На Ваше звернення від * надіслане до
Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах
електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг
поштового зв’язку (далі – НКЕК), повідомляємо.
Відповідно до частини третьої статті 104 Закону України
«Про електронні комунікації» (далі – Закон) умовами надання та отримання
електронних комунікаційних послуг кінцевому користувачу є укладення
договору про надання електронних комунікаційних послуг відповідно до
правил надання та отримання електронних комунікаційних послуг та інших
актів законодавства; оплата замовленої кінцевим користувачем електронної
комунікаційної послуги, якщо інше не передбачено цим Законом або договором
про надання електронних комунікаційних послуг.
Відповідно до пунктів 5, 6 статті 107 Закону кінцеві користувачі послуг під
час замовлення та/або отримання електронних комунікаційних послуг мають
право на: вільний вибір виду та кількості електронних комунікаційних послуг,
які пропонуються постачальниками електронних комунікаційних послуг, у
тому числі на отримання за наявності технічної можливості окремої
електронної комунікаційної послуги (не в складі пакета послуг); безоплатне
отримання від постачальника електронних комунікаційних послуг вичерпної
інформації щодо змісту, якості, вартості та порядку надання електронних
комунікаційних послуг.
Пунктом 16 частини першої статті 107 Закону встановлено, зокрема, що
електронні комунікаційні послуги, що надаються знеособлено (анонімно),
розшифруванню не підлягають.
Для розгляду Вашого звернення до постачальника електронних
комунікаційних послуг ПрАТ «Київстар» (далі – постачальник) було
направлено відповідний запит.
Постачальник повідомив, що послуги мобільного зв’язку за номером
телефону * надаються знеособлено (анонімно), без
оформлення письмового договору. Водночас, у зв’язку з Вашим зверненням,
фахівцями постачальника було проведено відповідну перевірку, в результаті
якої встановлено, що послуги за вищезазначеним номером телефону у період
з * по * надавались в об’ємі, що визначений умовами
обслуговування цього номера, нарахування проводились відповідно до
замовлених/отриманих послуг за встановленими тарифами.
Постачальник повідомив, що кожен хто виявив бажання стати абонентом
електронних комунікаційних послуг мережі постачальника, або той, хто ним
вже став завжди може отримати всебічну інформацію стосовно електронних
комунікаційних послуг постачальника на вебсайті kyivstar у
найближчому магазині «Київстар» або зателефонувавши за номером центру
телефонного обслуговування 0800300466. Ознайомитись з інформацією щодо
умов та вартості тарифного плану, за умовами якого обслуговується вказаний
вище номер, абонент має можливість на вебсайті постачальника. При цьому на
офіційному вебсайті абонент може отримати відповіді на поставлені запитанні
у чат-спілкуванні з експертом постачальника за посиланням: kyivstar
Постачальник зазначив, що активуючи стартовий пакет послуг, що надаються
знеособлено, абонент погоджується з умовами обслуговування, які
запропоновані постачальником. Також, кожен громадянин має можливість
звернутись до ПрАТ «Київстар» з будь-якими запитаннями особисто,
надіславши лист на електрону адресу для звернень абонентів:
[email protected]
або поштою за адресою: 03113, м. Київ, вул. Дегтярівська, 53. Крім того, вже у
самому процесі користування електронними комунікаційними послугами
абоненти мають можливість контролювати свої витрати за допомогою
відповідних системних команд чи у системі самообслуговування «Мій
Київстар». Отримати інформацію про поточний тарифний план можна у такий
спосіб: за запитом *100*01*2#; у системі «Мій Київстар»; за номером 466*66 та
кнопка виклику.
Додатково постачальник повідомив, що технічні особливості білінгової
системи дозволяють абонентам передплаченого зв’язку уникати заборгованості
завдяки виділенню (резервуванню) грошових коштів чи бонусів для отримання
платних послуг на початку інтернет-сесії. Зарезервовані кошти відображаються
на рахунку, але скористатись ними абонент не може. Резервування коштів або
мегабайтів встановлюється на кожну сесію окремо, на основному або
бонусному рахунку, таким чином: по 40 Мб із наданого обсягу в рамках
інтернет-пакета за умовами тарифного плану чи підключеної послуги
(для тарифів Київстар Датчик – 1 Мб); за відсутності такого обсягу –
резервуються кошти в розмірі вартості інтернет-пакета згідно з умовами
тарифного плану чи підключеної послуги. Після завершення інтернет-сесії
відбувається тарифікація використаного фактичного обсягу мегабайтів. Якщо
наданий обсяг інтернет-пакета: не вичерпано – зарезервовані кошти знову
будуть доступними для використання; вичерпано – зарезервовані кошти будуть
зняті. Якщо інтернет-сесію було завершено, але резервація коштів залишилася,
для її припинення необхідно перезавантажити телефон. Постачальник також
зазначив, що деякі мобільні пристрої (смартфони, планшети, тощо) можуть
самостійно оновлювати встановлене програмне забезпечення та ігри, а також
здійснювати платний обмін даними або відправляти SMS на платні номери
(детальна інформація за посиланням kyivstar).
Слід зазначити, що відповідно до пункту 13 частини першої статті 107
Закону кінцеві користувачі послуг під час замовлення та/або отримання
електронних комунікаційних послуг мають право на оскарження
неправомірних дій постачальників електронних комунікаційних послуг шляхом
звернення до суду або уповноважених державних органів.