегляди: 11
  • проверка.png
    проверка.png
    40.2 КБ · Перегляди: 11
  • Wow
Реакції: idea
Реєстрація
18.10.09
Місто
county Surrey
Проблема решилась - записал свою подпись на вторую смарт-карту. Наверно сервер вчера сбоил, поэтому выдавало ошибку? Или комп надо было перезагрузить? ХЗ. Сегодня решил на всякий случай еще раз попробовать и все пошло с первого тыка. Значит проблема была не в карте. Я очень рад, что теперь не придется ехать в сервис-центр менять смарт-карту, хотя, посмотрим, как дальше будет себя вести эта смарт-карта.
 
  • Like
Реакції: idea

Howl

Да трам же тарарам!
Команда форуму
Реєстрація
06.11.11
Місто
Краматорський р-н
Телефон
POCO F5, LG V30S+ ThinQ
На одну карту записал по этой инструкции подпись жены...
А старые подписи отозвал же? :)

Выходит, раньше все-таки подпись была не "квалифицированная", а "усовершенствованная".
Відрізняє один різновид е-підпису від іншого (УЕП і КЕП):
  • вид носія, на якому зберігається особистий ключ е-підпису;
  • вид сертифіката.
Детали здесь.

К примеру Приват24 позволяет сгенерировать:
  • в java-контейнере цифровую подпись с сертификатом КЕП, но из-за способа носителя она будет пониматься как УЕП;
  • облачную подпись -- полноценный КЕП.
УЕП имеет "середній рівень довіри до е-ідентифікації" и для большинства действий его достаточно. КЕП -- "високий рівень довіри до е-ідентифікації" и используется уже при более серьёзных действий.
 
Реєстрація
18.10.09
Місто
county Surrey
А старые подписи отозвал же? :)
А надо было? После генерации новой подписи, я попробовал подписать документ старой подписью, но после ввода пароля, выдает ошибку (50). Я так понял, что она уже автоматом отозвалась? Кстати, вчера, когда я пытался записать подпись на смарт-карту, мне выдавало ошибку (34). Где можно почитать, что означают эти номера ошибок?
К примеру Приват24 позволяет сгенерировать:
  • в java-контейнере цифровую подпись с сертификатом КЕП, но из-за способа носителя она будет пониматься как УЕП;
  • облачную подпись -- полноценный КЕП.
А какая подпись генерится по Mobile ID?
 
Зверху