Пост швидше в тему корупція
КП Київпастранс провів розкриття пропозицій по тендеру на 50 млн. євро, який проводиться вже втретє. На ньому місто, із залученням кредитних коштів Європейського Інвестиційного Банку (ЄІБ), планує придбати велику кількість 12-и та 18-метрових тролейбусів, які мають стати головною ознакою міста...
autoconsulting.ua
Як повідомили у КП "Київпастранс" на розкритті тендерних пропозицій, надійшла тільки одна пропозиція від турецького виробника Bozankaya Otomotiv, який пропонує за 49 997 078 евро поставити до Києва 69 одиниць 12-метрових тролейбусів, та 2 одиниці 18-метрових тролейбусів.
Цікаво, що у порівнянні з попередньою пропозицію цього ж виробника, яку вони подавали у 2023 році, коли був присутній ще один конкурент - Skoda Electric, за подібні кошти турецький виробник пропонував поставити 71 тролейбус 11,9 м завдовжки та три 18,5 м завдовжки. Тобто,
КП "Київпастранс" вже "натендерив" для киян -2 тролейбуси довжиною 12 м і -1 тролейбус 18,5 м. Але цікавий і ще один нюанс. Виявляється, що банківську гарантію турецькому виробнику Bozankaya, яку оприлюднили на розкритті тендерних пропозицій, надав...український ПАТ "Укргазбанк" і зробив це 1.08.2024 р. Ось чому строк подачи пропозицій за цим тендером подовжували на тиждень, а не зробили це 31.07.2024 р.
КП "Київпастранс" так чутливо реагує на листи одного з учасників і вже третій раз не чує звернень від українських виробників. Тут одразу виникають ще й інші запитання:
Чому український державний банк так легко дає банківську гарантію іноземному виробникові, а не українським виробникам тролейбусів? Наші заводи через складні умови цього тендеру навіть не змогли прийняти в ньому участь! Про це AUTO-Consulting вже
розповідав раніше.
Де в цьому тендері і в цих діях реалізація програми президента "Зроблено в Україна"? Чи відповість хтось за прямі збитки, які ми вже наочно бачимо від тендера до тендеру, навіть у зменшенні кількості запропонованих тролейбусів одним і тим же виробником?
І це ми ще не бачили ту кількість тролейбусів, які б отримав Київ від українських виробників, якби хтось не прописав умови тендеру так, щоб їх залишити "за бортом". Але AUTO-Consulting може порахувати це на прикладі іншого тендеру, який нещодавно відбувся у Хмельницькому. Там, за 16,5 млн евро
"Чернігівський автозавод" поставить 44 тролейбуси довжиною 12 м. Тобто,
якби до київського тендеру допустили цього виробника, Київ отримав би ....133 тролейбусів, а не 69+2. А якби у тендері прийняли участь ще й луцький завод і львівський "Електрон", та броварський PTS - тролейбусів було б ще більше через конкуренцію.
Але чомусь тендерні умови були такими, щоб жоден український виробник на цей тендер навіть не міг подати власну пропозицію. І це вже відбувається втретє. То може це не випадковість?