Звернення громадян і електронне підписання документа

Howl

Да трам же тарарам!
Команда форуму
Реєстрація
06.11.11
Місто
Краматорський р-н
Телефон
POCO F5, LG V30S+ ThinQ
ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН
Громадяни України мають право звернутися (в усній чи письмовій формі) до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями (пропозиціями) та скаргами, заявою або клопотанням.

Відповідно до частини шостої статті 5 Закону України «Про звернення громадян» письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку — електронне звернення* (е-звернення). Отже, електронне звернення є різновидом письмового звернення.

* 28 жовтня 2015 року набрали чинності зміни до Закону України «Про звернення громадян» від 02.07.2015 № 577-VIII щодо застосування електронного звернення.

Звернення (письмове й електронне) пишеться у довільній формі, але має відповідати зазначеним вимогам нижче.

Згідно з частиною сьомою статті 5 Закону України «Про звернення громадян» у зверненні громадянина має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина (поштова адреса), викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати**. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу (e-mail), на яку заявнику може бути надіслана відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного підпису*** (е-підпису) при надісланні е-звернення не вимагається.

З урахуванням викладеного, підпис громадянина в електронному зверненні може бути відсканованим, сфотографованим тощо. Звичайно опрацьовуються електронні звернення громадян, які підписані зі застосуванням е-підпису.

** Відповідно до визначення, наведеного в Юридичній енциклопедії, підпис визначається як «графічний начерк, який означає особу його виконавця і здійснюється нею з метою посвідчення документа чи підтвердження відомостей, що містяться у документі й свідчать про певне відношення до них того, хто розписується» (Юридична енциклопедія; В 6 т./Редкол.: Ю70 Ю. С. Шемшученко (голова редкол.) та ін. — К.: «Укр. енцикл.», 1998. ISBN 966-7492-00-1), а згідно з Великим тлумачним словником української мови підпис — це «прізвище або ініціали, що написані власноручно під текстом, малюнком, картиною і т. ін., як свідчення авторства чи потвердження чого-небудь» (7-е видання: Великий тлумачний словник української мови (з Дод., допов. на CD)/Уклад. і голов. Ред. В. Т. Бусел — К.: Ірпінь: ВТФ «Перун», 2009 – 1736 с.: іл. — ISBN 966-569-013-2).
*** 7 жовтня 2018 року набрав чинності Закон України «Про електронні довірчі послуги», що по-новому регулює питання використання електронного підпису в нашій державі, а також регламентує порядок здійснення електронної ідентифікації. Згідно якого замість електронного цифрового підпису (ЕЦП) вводиться поняття «удосконалений електронний підпис» (УЕП) і «удосконалена електронна печатка», «кваліфікований електронний підпис» (КЕП) і «кваліфікована електронна печатка». Важливо, що з набуттям чинності нового закону ЕЦП залишаються чинними, але не більше двох років з цієї дати.
УЕП має середній рівень довіри до електронної ідентифікації (е-ідентифікації), а КЕП — високий рівень довіри. Деталі в
роз'ясненні законодавства у сфері ЕДП.
Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, — невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну.
Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

ЕЛЕКТРОННЕ ПІДПИСАННЯ ДОКУМЕНТА
Питання використання е-підпис у нашій державі зі 7 жовтня 2018 року регулюється Законом України «Про електронні довірчі послуги», він також регламентує порядок здійснення електронної ідентифікації.

Освітній серіал про е-підпис на порталі «Дія | Цифрова освіта»: osvita.diia.gov.ua/courses/digital-signature

Отримати електронні довірчі послуги фізична чи юридична особа може в одному з акредитованих центрів сертифікації ключів (АЦСК). Інформацію про них можна отримати з Електронного реєстру чинних, блокованих та скасованих сертифікатів відкритих ключів.

ВИДИ Е-ПІДПИСІВ
КЕП (кваліфікований електронний підпис) є різновидом УЕП (удосконалений електронний підпис), що забезпечує найвищий рівень захисту і відповідно довіри до е-ідентифікації. Відрізняє один різновид е-підпису від іншого:
  • вид носія, на якому зберігається особистий ключ е-підпису;
  • вид сертифіката.
Особистий ключ КЕП може зберігатися лише у файловому носії, що забезпечує захист від доступу до особистого ключа сторонніх осіб та унеможливлює його копіювання за допомогою спеціального програмного забезпечення (засіб КЕП).
Деталі в роз’ясненні законодавства у сфері ЕДП.

ДЕ Й ЯК ОТРИМАТИ Е-ПІДПИС
Про підписання документів на порталі «Дія» (з Telegram-каналу «Дія»):
  • перейти на сторінку sign.diia.gov.ua;
  • завантажити файл-ключ е-підпису — система автоматично перевіряє ваш електронний підпис і стан сертифікату за інформацією від АЦСК, що й дозволяє вас ідентифікувати;
  • обрати файл, який необхідно підписати (файл залишиться на пристрої та не буде нікуди переданий в процесі підписання);
  • перевірити інформацію і погодитися з нею;
  • отримати підписаний файл *.p7s, який містить у собі сам файл і відкритий ключ підпису — цей файл потрібно надати в електронному зверненні (не забудьте повідомити якими засобами ви підписали файл).
Інші служби електронного підписання можуть формувати файл *.p7s або *.sig, в яких міститься інформація тільки про відкритий ключ підпису й інформацію про підписаний файл.

Здійснити перевірку цілісності даних і отримати підтвердження кваліфікованого електронного підпису особи на порталі «Дія»:
  • перейти на сторінку sign.diia.gov.ua/verify;
  • завантажити підписаний файл *.p7s;
  • система повідомить стан підпису, запропонує зберегти файл, який надавався на підпис, і надасть інформацію про накладені електронні підписи.
Как подписать документ онлайн или считать электронную подпись в «Дія» — инструкция (зі скріншотами).
— — —
Перелік служб для підписання і перевірки:
 
Причина: УЕП + КЕП. Незначні оновлення
Останнє редагування:

Себастьян Перейро

торговець чорним деревом
Реєстрація
09.08.09
Місто
Михайлівка
Телефон
Lenovo P2
P22, якщо б наявний підпис був чинний, то все одно через Приват24 можна було б випустити новий підпис і чинність старого підпису відкликати.

А ось зі хмарним підписом, він же Smart ID, можна пароль відновити (бачив посилання "Забули пароль").
К сожелению хмарний еще не во всех сервисах работает {приватовский так точно}
 

drmz

маниакально-депрессивный стэндап
Реєстрація
13.03.09
Місто
Гуляйполе
У привата лимитированный размер файла 10метров, во всяком случае в ЧАВО так, а как подписывать мультимедиафайлы? 500 метров и более.
 

Себастьян Перейро

торговець чорним деревом
Реєстрація
09.08.09
Місто
Михайлівка
Телефон
Lenovo P2
  • Like
Реакції: drmz

drmz

маниакально-депрессивный стэндап
Реєстрація
13.03.09
Місто
Гуляйполе
Что надо качать с сайта Дії, чтоб локально, без инета, можно было подписывать приватовским ключом?

Програмне забезпечення
Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг "ДІЯ" надає у користування споживачам послуг Центру надійний засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки Програмний комплекс користувача центру сертифікації ключів «ІІТ Користувач ЦСК». Програмний комплекс має експертний висновок Держспецзв’язку, який підтверджує його відповідність вимогам нормативних актів України у сфері криптографічного захисту інформації.

КОРИСТУВАЧ ЦЕНТРУ СЕРТИФІКАЦІЇ КЛЮЧІВ
Завантажити програмне забезпечення ПК "ІІТ Користувач ЦСК-1" Версія 1.3.1.50 (ОС Microsoft Windows)
Настанова оператора ПК "ІІТ Користувач ЦСК-1" (ОС Apple MAC OS X)
Настанова оператора ПК "ІІТ Користувач ЦСК-1" (ОС Google Android)
Завантажити програмне забезпечення ПК "ІІТ Користувач ЦСК-1" Версія 1.3.1 (11) (ОС Apple MAC OS X)
Завантажити програмне забезпечення ПК "ІІТ Користувач ЦСК-1" (ОС Google Android)

ЕЛЕКТРОННИЙ КЛЮЧ "КРИСТАЛ-1"
Завантажити інсталяційний архів Електронний ключ "Кристал-1" (ОС Linux)
Настанова з експлуатації Електронний ключ "Кристал-1"

ЕЛЕКТРОННИЙ КЛЮЧ "АЛМАЗ-1К"
Завантажити інсталяційний пакет Електронний ключ "Алмаз-1К" (ОС Microsoft Windows)
Завантажити інсталяційний пакет Електронний ключ "Алмаз-1К" (ОС Linux)

КОНТЕЙНЕР ЛАНЦЮЖКІВ СЕРТИФІКАТІВ
CAs.json
CACertificates.p7b




і чинність старого підпису відкликати.
acsk.privatbank.ua/revoke
 

AlexDVS

Читатель
Реєстрація
16.11.10
Місто
Харьков
Телефон
Samsung Galaxy М12
Что надо качать с сайта Дії, чтоб локально, без инета, можно было подписывать приватовским ключом?

Програмне забезпечення
Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг "ДІЯ" надає у користування споживачам послуг Центру надійний засіб кваліфікованого електронного підпису чи печатки Програмний комплекс користувача центру сертифікації ключів «ІІТ Користувач ЦСК». Програмний комплекс має експертний висновок Держспецзв’язку, який підтверджує його відповідність вимогам нормативних актів України у сфері криптографічного захисту інформації.

КОРИСТУВАЧ ЦЕНТРУ СЕРТИФІКАЦІЇ КЛЮЧІВ
Завантажити програмне забезпечення ПК "ІІТ Користувач ЦСК-1" Версія 1.3.1.50 (ОС Microsoft Windows)
Настанова оператора ПК "ІІТ Користувач ЦСК-1" (ОС Apple MAC OS X)
Настанова оператора ПК "ІІТ Користувач ЦСК-1" (ОС Google Android)
Завантажити програмне забезпечення ПК "ІІТ Користувач ЦСК-1" Версія 1.3.1 (11) (ОС Apple MAC OS X)
Завантажити програмне забезпечення ПК "ІІТ Користувач ЦСК-1" (ОС Google Android)

ЕЛЕКТРОННИЙ КЛЮЧ "КРИСТАЛ-1"
Завантажити інсталяційний архів Електронний ключ "Кристал-1" (ОС Linux)
Настанова з експлуатації Електронний ключ "Кристал-1"

ЕЛЕКТРОННИЙ КЛЮЧ "АЛМАЗ-1К"
Завантажити інсталяційний пакет Електронний ключ "Алмаз-1К" (ОС Microsoft Windows)
Завантажити інсталяційний пакет Електронний ключ "Алмаз-1К" (ОС Linux)

КОНТЕЙНЕР ЛАНЦЮЖКІВ СЕРТИФІКАТІВ
CAs.json
CACertificates.p7b




і чинність старого підпису відкликати.
acsk.privatbank.ua/revoke
Да не нужно ничего скачивать, если у Вас нет необходимости в день тонны документов подписывать.
Диевское приложении не поддерживает стандартный ключ ПриватБанка, его нужно перепаковать в другой формат.
Самый простой и удобный способ подписи документов - через сайт ДФС. Я в личных целях ключём ПриватБанка только так и делаю.
Ну а по работе - через дию, так как служебный ключ у меня Дия на Алмазе. Попробуйте и приложение тоже ДФС скачать
 
Останнє редагування:
  • Like
Реакції: drmz

drmz

маниакально-депрессивный стэндап
Реєстрація
13.03.09
Місто
Гуляйполе
AlexDVS, мне большие файлы (>10мб), поэтому ищу вариант.
 

AlexDVS

Читатель
Реєстрація
16.11.10
Місто
Харьков
Телефон
Samsung Galaxy М12

drmz

маниакально-депрессивный стэндап
Реєстрація
13.03.09
Місто
Гуляйполе
AlexDVS, чтоб получить ключ у ДПС, надо инициировать генерацию онлайн, приготовить документы и топать в центр обслуживания абонентов?
 
Реєстрація
23.02.11
Місто
Киев
чтоб получить ключ у ДПС
Летом в Киеве нужно было записаться заранее (даты были через неделю), только документы подготовить и носитель – на месте все на одной рабочей станции генерируется и производится запись на носитель.
 

AlexDVS

Читатель
Реєстрація
16.11.10
Місто
Харьков
Телефон
Samsung Galaxy М12
AlexDVS, чтоб получить ключ у ДПС, надо инициировать генерацию онлайн, приготовить документы и топать в центр обслуживания абонентов?
У меня знакомые скачивали бланк, заполняли, записывались и потом с документами шли в ДПС.
Я пользуюсь их сайтом для подписания КЕПом от ПриватБанка, служебный от Дия.
Post automatically merged:

Кстати, о ключах Дия через НАИС. Немного подорожали

 

drmz

маниакально-депрессивный стэндап
Реєстрація
13.03.09
Місто
Гуляйполе
AlexDVS, а сколько на текущий момент(АП за Дию)?
 
Останнє редагування:

AlexDVS

Читатель
Реєстрація
16.11.10
Місто
Харьков
Телефон
Samsung Galaxy М12
AlexDVS, а сколько на текущий момент(АП за Дию)?
У ДП НАИС 300грн. в год. Но завтра последний день действия старых тарифов.
У самой Дии только один свой пункт генерации в Киеве. У них, если правильно помню, 150грн. в год.
В остальных городах работают пункты по агентскому соглашению. НАИС тоже по договору работает, цены я выше написал. У других дилеров другие цены, у некоторых частников можно торговаться, если по договору на большое количество
 
  • Like
Реакції: drmz

Себастьян Перейро

торговець чорним деревом
Реєстрація
09.08.09
Місто
Михайлівка
Телефон
Lenovo P2
 
Реєстрація
29.03.18
Місто
🟦🟨
Телефон
Піксель
А лайф и водафон за неё денег хотели. ИМХО бред при наличии бесплатных ЭЦП от Привата, от налоговой. И при том, что эти ЭЦП можно грузануть на карту памяти и пользоваться ими.
ЕЦП та КЕП мають різні рівні захисту.
 

Кочевник

Ховрах-Терорист
Команда форуму
Реєстрація
30.01.08
Місто
Київ, Львів
Телефон
Sams Note 20 Ultra + S8
А лайф и водафон за неё денег хотели. ИМХО бред при наличии бесплатных ЭЦП от Привата, от налоговой. И при том, что эти ЭЦП можно грузануть на карту памяти и пользоваться ими.
ЕЦП та КЕП мають різні рівні захисту.
Розкажи докладніше, що саме різне в них?
 

LiquidStrm

>/dev/null
Реєстрація
06.09.19
Місто
Banderstadt
Телефон
LG v60 5G
що саме різне в них?
Різниця - в носії. ЕЦП може зберігатися як у файлі, так і на USB-токені, тоді як КЕП - лише на USB-токені.
Файл можна вкрасти віддалено, тоді як USB-токен - лише за фізичного доступу до об'єкту.
 
Реєстрація
05.07.18
Місто
Бровари
що саме різне в них?
Різниця - в носії. ЕЦП може зберігатися як у файлі, так і на USB-токені, тоді як КЕП - лише на USB-токені.
Файл можна вкрасти віддалено, тоді як USB-токен - лише за фізичного доступу до об'єкту.
А зламати і підробити?
 
Зверху