Боюся, що реальними наслідками боротьби Банкової та «Слуги народу» з недоречними витратами з місцевими бюджетами під час війни стане ще більше погіршення стану матзабезпечення ЗСУ.
Про що мова?
Стадіони за 100 мільйонів - це звичайно злочинний ідіотизм. Але треба сказати, що подібна ситуація існує далеко не всюди.
Як зараз виглядають стосунки місцевою влади з військовими? Це дуже цікава тема.
Справа в тім, що ППД бригад та батальйонів розсташоване в різних тилових населених пунктах. Причому бригада по ППД та місцями фінансової реєстрації може інколи бути «розкидана» по всій області.
Бригада сплачує податки з заробітних плат військовослужбовців. 60% ПДФО з доходів війська йде в місцеві бюджети. Зараз це найбільша стаття доходів місцевих бюджетів.
Неписаним правилом хорошого тону на місцях зараз є повернення рішеннями місцевої сесії 40-50% від отриманого ПДФО назад на рахунки бригади. Ці кошти дозволяють бригадам існувати в якості самостійних економічних суб‘єктів та направляти фінанси на закупівлі, які потрібні саме бригаді в цей самий час. Реально, в нас є бригади, які купують за власний кошт навіть бронетехніку, не кажучи вже про безпілотники, радейкі, тощо!
Зараз це функціонує як понятійна система. Функціонування якої залежить від притомності місцевої влади та здібностей комбрига.
Як я розумію, «Слуги» хочуть внести закон про вилучення ПДФО бригад з місцевих бюджетів в центральний. Щоби вони потонули в загальному фонді бюджету, чи в бюджеті МО та були витрачені на умовні «яйця по 17»!
Для того, щоби посилити фінансову спроможність війська цю систему потрібно легалізувати, а не ліквідовувати. Ухваливши закон про те, що 50% з ПДФО за місцем ППД повертається у бригаду. Хай бригади на місцях контролюють ці фінанси. Та витрачають їх на власні оперативні потреби без надлишкової бюрократії теруправлінь та родів військ! Можна ввести критерії витрат, щоби зменшити зловживання на місцях з обох боків!
Але знищувати систему, яка працює в житті та доводить свою спроможність - це антидержавний підхід! (с) Сергій Висоцький